اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

حکومت حزب الله در سفارتخانه ها برقرار شود

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور: سفارتخانه جزئی از کشور متبوع شما است بنابراین باید همه چیزش نیز مانند کشور متبوعتان باشد. حکومت حزب الله را در سفارتخانه ها برقرار کنید.

حکومت حزب الله در سفارتخانه ها برقرار شود

رخدادهای 30 اردیبهشت 1361

چکیده

  • آیت الله خامنه ای: فضای سفارتخانه و کنسولگری جمهوری اسلامی در کشورهای خارجی باید فضای ایران باشد ، سفارتخانه جزئی از کشور متبوع شما است.

 

  • حکومت حزب الله را در سفارتخانه ها برقرار کنید سیاست هایی را که وزارت امور خارجه اتخاذ می کند و مواضعی که بر آن صحه می گذارد را دقیقا در محل ماموریت خود منعکس کنید .

 

  • دادستان کل انقلاب: بحمدالله گروهک ها از نظر موقعیت اجتماعی پیشرفتی ندارند بلکه مرتب کارهایی خلاف انسانیت نظیر ترور کور در کوچه و خیابان ها انجام می دهند .

 

  • وزارت امور خارجه کشورمان با انتشار اطلاعیه ای تصمیم تحریک آمیز کمیته سیاسی شورای اروپا مبنی بر انعقاد اجلاس این کمیته در بیت المقدس را محکوم کرد.

 

  • آیت الله منتظری : این جنگ امتحانی بود از طرف خدا که ملت ما را آبدیده و آزموده کرد و البته این جنگ و ستیز خلاف انتظار نیست .

 

  •  تلاش مذبوحانه بامداد دیروز قوای رو به اضمحلال صدام در محور دژهای 8 تا 19 نوار مرزی شمال خوزستان توسط رزمندگان اسلام درهم کوبیده شد.

 

  • کلیه کادرهای اصلی و مرکزیت گروهک چریک های فدایی اقلیت استان خوزستان دستگیر شدند.

آیت الله خامنه ای : حکومت حزب الله را در سفارتخانه ها برقرار کنید

گروهی از کارداران و کارمندان وزارت امور خارجه که عازم محل ماموریت خود در نمایندگی های جمهوری اسلامی در خارج از کشور هستند دیروز به همراه مدیر کل آموزش و ارزشیابی وزارت امور خارجه با حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور دیدار کردند .

در این دیدار رئیس جمهور طی سخنانی با اشاره به وظیفه سنگین نمایندگان جمهوری اسلامی در کشورهای خارجی اظهار داشتند : نماینده سیاسی ما وظیفه ایجاد ارتباط سیاسی و اقتصادی با دولت و کشوری که محل ماموریت او است و همچنین وظیفه تقید به اسلام و رساندن پیام انقلاب را بر عهده دارد اگر شما وظایف خود را خوب انجام دهید بهترین وسیله برای رساندن پیام و مفاهیم انقلاب را در دست خواهید داشت و به برقراری ارتباط در جهت تثبیت و تحکیم انقلاب اسلامی کمک خواهید کرد. ایشان افزودند : در هر کجا هستید سعی کنید روابطی را که دولت متبوعتان می خواهد با آن کشور برقرار کنید اما این روابط را با بکارگیری اصول و سنن اسلامی برقرار کنید .

آیت الله خامنه ای با اشاره به تاثیر منش ، رفتار و برخورد شخصی نمایندگان سیاسی ما در ایجاد ارتباط با کشورهای خارجی گفتند : خیلی فرق می کند که نماینده سیاسی جمهوری اسلامی ایران شخصی با خصوصیات اسلامی و انسانی باشد و یا یکی از این خصوصیات را نداشته باشد .

ایشان تاکید کردند : ایجاد رابطه صحیح باید با رویه شخصی نماینده همراه باشد ، فضای سفارتخانه و کنسولگری جمهوری اسلامی در کشورهای خارجی باید فضای ایران باشد ، سفارتخانه جزئی از کشور متبوع شما است بنابراین باید همه چیزش نیز مانند کشور متبوعتان باشد . رئیس جمهور ادامه دادند حکومت حزب الله را در سفارتخانه ها برقرار کنید سیاست هایی را که وزارت امور خارجه اتخاذ می کند و مواضعی که بر آن صحه می گذارد را دقیقا در محل ماموریت خود منعکس کنید .

ایشان با تشریح سیاست های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خارجی گفتند : به علت جوسازی گروهی وابسته سیاست های ما در دنیا ناشناخته مانده است شما باید با ظرفیت و پیگیری سیاست های جمهوری اسلامی را تشریح کنید و در محل ماموریت خود تلاش مستمر کنید و از تمامی فرصت های خوب جهت معرفی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن بهره بگیرید . ملت ها و مسئولان کشورهای محل ماموریت خود را نسبت به سوالاتی که در اثر تبلیغات امپریالیستی از جمهوری اسلامی مطرح شده روشن کنید . (1)

موسوی تبریزی : باید احکام اسلامی درباره تروریست های اقتصادی قاطعانه جاری شود

دادستان کل انقلاب در یک مصاحبه مطبوعاتی در مورد وضعیت کنونی گروهک ها اظهار داشت : بحمدالله گروهک ها از نظر موقعیت اجتماعی پیشرفتی ندارند بلکه مرتب کارهایی خلاف انسانیت نظیر ترور کور در کوچه و خیابان ها انجام می دهند .

دادستان کل انقلاب افزود : از نظر سیاسی در رابطه با کشورهای خارجی قهرا وقتی که دولت جمهوری اسلامی بخصوص که در حال پیروزی کامل در جنگ حق علیه باطل است دولت جمهوری اسلامی می تواند خودش مطالبش را در دنیا عرضه کند ، در نتیجه وقتی دولت با کمال ثبات و استقامت بتواند حرف هایش را بزند دیگر گروهک های خارج از کشور مشتری بدان صورت نخواهند داشت و بازیگران سیاست هم که هر روز مصاحبه ای با بنی صدر و رجوی و یا با دیگران می کردند و بوق های غرب آن مصاحبه ها را پخش می کرد حالا متوجه شده اند که با حرف های پوچ بنی صدر و رجوی یا دیگران در ایران و جوامع بین المللی نمی توانند موثر باشند پس از نظر سیاسی هم شکست خورده اند .

وی در پاسخ به چرایی عملیات کور منافقین گفت : بعد از جریان سی ام خرداد ما از آن ها سوال کردیم که چرا شما دست به عملیات ترور و تخریب می زنید ؟ آن ها جواب دادند : چون اکثر مردم با ما هستند ، ما می خواهیم حکومت حقی را بر اساس اسلام راستین بپا کنیم و حکومت دلخواه مردم را بر سر کار بیاوریم این افراد چنین شعاری را سر می دادند و این هدفشان بود ، اگر آن موقع این ها می رفتند فرضا رئیس جمهور و نخست وزیر را هم شهید می کردند و یا ساختمان نخست وزیری را منفجر می کردند فکر می کردند دارند با حکومت جمهوری اسلامی مبارزه می کنند اما پس از شهید کردن رئیس جمهوری و یا نخست وزیر دیدند مردم بیشتر به نظام جمهوری اسلامی گرایش پیدا کردند و در بعد سیاسی نیز مردم همکاری های لازم را با دولت جمهوری اسلامی کردند و آن موقع بود که از مردم مایوس شدند ، این ها دیدند آن شعارهایی که در روزهای اول می دادند دیگر امکان اجرایش را ندارند و دیگر مردم هم این ها را قبول ندارند پیش خودشان فکر کردند که هر چه بیشتر شخصیت ها را ترور کنند ولو آن که خودشان نیز کشته خواهند شد در نتیجه این ها آمدند برای انتقام گیری به مردم حمله کردند .

موسوی تبریزی ادامه داد : در این جا است که ترورهای کور و بی هدف شروع می شود حالا دیگر برای آن ها فرق نمی کند که بچه است یا پیرمرد و یا کاسب ، آن ها با جاسازی نارنجک و مواد منفجره در داخل جوی آب که محل عبور و مرور عابرین بیگناه است می خواهند با انفجار آن ها رعب و وحشت ایجاد کنند .

وی گفت : در حال حاضر این ها بدون هدف در خیابان ها می گردند و اگر با یک شخصی روحانی یا یک فرد مومن برخورد کنند بدون این که از شخصیت آن ها اطلاعی داشته باشند آن ها را به رگبار می بندند و یا این که با لباس پاسداری و با حکم جعلی به مدارس مراجعه می کنند و عده ای از اعضای انجمن اسلامی آن مدرسه را در یک جا جمع می کنند و پس از انفجار مدرسه متواری می شوند و یا این که در مسجد امام خمینی بمب گذاری می کنند و این خودش یک مسئله است که باید بررسی شود . آخر در مسجد که شما بمب گذاری می کنید فرد خاصی آن جا نیست مسجد متعلق به عموم مردم است .

موسوی تبریزی با بیان این که 90 درصد اعضای گروهک ها دستگیر شده اند گفت : با کمک سازمان اطلاعاتی 36 میلیونی و با همکاری و هماهنگی سپاه پاسداران و کمیته ها و ماموران انتظامی مخفیگاه کادر مرکزیت منافقین از جمله موسی خیابانی خائن کشف و نابود گردید ، در مرحله دوم عملیات پس از یک ماه و نیم تعقیب و مراقبت حدود 14 خانه تیمی کشف شد که از خانه های تیمی 60 نفر از اعضای رده های بالای شدند و یا به هلاکت رسیدند.سازمان که می توان گفت در سرتاسر کشور از این گونه اعضای فعال 200 الی 300 نفر بیشتر نیستند دستگیر

خانم هایی که با رنگ و روغن بیرون بیایند مجازات خواهند شد !

موسوی تبریزی در مورد حجاب نیز گفت : خانم های بی حجاب باید خودشان را با فرهنگ انقلاب سازش دهند اکنون که قریب چهار سال از انقلاب شکوهمندمان می گذرد باز هم بعضی از خانم ها با رنگ و روغن بیرون می آیند که این عملشان خلاف شرع است و زیر پا گذاشتن دستورات قرآن و گناه است و این کار مجازات دارد ، بی حجابی فرهنگ پهلوی است که رضا خان با زور به جامعه تحمیل کرد . وقتی که ما طاغوت زدایی می کنیم یعنی این که هر چه از علائم طاغوت است باید از بین برود و بی حجابی هم از علائم طاغوت است .

وی در باره مبارزه با گرانفروشی و احتکار نیز گفت : باید احکام اسلامی در مورد گرانفروشان و احتکار کنندگان جاری شود اگر ما احکام اسلامی را درباره عوامل سود جو و تروریست های اقتصادی و گرانفروشان بطور قاطعانه جاری کنیم دیگر هیچ مشکلی از این بابت نخواهیم داشت. در حال حاضر بیشترین مشکل ما همین است چون بعد از پیروزی انقلاب با این مشکل قاطعانه برخورد نشد و اجازه ندادند که احکام اسلامی در مورد تروریست های اقتصادی جاری شود از مسئولین دادگاه ویژه امور صنفی می خواهیم که قاطعانه با افراد گرانفروش و احتکار کننده و عوامل فرصت طلب و سود جو برخورد کنند . (2)

وزارت خارجه تشکیل اجلاس کمیته سیاسی شورای اروپا در بیت المقدس را محکوم کرد

وزارت امور خارجه کشورمان با انتشار اطلاعیه ای تصمیم تحریک آمیز کمیته سیاسی شورای اروپا مبنی بر انعقاد اجلاس این کمیته در بیت المقدس را محکوم کرد و به شرکت کنندگان در این اجلاس هشدار داد که حضور آنان در قدس اشغالی گامی در جهت تائید و تشویق رژیم متجاوز صهیونیستی است.(3)

آیت الله منتظری : این جنگ امتحانی بود از طرف خدا که ملت ما آبدیده شود

فرماندار آبادان به همراه مسئولان نهادهای انقلابی و اداری این شهر عصر دیروز در قم با آیت الله منتظری دیدار و گفت و گو کردند .

در این دیدار آیت الله منتظری طی سخنانی با اشاره به این که خلقت و مرگ و زندگی برای آزمایش است و هدف از خلقت برای خوشگذرانی نیست اظهار داشت : می دانید که ملت ما چقدر شهید داده است و الان ملت در جنگ است ، نه ارتش و با دنیا در جنگ است نه با عراق ، این جنگ امتحانی بود از طرف خدا که ملت ما را آبدیده و آزموده کرد و البته این جنگ و ستیز خلاف انتظار نیست . (4)

3 تیپ زرهی و مکانیزه عراق متلاشی شد

تلاش مذبوحانه بامداد دیروز قوای رو به اضمحلال صدام در محور دژهای 8 تا 19 نوار مرزی شمال خوزستان توسط رزمندگان اسلام درهم کوبیده شد و تلفات و ضایعات سنگینی به دشمن شکست خورده وارد آمد. در این عملیات خسارات و تلفات قابل توجهی به تیپ های 46 مکانیزه و 37 زرهی از لشکر 12 عراق و همچنین تیپ 14 زرهی از لشکر 9 ارتش صدام وارد آمد و ضمن به هلاکت رسیدن تعداد زیادی از مزدوران عراقی گروهی نیز به اسارت رزمندگان اسلام در آمدند که تاکنون 100 تن از آنان به پشت جبهه انتقال یافته اند.(5)

کادر های اصلی چریک های اقلیت در خوزستان دستگیر شدند

کلیه کادرهای اصلی و مرکزیت گروهک چریک های فدایی اقلیت استان خوزستان دستگیر شدند. در اطلاعیه روابط عمومی دادستان انقلاب اسلامی مرکز در این رابطه آمده است : طی عملیاتی توسط پاسداران دادستان انقلاب اسلامی مرکز که پس از بررسی و پیگیری های مستمر بوجود لانه های فساد تیمی اقلیت در خوزستان پی بردند از تهران عازم اهواز و با هماهنگی و همکاری صمیمانه دادسرای انقلاب اسلامی اهواز و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منطقه 8 کشوری ، مراکز اصلی ، خانه های تیمی ، چاپخانه اقلیت به همراه دستگاه های چاپ و تکثیر و امکانات چاپی به مقدار زیادی کشف و اعضای اقلیت خوزستان با یاری خدا و همکاری مردم مسلمان خوزستان دستگیر شدند.(6)

پی نوشت :

جمهوری اسلامی ، 30 اردیبهشت 1361 ، صفحه 28
اطلاعات ، 30 اردیبهشت 1361 ، صفحه 18
کیهان ، 30 اردیبهشت 1361 ، صفحه 17
اطلاعات ، 30 اردیبهشت 1361 ، صفحه 2
اطلاعات ، 30 اردیبهشت 1361 ، صفحه 3
کیهان ، 30 اردیبهشت 1361 ، صفحه 2
پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول