اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آبفای جیرفت تأکید کرد

ضرورت تخصیص آب سد هلیل جیرفت برای رفع مشکل کمبود آب

مدیر امور آب و فاضلاب شهری جیرفت گفت: برای رفع مشکل کمبود آب در یک دوره پنج ساله باید از محلی غیر از ذون آبی شهر آب مورد نیاز مردم منطقه تأمین شود که پیشنهاد این مدیریت تخصیص حداقل 500 لیتر بر ثانیه از آب سد هلیل جیرفت است.

ضرورت تخصیص آب سد هلیل جیرفت برای رفع مشکل کمبود آب

احمد سنجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد 22 حلقه چاه در این شهرستان برای تأمین آب شرب حفاری شده و به بهره‌برداری رسیده است، نیاز مبرم به رفع مشکل کمبود آب در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است.

وی با اشاره به اینکه در کوتاه‌مدت مقرر شده است، یک حلقه چاه تا پایان سال‌جاری حفاری و به مدار تولید افزوده شود، بیان داشت: در این راستا از سال 91 تاکنون دو حلقه چاه حفاری و وارد مدار تولید شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری جیرفت تصریح کرد: چاه شماره 15 جیرفت نیز هم‌اکنون در حال حفاری است و 120 متر آن در حال حاضر انجام و مقرر شده تا عمق 200 متری حفاری انجام گیرد که با این توصیف در صورت تأمین اعتبار لازم تابستان سال 94 میزان تولید و مصرف آب برابر می‌شود.

سنجری افزود: لازم است که برای میان‌مدت «دوره پنج ساله» نیز از محلی غیر از زون آبی شهر آب مورد نیاز مردم منطقه تأمین شود که پیشنهاد این مدیریت تخصیص حداقل 500 لیتر بر ثانیه از آب سد هلیل جیرفت است که با مساعدت مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان قابل دسترسی است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری جیرفت یادآور شد: در بلندمدت نیز راه حل تسویه و شیرین‌سازی آب دریا و انتقال آن از دریای عمان به منطقه جنوب کرمان است که توسط مقامات عالی استان کرمان، نمایندگان مردم جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی و وزارت نیرو در حال پیگیری است.

سنجری در پایان توضیح داد: امیدواریم که این مهم نیز حداقل در 10 سال آینده به نتیجه قطعی رسیده و از این موهبت الهی مردم منطقه جنوب کرمان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/80001/ذ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول