اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

خدمتکار به فارس خبر داد

احتمال پیوستن 4 استان به طرح ملی «تلاوت»

رئیس اداره آموزش معاونت قرآن و عترت ارشاد با اشاره به اینکه حمایت از طرح ملی «تلاوت» یکی از برنامه‌های مصوب این معاونت در سال 94 است از آمادگی 4 استان برای پیوستن به این طرح خبر داد.

احتمال پیوستن 4 استان به طرح ملی «تلاوت»

«مرتضی خدمتکار» رئیس اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پرداخت سهم سرانه حمایتی این معاونت از طرح ملی «تلاوت» تا پایان سال، اظهار داشت: در جلسات و برنامه‌های مختلف لزوم استمرار طرح ملی «تلاوت» مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد معاونت قرآن و عترت ارشاد مبلغی به عنوان سرانه حمایتی در نظر گرفتیم.

استمرار طرح ملی «تلاوت» در سال 94

وی با بیان اینکه حمایت از طرح ملی «تلاوت» یکی از برنامه‌های اصلی معاونت قرآن و عترت ارشاد در سال آینده است، خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های ما که در شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز به تصویب رسیده است استمرار برگزاری طرح ملی «تلاوت» است بر همین اساس ما سعی داریم از سال آینده برای توسعه این طرح ملی برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم.

خدمتکار با اشاره به اینکه سال آینده طرح ملی «تلاوت» بهتر از گذشته به تربیت قاریان نوجوان خواهد پرداخت، افزود: با توجه به موفقیت این طرح در شناسایی و تربیت نوجوانان مستعد و توانمند در عرصه قرائت ما پیشنهاد دادیم طرح ملی «تلاوت» در استان‌های بیشتری اجرایی شود تا بتوانیم به مرور زمان نوجوانانی قرآنی داشته باشیم.

استان‌های پیشنهادی برای اجرای طرح ملی «تلاوت»

رئیس اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزوده شدن 5 استان به استان‌های مجری طرح ملی «تلاوت» در سال 94 خبر داد و گفت: تاکنون 4 استان همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و یزد آمادگی خود را برای برگزاری طرح ملی «تلاوت» اعلام کرده‌اند اما برای قطعی شدن باید توانمندی‌ها و طرفیت مؤسسات مجری این طرح بررسی شود.

وی با اشاره به اهمیت وجود امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای برگزاری طرح ملی «تلاوت»، خاطر نشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بتوانیم طرح ملی «تلاوت» را در استان‌های مستعد برگزار کنیم البته احراز توانمندی‌های استان‌های پیشنهادی بر عهده مسئولان برگزاری این طرح است که آنها پس از تأئید، جزئیات را به ما اعلام می‌کنند تا بر اساس نیاز بودجه حمایتی تخصیص یابد.

به گزارش فارس هم‌اکنون طرح ملی تلاوت در استان‌های خراسان رضوی (مشهد)، آذربایجان شرقی‌(تبریز)، اصفهان(اصفهان، کاشان)، تهران(اسلامشهر)، سیستان‌وبلوچستان(زاهدان)، مازندران(ساری)، مرکزی(اراک)، قزوین، قم و اردبیل برگزار می‌شود که البته فعالیت برخی از این استان‌ها به دلیل کمبود بودجه به کندی پیش می‌رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول