اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

اگر شر آمریکا کنده شود ...

وزیر ارشاد: امام خمینی نیز فرموده اند که دشمن اصلی ما و شیطان بزرگ در حال حاضر آمریکا است و اگر شر آمریکا کنده شود شر شیطان های دیگر نیز کنده خواهد شد.

اگر شر آمریکا کنده شود ...

رخدادهای 23 فروردین 1361

چکیده

  • دیروز مسجد الاقصی قبله اول یکتاپرستان جهان و موضع معراج پیامبر مکرم اسلام شاهد آغاز حرکتی عمیق و برخواسته از ایدئولوژی انقلابی اسلام بود.

 

  • سرهنگ صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت و گویی اظهار داشت برنامه آینده جنگ حمله برای تسلیم کامل دشمن است .

 

  • در پی عملیات مشترک سپاه پاسداران و کمیته مرکزی انقلاب اسلامی و با همکاری سازمان اطلاعات 36 میلیونی امت حزب الله 15لانه فساد تیمی مربوط به منافقین کشف شد.

 

  • معادیخواه وزیر ارشاد اسلامی:  دشمن اصلی ما و شیطان بزرگ در حال حاضر آمریکا است و اگر شر آمریکا کنده شود شر شیطان های دیگر نیز کنده خواهد شد .

 

  • سالم صالح وزیر خارجه جمهوری دموکراتیک یمن که در راس هیئتی از مقامات این کشور به تهران آمده است طی سخنانی گفت : تحرک سیاسی اخیر ایران توطئه های امپریالیسم و صهیونیسم را خنثی کرد .

فلسطین با شعار الله اکبر قیام کرد

روزنامه ها امروز گزارش دادند : دیروز مسجد الاقصی قبله اول یکتاپرستان جهان و موضع معراج پیامبر مکرم اسلام شاهد آغاز حرکتی عمیق و برخواسته از ایدئولوژی انقلابی اسلام بود. در نخستین ساعات صبح دیروز ناگهان بلندگوهای مسجد الاقصی مردم را به قیام فراخواند و با فریاد : ای مسلمانان جهان برای نجات مسجد الاقصی بشتابید ...گروه کثیری از مسلمانان را در آغوش خود پذیرفت.

این گزارش می افزاید : مسلمانان فلسطینی با شنیدن دعوت به قیام از بلندگوها شتابان خود را از خیابان ها به داخل مسجد الاقصی رساندند و حرکت نوین خود را از پایگاه همیشه مستحکم اسلام یعنی مساجد آغاز کردند . در طول راه هزاران فلسطینی در بیت المقدس فریاد می زدند : ما با خون و روح خود از مسجد الاقصی دفاع خواهیم کرد . با تهاجم شتابزده صهیونیست ها به تظاهرات مردم ده ها نفر کشته و زخمی شدند.

خبرگزاری فلسطینی وفا در این زمینه گزارش داد ده دقیقه بعد از بسته شدن دروازه های مسجد الاقصی صدای تیراندازی اوج گرفت اما بلندگوها همچنان از مردم دعوت می کردند که به تظاهرات و قیام برای نجات مسجد الاقصی از اشغالگران فلسطین ادامه دهند.

خبر دیگر این که شورای عالی اسلامی بیت المقدس نیز دیروز با انتشار بیانیه ای مردم این شهر را به یک اعتصاب هفت روزه فراخواند . این اعتصاب به منظور اعتراض علیه حمله مسلحانه دیروز صبح سربازان رژیم صهیونیستی به مسلمانان در اطراف مسجد عمر و مسجد الاقصی که طی آن ده ها نفر کشته و زخمی شدند صورت می گیرد. از سوی دیگر به دنبال حادثه مذکور مسلمانان ساکن سرزمین های اشغالی به تظاهرات گسترده ای علیه رژیم اشغالگر قدس دست زده اند . (1)

 

صیاد شیرازی : برنامه آینده جنگ حمله برای تسلیم کامل دشمن است

سرهنگ صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت و گویی اظهار داشت برنامه آینده جنگ حمله برای تسلیم کامل دشمن است . وی گفت : به یاری خداوند با این فتح و نصرت عظیم امید است آخرین مرحله عملیات را که یک تک گسترده است به زودی انجام دهیم و دشمن را وادار به تسلیم کنیم و در غیر این صورت نیروهای دشمن را منهدم و مناطق اشغالی را آزاد نمائیم و این امر بر مبنای برداشتی که از آخرین وضعیت نیروهای خودمان و توانایی که احساس می کنیم خداوند به ما داده می باشد.

سرهنگ صیاد شیرازی در رابطه با میزان غنائم به دست آمده از ارتش زبون دشمن اظهار داشت : شمار غنائم به دست آمده از دشمن به حدی زیاد است که هنوز نتوانسته ایم آمار دقیق را اعلام کنیم ، ولی آن چه مسلم است رزمندگان مسلمان ما با سرعت در حال جمع آوری و تفکیک غنائم به دست آمده هستند و بلافاصله از این امکانات علیه دشمن نیز استفاده و مازاد بر نیاز هم ذخیره می شود.(2)

50 تن از اعضا و هواداران رده بالای منافقین در بندر عباس دستگیر شدند

در پی عملیات مشترک سپاه پاسداران و کمیته مرکزی انقلاب اسلامی و با همکاری سازمان اطلاعات 36 میلیونی امت حزب الله بندرعباس ، 50 نفر از اعضا و عناصر رده بالای کادر گروهک منافقین شاخه بندرعباس دستگیر و در این رابطه 15 لانه فساد تیمی مربوط به منافقین کشف شد.

بر اساس این گزارش از خانه های مزبور مقادیر زیادی اسلحه ، مهمات و مقادیر قابل توجهی وجه نقد ، اسلحه و مهمات مسروقه یکی از پاسگاه ها و نیز مقادیر زیادی اسناد درون گروهی که شامل طرح های ترور شخصیت های روحانی و سیاسی و نیز تخریب و انفجار بود کشف و ضبط شد . (3)

وزیر ارشاد : اگر شر آمریکا کنده شود شر شیطان های دیگر نیز کنده خواهد شد

سمینار انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا در آلمان جمعه گذشته با قرائت پیام امام خمینی توسط وزیر ارشاد و نماینده امام در شورای عالی تبلیغات خطاب به اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان آغاز شد . وزیر ارشاد اسلامی سپس طی سخنانی با اشاره به این که شیطان توسط انسان هایی که فریب ارزش های استکباری را می خورند عینیت پیدا می کند گفت : حضرت علی (ع) آن موقع به مسلمانان تاکید می کردند که دشمن اصلی ابلیس است و نباید فراموش شود و نباید علیه یکدیگر جبهه گیری کنید ، باید به دشمن اصلی بچسبید و آن را ریشه یابی کنید .

وی افزود : امام خمینی نیز فرموده اند که دشمن اصلی ما و شیطان بزرگ در حال حاضر آمریکا است و اگر شر آمریکا کنده شود شر شیطان های دیگر نیز کنده خواهد شد . وزیر ارشاد خاطر نشان ساخت که در آمریکا ریگان نیست که حکومت می کند و این منیت و طبع شیطانی او است که توسط مزدوران و عمال خود انسان ها را استثمار می کند.

معادیخواه درباره منافقین نیز گفت : منیت فردی و منیت گروهی باعث شد که این بدبخت ها به دامن آمریکا بیفتند و جالب و در عین حال دردناک است که عوض این که این دشمن خبیث یعنی آمریکا آن ها را به طرف خود بکشد آن ها خود را با دلخواهی و علاقه به طرف او می برند. پس از معادیخواه هادی غفاری در باره اهمیت رهبری در انقلاب اسلامی سخن گفت . (4)

وزیر خارجه یمن : تحرک سیاسی اخیر ایران توطئه های امپریالیزم را خنثی کرد

سالم صالح وزیر خارجه جمهوری دموکراتیک یمن که در راس هیئتی از مقامات این کشور به تهران آمده است طی سخنانی گفت : تحرک سیاسی اخیر ایران توطئه های امپریالیسم و صهیونیسم را خنثی کرد .  وی در دیدار با رئیس جمهور کشورمان که وزیر خارجه  نیز حضور داشت پیام علی ناصر محمد رئیس جمهوری یمن را به آیت الله خامنه ای تسلیم کرد .

وی در این دیدار ضمن ابراز پشتیبانی و خرسندی از پیروزی های رزمندگان اسلام و تبریک به مناسبت این فتح بزرگ نقش انقلاب اسلامی را به عنوان یک پشتیبان بزرگ برای همه انقلاب های رهایی بخش مورد تاکید قرار داد . وی ادامه داد : به گمان من تحرک سیاسی اخیر ایران توطئه هایی را که از جانب امپریالیزم و صهیونیسم علیه شما چیده شده بود خنثی کرد . (5)

پی نوشت :

1-جمهوری اسلامی ، 23 فروردین 1361 ، صفحه 3
2- اطلاعات ، 23 فروردین 1361 ، صفحه 15
3- اطلاعات ، 23 فروردین 1361 ، صفحه 4
4- اطلاعات ، 23 فروردین 1361 ، صفحه 3
5- اطلاعات ، 23 فروردین 1361 ، صفحه 3

پژوهشگر :‌سید روح الله امین آبادی

انتهای  متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول