اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن:

هدف سفر نتانیاهو سخنرانی علیه ایران است نه بی‌احترامی به اوباما

به‌رغم ناخرسندی کاخ سفید از سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن، سفیر این رژیم در آمریکا می‌گوید سفر بنیامین نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره به منظور نشان دادن بی‌احترامی به باراک اوباما نیست.

هدف سفر نتانیاهو سخنرانی علیه ایران است نه بی‌احترامی به اوباما

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، به‌رغم ناخرسندی کاخ سفید از سفر «بنیامین نتانیاهو» به واشنگتن، «ران درمر» می‌گوید سفر او به آمریکا برای سخنرانی در کنگره برای نشان دادن بی‌احترامی به باراک اوباما نیست.

به گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»، پذیرش دعوت «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از سوی نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره با واکنش سرد کاخ سفید روبرو شد چراکه آنها این دعوت را خلاف پروتکل دانستند. کاخ سفید سپس اعلام کرد نه باراک اوباما و نه جان کری وزیر خارجه آمریکا هنگام حضور نتانیاهو در واشنگتن، با او دیدار نخواهند کرد.

در همین راستا بود که ران درمر در سخنانی در فلوریدا گفت، سخنرانی نتانیاهو در کنگره برای تمرکز به ایران و بلندپروازی‌های هسته‌ای آن است که تهدیدی برای اسرائیل به شمار می‌آید.

وی افزود: «هدف سفر نخست وزیر بی‌احترامی کردن به اوباما نیست. اسرائیل به شدت از حمایت قدرتمندی که از رئیس‌جمهور اوباما در عرصه‌های بسیار دریافت کرده، قدردانی می‌کند؛ عرصه‌هایی مثل ارتقاء همکاری امنیتی، کمک نظامی سخاوتمندانه، حمایت مالی از گنبد‌آهنین و مخالفت با برنامه‌های ضداسرائیلی در سازمان ملل».

سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن ادامه داد: « اسرائیل عمیقا قدردان حمایت دو حزب قدرتمند کنگره آمریکاست جایی که دموکرات‌ها و جمهوریخواهان گردهم آمده‌اند تا از اسرائیل حمایت کنند. اسرائیل همچنین از حمایت عمیق و گسترده مردم آمریکا نیز قدردانی می‌کند». 

ران درمر همچنین در یک سخنرانی در ایالت فیلادلفیا در آمریکا از تصمیم جنجالی بنیامین نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره آمریکا پیرامون برنامه هسته‌ای ایران دفاع کرد و آن را «وظیفه مقدس» وی توصیف کرد.

وی افزود: «همانطور که مهم بود نتانیاهو در پاریس علیه یهودی‌ستیزی و تهدید «اسلام» سخن بگوید، بسیار مهمتر است تا در واشنگتن درباره خطر ایران هسته‌ای سخن بگوید».

وی در سخنانی دیگر به انتقاد از مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 پرداخته و گفته بود: «جامعه بین‌الملل در لبه پرتگاه توافق هسته‌ای با ایران ایستاده است. توافقی که امروز مورد بحث قرار گرفته است، توافقی نیست که ظرفیت تسلیحات هسته‌ای ایران را منحل سازد بلکه توافقی است که ایران را به عنوان کشور هسته‌ای رها می‌سازد. این توافقی است که می‌تواند موجودیت اسرائیل را بر هم زند».

درمر در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد، ایران خطرناکترین کشور جهان است که چهار پایتخت کشور عربی از جمله دمشق، بغداد، بیروت و صنعا را «بلعیده» و برای بیشتر از این گرسنه است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول