اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعلام حمایت گروه‌های مختلف فلسطینی از عملیات حزب‌الله علیه اسرائیل/جشن و شادی در غزه

گروه‌های مختلف مقاومت فلسطینی با برگزاری تجمعی مشترک عملیات چهارشنبه (دیروز) حزب‌الله علیه نظامیان اسرائیلی را تبریک گفتند و بر حمایت خود از آن تأکید کردند.

اعلام حمایت گروه‌های مختلف فلسطینی از عملیات حزب‌الله علیه اسرائیل/جشن و شادی در غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از عمیات چهارشنبه (دیروز) حزب‌الله علیه اسرائیل و کشته شدن دست‌کم 17 نظامی اسرائیلی، گروه‌های مختلف مقاومت فلسطین با تشکیل تجمعی بر حمایت از این عملیات تأکید کردند و آن را تبریگ گفتند.

جهاد اسلامی: جبهه مقاومت از لبنان تا فلسطین جبهه‌ای واحد علیه دشمن صهیونیستی است

بنا به گزارش وبگاه خبری «فلسطین الیوم»، «خالد البطش» یکی از رهبران ارشد جهاد اسلامی فلسطین ضمن تبریک به حزب‌الله و «سید حسن نصرالله» دبیرکل این حزب گفت: این عملیات نشان می‌دهد که محاسبات اعضای مقاومت در میدان مانند محاسبات برخی سیاستمداران ناتوان نیست .

وی افزود: عملیات حزب‌الله تأکید می‌کند که جبهه مقاومت از لبنان، شبعا، قنیطره قدس و غزه یک جبهه‌ای واحد علیه دشمن صهیونیستی است . حزب‌الله با هوش و ذکاوت خود، هر روز اسرائیل را در بن‌بستی جدید قرار می‌دهد.

البطش در ادامه گفت: چند روز پیش تحلیلگران نظامی بر حزب‌الله دل می‎‌‌سوزاندند و می‌گفتند آیا حزب‌الله به عملیات اسرائیل علیه اعضای حزب‌الله در قنیطره سوریه (28 دی) پاسخ خواهد داد. آنها معتقد بودند اگر بخواهد پاسخ هم دهد باید پاسخی ضعیف است اما عملیات حزب‌الله در شبعا علیه نظامیان اسرائیلی نشان داد که حزب‌الله قدرت پاسخگویی مضاعف برای هر عملیاتی را دارد.

حماس: عملیات حزب‌الله پاسخی طبیعی به جنایات اسرائیلی است

«سامی ابوزهری» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» نیز گفت: عملیات حزب‌الله پاسخی طبیعی به جنایات اسرائیلی است.

وی افزود: خون‌های شهدای قنیطره پایمال نخواهد شد و مقاومت آماده نابود کردن اسرائیل است.

شاخه حماس در لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای این عملیات را تبریک گفت و آن را حقی مشروع برای مقابله با خصومت‌های اسرائیلی عنوان کرد.

جبهه مردمی: جبهه واحد مقاومت اسلامی و عربی تشکیل شود

«جمیل مزهر» نماینده جبهه مردمی برای آزادی فلسطین اعلام کرد : این عملیات قهرمامانه حزب‌الله را که پاسخی طبیعی به عملیات اسرائیل در قنیطره بود، تبریک می‌گوییم.

مزهر سپس بر تشکیل جبهه مقاومت اسلامی و عربی برای مقابله با دشمن صهیونیستی تاکید کرد و بر انتخاب راه مقاومت به عنوان مناسب‌ترین گزینه برای پیروزی بر دشمن صهیونیستی تاکید کرد.

فتح: این عملیات، حق طبیعی حزب‌الله بود

« فایز أبو عیطه» سخنگوی جنبش فتح گفت: هرگونه تجاوز اسرائیلی به هر کشور عربی را محکوم و تاکید می‌کنیم حق طبیعی حزب‌الله است که آنگونه که می‌خواهد، پاسخ دهد.

وی افزود: هرگونه جنایتی علیه هر کشور عربی با پاسخی قوی‌تر روبرو خواهد شد. به اسرائیل درباره تعرض به ملتمان در قدس و کرانه باختری و یا تعرض به لبنان هشدار می‌دهیم.

جبهه دموکراتیک: نظامیان نتانیاهو برای هدف‌گیری در دسترس مقاومت هستند

«محمود خلف» نماینده جبهه دمکراتیک فلسطین نیز اعلام کرد: دشمن صهیونیستی باید بداند که پاسخ به تجاوزاتش زیاد طول نمی‌کشد .

وی افزود: «بنیامین نتانیاهو» با این عملیات فهمید که مقاومت، نطامیانش را در هر جا که باشند هدف قرار خواهد داد.

کمیته‌های مقاومت مردمی: نبرد آینده علیه اسرائیل با اتحاد مقاومت انجام خواهد شد

«ابومجاهد» سخنگوی کمیته‌های مقاومت مردمی نیز تاکید کرد عملیات حزب‌‌الله آغاز مرحله جدیدی است که ثابت می‌کند هر حمله یا جنایتی از سوی دشمن بی‌پاسخ نخواهد ماند.

وی افزود: مقاومت، امروز متحد است و سلاحش یکی است و نبرد آتی نیز واحد خواهد بود.

جنبش مقاومت مردمی: اسرائیل برای هرگونه حمله باید تاوان سختی دهد

«علی الزعلان» نماینده جنبش مقاومت مردمی نیز اعلام کرد: عملیات قهرمانانه امروز انجام شد تا تاکید کند اسرائیل برای هرگونه اقدام خود باید بهائی گران پرداخت کند .

جنبش «الاحرار»: بینی نتانیاهو با این عملیات به خاک مالیده شد

«یاسر خلف» نماینده جنبش «الاحرار» فلسطین گفت: مقاومت با این عملیات بینی نتانیاهو را به خاک مالید و عملیات مذکور پاسخی طبیعی به جنایات اسرائیل بود.

جشن و شادی در غزه

مردم غزه دیروز به محض شنیدن عملیلات حزب‌الله به خیابان‌ها ریختند و به جشن و شادی پرداختند.

آنها تاکید کردند هر عملیلت قهرمانانه‌ای که حزب‌الله علیه اسرائیل انجام می‌‌دهد به مثابه یکشادی بزرگ برای کل جهان عرب و به ویژه ملت فلسطین است.

 

پس از آنکه اسرائیل در روز یکشنبه (28 دی) با عملیاتی در قنیطره سوریه 6 عضو حزب‌الله را به شهادت رساند، حزب‌الله دیروز با موشک یک کاروان نظامی اسرائیلی متشکل از 9 خودرو نظامی را «مزارع شبعا» واقع در سرمین‌های اشغالی هدف قرار داد که در آن دست‌کم 17 اسرائیلی کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند (+).

انتهای پیام/*

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول