اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تحلیلگر غربی در گفت‌وگو با فارس:

رهبر ایران با نامه به جوانان غربی، سانسور رسانه‌های غربی از اسلام را خنثی کرد/ اسلام بیشتر از همه مذاهب بر پایه منطق و دانش استوار است/ صهیونیست‌ها و سعودی‌ها مانع شناخت اسلام در غرب

استاد دانشگاه و تحلیلگر غربی مسائل سیاسی با اشاره به نامه اخیر رهبر انقلاب خطاب به جوانان غربی، گفت با وجود فیلترهای بسیار رسانه‌ای، رهبر ایران با نامه به قشر جوان غربی از سانسورهای رسانه‌ای فراتر رفته و مستقیم با آنان سخن گفت.

رهبر ایران با نامه به جوانان غربی، سانسور رسانه‌های غربی از اسلام را خنثی کرد/ اسلام بیشتر از همه مذاهب بر پایه منطق و دانش استوار است/ صهیونیست‌ها و سعودی‌ها مانع شناخت اسلام در غرب

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هفته گذشته رهبر انقلاب با اشاره به وقایع اخیر در فرانسه و برخی دیگر از کشورهای غربی در نامه‌ای خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی فرمودند، از آن‌جایی که آینده ملت و سرزمین در دستان جوانان است و حس حقیقت جویی در قلب‌های جوانان زنده‌تر است، این قشر مخاطب سخنان ایشان هستند.

رهبر معظم انقلاب طی این نامه خطاب به جوانان فرمودند، سخن ایشان درباره اسلام و چهره‌ای است که از اسلام به قشر جوان غربی ارائه شده است.

مقام معظم رهبری هم‌چنین با اشاره به سیاست هراس افکنی و نفرت پراکنی در غرب، ‌از قشر جوان غربی خواستند درباره دلایل شدت گرفتن  این هراس افکنی علیه اسلام بیاندیشند تا ببینند چه معنا و ارزش‌هایی در اسلام وجود دارد که مزاحم برنامه‌های قدرت‌های بزرگ بوده یا چه منافعی در سایه این تصویرسازی غلط از اسلام برای سیاسیون غربی فراهم می‌شود.

رهبر انقلاب در ادامه از جوانان غربی خواستند اسلام را از منابع اصلی آن و بدون واسطه از قرآن و زندگی پیامبر بزرگ اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) فراگرفته و به آن‌چه توسط رسانه‌ها به آنان القا می‌شود اکتفا نکنند.

در این راستا گفت‌وگویی داشتم با دکتر کوین برت، استاد دانشگاه‌های آمریکا و تحلیل‌گر مسایل سیاسی غرب و نظر ایشان پیرامون نامه مقام معظم رهبری خطاب به قشر جوان غربی را جویا شدم.

دکتر کوین برت طی این گفت‌وگو با اشاره به درخواست رهبر انقلاب از قشر جوان اروپا و آمریکای شمالی گفت، رهبر ایران از این رو با جوانان سخن گفتند که جوانان آمادگی پذیرش اطلاعات تازه را بیش از افراد مسن داشته و بیش از سایر مردم یک جامعه از انواع مختلف رسانه‌ها استفاده می‌کنند.

قشر جوان بیش از دیگر سنین به رفتار مغرضانه رسانه‌های غربی آگاهی دارند

برت ادامه می‌دهد، جوانان بیش از سایرین به غیر قابل اعتماد بودن رسانه‌های غالب در جهان آگاهی دارند. «جوانان بهتر می‌دانند رسانه‌های غالب امروز دنیا جلوی انتشار بسیاری از مطالب را گرفته یا مطالب را به شکل دیگری ارائه می‌دهند. اما با این نامه، رهبر ایران از این سانسورها فراتر رفته و مستقیما جوانان غربی را مخاطب قرار داده‌اند».

دکتر برت افزود در نظر ایشان رهبر انقلاب با توصیه به جوانان برای دریافتن حقیقت اسلام از منابع اصلی آن، در واقع به آن‌ها می‌فرماید اطلاعاتی که از اسلام در رسانه‌های غالب دنیا منتشر و یا در سیستم آموزشی غربی تدریس می‌شود، تبلیغات سوء علیه اسلام است.

وی گفت: «رهبر ایران به جوانان کشورهای غربی می‌گوید، برای دستیابی به دانش بهتری از اسلام، باید از این گونه واسطه‌ها عبور کرده و شناخت واقعی از اسلام را از منابع اولیه آن کسب کنند».

در ادامه دکتر برت به موانع شناخت صحیح اسلام در غرب نیز اشاره کرده و می‌گوید، موانعی در غرب بر راه شناخت اسلام واقعی وجود دارد که یکی از آن‌ موانع، ترجمه‌هاست. وی ادامه داد، بسیاری از ترجمه‌هایی که از مطالب و منابع اسلامی به زبان‌های غربی وجود دارند، اگر توسط غیر مسلمانان انجام گرفته باشند غیر دوستانه و با نیت خیر همراه نبوده هم‌چنین اگر توسط مسلمانان صورت گرفته باشند خیلی ناشیانه ارائه شدند.

صهیونیست‌ها و سعودی‌ها موانع شناخت اسلام حقیقی در غرب

کوین برت ادامه‌ می‌دهد، مانع دیگری که بر راه شناخت حقیقی اسلام وجود دارد عربستان سعودی است. سعودی‌ها مبالغ هنگفتی برای گسترش وهابیت هزینه کردند و این تعریف از اسلام، عموما خوشایند مردم غرب نیست. غالب غربی‌ها تمایل بیشتری به سوی آیین‌های پیچیده‌تری چون صوفی گری یا تشیع دارند.

اما این استاد دانشگاه‌های آمریکا، بزرگترین مانع بر راه شناخت اسلام را صهیونیست‌ها دانست.

وی افزود: «سلطه صهیونیست‌ها بر رسانه‌های غربی بزرگترین مانع بر راه شناخت صحیح اسلام است. صهیونیست‌ها دشمنی اساسی با اسلام داشته بنابراین آن‌چه آنان از اسلام معرفی می‌کنند، تصویری منفی از آن است».

دکتر برت در انتها گفت، گرچه این امر برای مردم غرب به راحتی قابل پذیرش نیست اما از میان سه مذهب اقلیت‌ غربی، اسلام بیشتر از همه مذاهب بر پایه و اساس منطق، علم و دانش استوار است.

گفت‌وگو: زهرا کریمی

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول