اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

قول می‌دهم سد تالوار با سفر دولت تأمین اعتبار شود/در اجرای سد تالوار اما و اگری نیست

استاندار همدان گفت: سد تالوار مصوبه سفر مقام معظم رهبری به همدان است که با سفر هیئت دولت به همدان قول می‌دهم 200 میلیارد تومان مورد نیاز این سد تأمین شود.

قول می‌دهم سد تالوار با سفر دولت تأمین اعتبار شود/در اجرای سد تالوار اما و اگری نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه 88 میلیارد تومان بابت طرح نظام سلامت به استان اختصاص یافته، اظهار کرد: 20 تا 30 میلیارد تومان تجهیزات بیمارستانی در قالب طرح نظام سلامت برای نوسازی بیمارستان‌ها هزینه شد که در یک مورد آن یک‌هزار و 560 تخت با تجهیزات اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: ماندگاری پزشکان متخصص و 24 ساعته شدن کار آنها در همدان نتیجه خدمات دولت بوده و بی‌سابقه است.

استاندار همدان با بیان اینکه چرا در سال‌های قبل همدان با توجه به شرایط، مرکزیت و استحقاق در ابعاد بیمارستانی ضعیف مانده؟ گفت: البته در حال حاضر استان همدان در زمینه درمانی به استان‌های همجوار خدمات‌رسانی می‌کند.

وی افزود: مردم همدان استحقاق داشتن بیش از این تعداد بیمارستان برای پوشش درمانی را دارد هر چند بیمارستان بعثت اکنون خدمات‌رسانی مطلوبی دارد.

*راه‌اندازی بیمارستان اطفال در همدان

نیکبخت تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی به زودی بیمارستان اطفال را راه‌اندازی کرده و مرکز درمانی سوانح و سوختگی نیز در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه خیرین بنا دارند بیمارستان کودکان سرطانی را ایجاد کنند، افزود: خیرین تا 20 میلیارد تومان آماده همکاری برای ایجاد این بیمارستان هستند در حالی که این مرکز نیازمند اعتبار 30 میلیارد تومانی است که اگر مبلغ مد نظر خیرین محقق شود ما نیز 10 میلیارد تومان را پرداخت خواهیم کرد.

استاندار همدان با طرح این سئوال که چرا همدان در هیچ ابعادی در این 30 سال حق و حقوق خود را نگرفته، افزود: همدان در چهارراه غرب کشور است و 10 تا 20 درصد بیماران متعلق به استان‌های مجاور است در حالی که استان از کمی بیمارستان در مضیقه است.

نیکبخت ضمن معرفی ظاهر پورمجاهد به عنوان فرماندار فامنین یادآور شد: تعدادی از ادارات در فامنین مستقر نیستند که بدون اغماض فرماندار باید پیگیری کرده و تا اردیبهشت سال آینده همه این ادارات در فامنین ایجاد شود.

*سفر وزیر ارشاد به همدان برای شرکت در همایش سید جمال‌الدین اسدآبادی

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با معاون وزیر راه و شهرسازی و تخصیص اعتبارات ویژه به استان خاطرنشان کرد: در این دیدار مقرر شد 50 میلیارد ریال برای حفاظت از بزرگراه همدان ـ تهران، 100 میلیارد ریال برای بهسازی و ایمنی گردنه اسدآباد، 750 میلیارد ریال برای بازسازی محور سامن ـ بروجرد و هزینه پایه و آسفالت راه نهاوند به کرمانشاه به استان پرداخت شود.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه امسال حجم مسافران همدان بیشتر خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه امسال شاهد سرمای شدیدی در همدان نبودیم، نباید از برنامه‌ریزی برای نوروز غافل شد و بر این اساس باید برنامه‌ریزی مطلوبی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شرایط اسکان باید برای مسافران مطلوب باشد، افزود: مدیران سعی کنند در طول یک هفته نخست نوروز در شهرستان‌ها باشند و مدیران مرتبط با گردشگری فضا را برای سفری ایمن و آرام برای مسافران فراهم کنند.

نیکبخت از سفر وزیر ارشاد به همدان برای شرکت در همایش سیدجمال‌الدین اسدآبادی خبر داد و گفت: متاسفانه بنده در این زمان به علت حضور در نمایشگاه آلمان به همراه چهار استاندار غرب کشور، نمی‌توانم در این همایش حضور یابم.

وی بر استفاده از تولیدات داخلی کشور تأکید کرد و گفت: اعتقادم در این برهه زمانی بر این است که از محصولات داخلی استان استفاده شود تا از وجود کارگران و نیروهای کار در همدان صیانت کنیم.

*برخی شایعه نرسیدن آب تالوار به همدان را بر سر زبان‌ها انداخته‌اند

استاندار همدان با بیان اینکه برخی شایعه نرسیدن آب تالوار به همدان را بر سر زبان‌ها انداخته‌اند، افزود: در سال 63 میلیون متر مکعب آب به همدان انتقال می‌یابد که بر این اساس نباید مردم را ناامید کرد.

وی با بیان اینکه اگر هم آب تالوار به همدان نرسد برای آب مورد نیاز جایگزین در نظر گرفته می‌شود، گفت: تاکنون 250 میلیارد تومان برای سد تالوار هزینه شده که 200 میلیارد تومان نیز مورد نیاز است.

نیکبخت با بیان اینکه در سفر دولت به همدان اعتبار مورد نیاز تالوار تأمین می‌شود، افزود: سد تالوار مصوبه سفر مقام معظم رهبری به همدان است که قول می‌دهم در سفر دولت به همدان این منابع مالی به استان محقق شود.

وی در پایان بیان داشت: سد تالوار اما و اگری ندارد و اگر کمبودی هم در تأمین آب بود، جایگزین آن وجود دارد و از منابع آبی آنها بهره‌مند خواهیم شد.

انتهای پیام/89003/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول