اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه کمیته بحران سمیرم مطرح شد

اعلام پیش‌بینی وضعیت بحرانی در بهره‌برداری از سد حنا

مدیر اداره امور آب منطقه‌ای شهرستان سمیرم گفت: با توجه به کاهش شدید بارندگی در شهرستان سمیرم، امسال بحرانی‌ترین سال وضعیت بهره‌برداری سد حنا در طول دوران بهره‌برداری از این سد پیش‌بینی می‌شود.

اعلام پیش‌بینی وضعیت بحرانی در بهره‌برداری از سد حنا

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، رضا قدیری ظهر امروز در جلسه کمیته مدیریت بحران شهرستان سمیرم با اعلام میزان بارندگی در سطح شهرستان اظهار کرد: میزان بارندگی در این شهرستان نسبت به سال گذشته 10 الی 15 درصد کاهش یافته است و وضعیت منابع آبی شهرستان بحرانی است.
وی با اشاره به میزان حجم آب موجود در مخازن سدهای شهرستان اشاره کرد و گفت: سدهای حنّا ، کمانه و قره‌قاچ به ترتیب دارای 6 میلیون، 3.5 میلیون و 17 میلیون مترمکعب آب است.
مدیر اداره امور آب منطقه‌ای شهرستان سمیرم اضافه کرد: اگرچه از لحاظ عدد و رقم حجم سد قره‌قاچ نسبت به سدهای دیگر بالاتر است ولی با توجه به میزان ذخیره سد، بحرانی‌ترین نقطه ما سد قره‌قاچ است.
وی با اشاره به اراضی زیردست سد حنا و تعهدات انجام شده اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود بحرانی‌ترین سال وضعیت بهره‌برداری سد حنا در طول دوران بهره‌برداری از این سد امسال اتفاق بیفتد.
قدیری با بیان اینکه اطلاع‌رسانی‌های لازم به کشاورزان صورت گرفته، افزود: موجودی سد حنّا 6 میلیون متر معکب است و از این موجودی حداقل دو میلیون مترمکعب باید در مخزن ذخیره داشته باشیم و با این حجم اندک مدیریت کنیم.
وی همچنین به درخواست‌های متعدد در اراضی پایین‌دست سد حنّا و کمانه و نیز حفر چاه‌های اضطراری اشاره کرد و گفت: برخورد با متخلفین منابع آبی از درخواست‌های مردمی است که در جلسات شورای حفاظت منابع آب شهرستان پیگیری می‌شود.
مدیر امور آب منطقه‌ای شهرستان سمیرم از جمع‌آوری 80 پمپاژ غیرمجاز در سطح شهرستان خبر داد و اضافه کرد: حدود 135 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده که حجم صرفه‌جویی حاصل از انسداد چاه‌های غیرمجاز 10 میلیون متر مکعب آب است.
وی یادآور شد: طرح احیاء و ‌تعادل‌بخشی منابع آبی زیرزمینی از سال آینده اجرا می‌شود که اعتبار طرح نسبت به گذشته 17 برابر شده است.
وی ادامه داد: منابع آبی این شهرستان نیز تعداد 2682 دهنه چشمه با 474 میلیون متر مکعب آب، 483 قنات و 1584 حلقه چاه مجاز است.
انتهای پیام/63016/ج30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول