اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

عباس حاجی‌نجاری

پیام دعوت در اوج اسلام‌هراسی

طی سال‌های اخیر میزان گرایش به اسلام در کشور‌های اروپایی به‌گونه‌ای بود که مرکز آمار «سی‌اینترنشنال» بلژیک آن را یک رکورد می‌خواند و مؤسسه فرانسوی «ای‌اف‌او‌بی» نیز پیش‌بینی می‌کند که اروپا در آینده نزدیک به یک قاره اسلامی تبدیل شود.

پیام دعوت در اوج اسلام‌هراسی

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس روزنامه «جوان» در یادداشتی به قلم «عباس حاجی‌نجاری» نوشت:

محاجه با سران کشور‌های غربی و مراکز نظریه‌پردازی آنان در چرایی اسلام‌هراسی آنان و دعوت نسل جوان در جهان به ویژه جوانان در اروپا و امریکای شمالی به شناخت ابعاد و ویژگی‌های اسلام ناب، از اهداف اصلی مقام معظم رهبری در پیامی است که شامگاه چهارشنبه گذشته از جایگاه رهبر جهان اسلام صادر نمودند.

مقابله گردانندگان غرب با اسلام ریشه در دین‌هراسی آنان داشته و قدمت آن نیز به تاریخ تحولات اروپا در قبل و بعد از رنسانس باز می‌گردد. تاریخ‌نگاران اگرچه ریشه این تفکر در اروپا را به نظام کلیسای قرون وسطی و همراهی با نظام‌های فئودالیته و سلطنتی می‌دانند، اما نمی‌توانند نقش اسلام را به عنوان دین برتر و منشأ بزرگ‌ترین تحول و تمدن علمی و فکری در آن دوران انکار کنند که پس از جنگ‌های صلیبی به تحول در اروپا انجامید.

  اما غرب به رغم نقش روشنگرانه اسلام، ‌ همان کینه و عداوتی را که به سبب مظالم کلیسا در دوران قرون وسطی با دین داشت، پس از رنسانس و رشد پیشرفت علمی در آن کشور‌ها نیز  با اسلام و هر اندیشه پویای دینی داشت که البته منشأ اندیشه سکولار غرب نیز در همین معناست.

 به همین دلیل در عین مقابله مستقیم با اندیشه دینی، با تمرکز بر سیاست فرقه‌گرایی و فرقه‌سازی در جهان اسلام که فرق وهابیت و جریان تکفیری در کشور‌های اهل سنت و بهائیت در ایران، مصداق بارز آن است، از طریق سیاست تفرقه‌گرایی غرب کوشیده و می‌کوشد تا از انسجام کشور‌های مسلمان و شکل‌گیری یک قدرت اسلامی در جهان جلوگیری کند.  اما پیروزی انقلاب اسلامی و معرفی اسلام ناب توسط حضرت امام خمینی (ره) به جهان معاصر و اثبات قابلیت و کارآمدی آن سبب شد که در عین اقبال مردم و در کشور‌های مسلمان به سمت انقلاب اسلامی توجه مردم به ویژه در کشور‌های اروپایی و امریکایی به سمت اسلام جلب شود که رشد روز افزون اسلام در این کشور‌ها مصداق بارز آن بود. 

 طی سال‌های اخیر میزان گرایش به اسلام در این کشور‌ها به‌گونه‌ای بود که مرکز آمار «سی‌اینترنشنال» بلژیک آن را یک رکورد می‌خواند و مؤسسه فرانسوی «ای‌اف‌او‌بی» نیز نسبت به رشد شتابان اسلام در اروپا طی سال‌های اخیر هشدار داده و پیش‌بینی می‌کند که اروپا در آینده نزدیک به یک قاره اسلامی تبدیل شود و البته اسلام‌هراسان نیز از آن به عنوان «بمبی خطرناک» نام می‌برند. بر اساس پیش‌بینی مراکز تحقیقاتی اروپا، رشد اسلام در این قاره تا سال 2020 دو برابر دیگر ادیان برآورد شده بود.

از منظر گردانندگان غربی، تنها راه مهار اقبال به سمت اسلام به ویژه در میان جوانان این کشورها ارائه چهره‌ای «سیاه و خونریز» از اسلام و نشاندن آن در جایگاه دشمنی ترسناک است و در این عرصه مسلمان‌ها و ریاکاران تکفیری که به عنوان نمایندگان اسلام واقعی، به استخدام غرب درآمده‌اند، عملاً به عنوان پیاده‌نظام غرب در عرصه اسلام‌هراسی عمل کرده و بدون نیاز به آشکار شدن چهره مستقیم غرب، اینان به عنوان عوامل بازدارنده برای جلوگیری از رشد اسلام در غرب عمل می‌کنند. دو ماه قبل مقام معظم رهبری در جمع شرکت‌کنندگان در همایش شناخت و مقابله با جریان تکفیری که به اهتمام مراجع و علما در قم برگزار شده بود، مهم‌ترین رسالت علما و جهان اسلام را روشنگری در مورد ماهیت این جریان و معرفی اسلام ناب به جوانان دانستند و در این پیام ضمن هشدار به راهبرد اسلام‌هراسی غرب، جوانان را به سمت شناخت اسلام دعوت می‌کنند. ایشان در این پیام ضمن اشاره به پیشینه دین‌هراسی و اسلام‌هراسی در غرب، جوانان اروپایی و امریکای شمالی را به چند نکته توصیه می‌فرمایند:

1- مطالعه در ریشه‌یابی چرایی انگیزه‌های اسلام‌هراسی سران غربی.
2- پیدا کردن شناخت بی‌واسطه از اسلام و منابع اصیل و دست اول آن از طریق مطالعه قرآن و زندگی پیامبر اسلام.
3- اینکه اجازه ندهید که دستگاه‌های رسانه‌ای غرب با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید اطلاعاتی با چهره‌پردازی‌های موهن و سخیف، میان شما و واقعیت‌های اسلام سد عاطفی ایجاد کنند.
4- تلاش برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها، فرصت مغتنمی برای پر کردن این شکاف تصنعی دست ساخته غرب و کشف حقیقت‌های نو برای شما جوانان خواهد بود.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول