اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ریگان خبر داد

رهاسازی حق‌آبه ریگان از سد نساء

فرماندار ریگان گفت: بیش از 22 میلیون متر مکعب حق‌آبه ریگان از سد نساء رهاسازی می‌شود.

رهاسازی حق‌آبه ریگان از سد نساء

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، امین باقری صبح امروز در جلسه بررسی حق‌آبه این شهرستان با حضور مشاور استاندار اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از رودخانه‌های مهم شهرستان در گذشته از محل سد نساء سرچشمه و جاری بود، این رودخانه تاثیر مهمی در زیست ‌محیطی شهرستان و قنوات و بوته‌زارهای این منطقه داشت.

فرماندار ریگان بیان داشت: طی چند سالی که سد نساء احداث شده، بیش از 40 قنات در بخش گنبکی و پوشش گیاهی این مناطق دچار تهدید جدی شده است.

وی افزود: جنگل کهور به عنوان یک جنگل منحصر به‌فرد ایرانی نیاز ضروری به رطوبت دارد اما به دلیل کم‌آبی این جنگل رو به‌ نابودی است.

معاون مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان نیز بیان داشت: شهرستان ریگان به دلیل وزش توفان‌های شدید شن یکی از کانون‌های بحرانی کشور است که برای احیای جنگل‌های مخروبه طرح بین‌المللی و کشوری «جف» در این شهرستان در حال اجرا است.

شجاعی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که در این طرح صورت گرفته و با مشارکت مردم و جوامع محلی این طرح به عنوان طرح الگوی جهانی مطرح می‌شود.

وی ایجاد کمربند سبز در شهرستان ریگان را ضروری دانست و عنوان کرد: طبیعت و جنگل بلادست گنبکی نیاز مبرم به آب دارد که اختصاص حق‌آبه شهرستان از سد نساء برای احیای این جنگل ضروری است.

انتهای پیام/80014/غ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول