اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

ایزدی در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

لزوم به‌ کار بستن عزم ملی برای گسترش تاثیرگذاری پیام رهبری به جوانان غربی

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه ذهن جوانان اروپایی و آمریکایی برای درک حقایق بسیار گیراست، گفت: پیام رهبری در موقعیت فعلی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی دنیا بر اساس حقایق اسلام ناب محمدی(ص) است.

لزوم به‌ کار بستن عزم ملی برای گسترش تاثیرگذاری پیام رهبری به جوانان غربی

فواد ایزدی استاد دانشگاه تهران و کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پاسخ به سوالی در خصوص استراتژی پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی و چگونگی تأثیرگذاری بر افکار عمومی غرب، گفت: برخی از افراد حاضر در کشورهای اروپا و آمریکای شمالی اصالتا آدم‌های بدی نیستند ولی تحت تأثیر تبلیغات صهیونیستی و سیاستمداران هماهنگ با نهادهای قدرت و ثروت که مخالف اسلام هستند، قرار دارند.

وی افزود: جنگ و درگیری در حوزه فکری برای جذب جوانان از سوی گروه‌های مختلف وجود دارد که از یک طرف اسلام ناب محمدی (ص) که تعبیر حضرت امام خمینی (ره) است را در این خصوص داریم که پرچمدار این اسلام در دنیا مقام معظم رهبری می‌باشند و از طرف دیگر هم نهادهای صهیونیستی در پی تشویش اذهان عمومی کشورهای غربی هستند.

ایزدی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی اظهار داشت: اقدام ایشان در ارسال پیام برای جوانان این بخش از دنیا برای متوجه کردن آنها به حقایق بوده است و هدف ایشان هم تنها جوانان این خطه بوده نه سیاستمداران.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: جوانان اروپا و آمریکای شمالی به خوبی قابلیت درک پیام‌هایی نظیر پیام مقام معظم رهبری را دارند چون ذهن آنها قابلیت درک خوبی از حقایق دنیا را دارد.

این عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: پیام مقام معظم رهبری بسیار درست و حرکتی عالی در موقعیت فعلی بود زیرا غرب تلاش کرده که نگاه خاصی از اسلام را القا کند.

ایزدی با انتقاد از عدم بهره‌برداری و تأثیرگذاری از دیپلماسی عمومی در دنیا از اوایل انقلاب تاکنون، گفت: باید بتوانیم با تأثیرگذاری بر افکار عمومی اقدامات خود را پیگیری کنیم ولی متأسفانه آنطور که شایسته بوده در این راه ورود پیدا نکردیم و با سرعتی که فضای رسانه‌ها در دنیا دارند نتوانسته‌ایم هماهنگ شویم و از آنها عقب افتاده‌ایم.

وی افزود: برای تأثیرگذاری و انتشار پیام مقام معظم رهبری در اروپا و آمریکا به این دلیل که رسانه‌های غربی حتما این موضوع را انتشار نخواهند داد باید تلاش کنیم تا با عزم ملی با توجه به اهمیت فراوان افکار عمومی در معادلات بین‌المللی این کار را انجام دهیم تا وضعیت‌مان از حالت فعلی که مطلوب هم نیست به سمت شرایط بهتر تغییر پیدا کند.

ایزدی خاطرنشان کرد: برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی منطقه اروپا و آمریکا نیاز به عزم و برنامه ملی است و خیلی حیف است که رهبری گرانقدر انقلاب وقتی که پیام خوبی را ارسال کرده‌‌اند به گوش مخاطب نرسد.

این استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: به هیچ وجه انتظار نداریم که طرف غربی پیام رهبر مسلمانان جهان را به مخاطب جوان خود برساند ولی باید زیرساخت‌هایی را برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی غربی از قبل هماهنگ می‌کردیم؛ هر چند که هم‌اکنون هم دیر نیست.

وی افزود: نهادهای سنتی ما در حوزه تأثیرگذاری بر افکار عمومی غرب خیلی موفق عمل نکرده‌اند و همانطور که کشور نیازمند انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای بوده و امکانات کشور را برای این هدف بسیج کرد باید برای رساندن پیام اصلی مقام معظم رهبری به غرب هم اهمیت بالایی را قائل شویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول