اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش‌ها به زنده‌زنده سوختن یک کودک فلسطینی در آتش صهیونیست‌ها همچنان ادامه دارد

تشکیلات خودگردان فلسطین: پافشاری اسرائیل بر تداوم شهرک‌سازی و سکوت جامعه بین‌المللی در قبال جنایات پیشین صهیونیست‌ها سبب وقوع این جنایت شد

تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به جنایت اخیر چند صهیونیست افراطی، اعلام کرد تنها محکوم کردن لفظی این جنایات کافی نیست باید اقدامات عملی اتخاذ شود و افراد جنایتکار نیز بازخواست شوند.

تشکیلات خودگردان فلسطین: پافشاری اسرائیل بر تداوم شهرک‌سازی و سکوت جامعه بین‌المللی در قبال جنایات پیشین صهیونیست‌ها سبب وقوع این جنایت شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین امروز جمعه به زنده‌ زنده سوختن یک کودک فلسطینی در آتش چند یهودی تندرو واکنش تندی نشان داد.

به گزارش شبکه خبری «المیادین»، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین امروز جمعه رژیم صهیونیستی را مسئول اصلی این جنایت زشت دانست که طی آن چند شهرک‌نشین افراطی با آتش زدن منزل یک فلسطینی، سبب شهادت کودک شیرخواره و زخمی شدن والدین این کودک شدند.

تشکیلات خودگردان: سکوت جامعه بین‌الملل سبب سوزانده شدن کودک فلسطینی است

«نبیل ابوردینه» سخنگوی رسمی رئیس تشکیلات خودگردان در این زمینه گفت: «اگر پافشاری دولت اسرائیل بر تداوم شهرک‌سازی و حمایت از شهرک‌نشینان نبود، این جنایت رخ نمی‌داد».

وی با بیان این مطلب افزود: «سکوت جامعه بین‌الملل در قبال این جنایات و فرار تروریست‌ها جانی از مجازاتشان سبب  شد [علی] "دوابشه"  شیرخوار مانند [محمد] "ابوخضیر" سوزانده شود».

ابوردینه تأکید کرد: «این جنایت در رأس پرونده‌هایی خواهد بود که برای بازخواست افراد شرکت کننده در این جنایت به دادگاه جنائی بین‌الملل تسلیم خواهد شد؛ جنایتی که عرق شرم بر جبین جاری می‌کند».

سخنگوی رسمی رئیس تشکیلات خودگردان در پایان تصریح کرد: محکومیت لفظی این جنایات توسط جامعه بین‌الملل دیگر مورد قبول نیست و باید اقدامات عملی در این زمینه اتخاذ شود که به بازخواست مجرمین و پایان اشغال‌گری بیانجامد.

 نتانیاهو: از این اقدام تروریستی شوکه شدم

در همین راستا، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که از این اقدام تروریستی شوکه شده است.

وی با اشاره به اینکه این اقدام یک عمل تروریستی است، ادعا کرد: اسرائیل با تروریسم به شدت مبارزه می‌کند [و فرقی ندارد] که عاملان آن چه کسانی باشند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین از سرویس‌های امنیتی این رژیم خواست که این جانیان را بازداشت کنند و در اسرع وقت آنها را تحویل دادگاه دهند.

نتانیاهو در پایان ادعا کرد که این رژیم به صورت یکپارچه چنین اقدامات زشت و پستی را رد می‌کند.

وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس: کشتن کودک فلسطینی «یک اقدام تروریستی» است

از سوی دیگر، «موشه یعالون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد اقدامی که شهرک‌نشینان اسرائیلی انجام دادند و سبب کشته شدن یک کودک فلسطینی شدند یک «اقدام تروریستی» است.

وی همچنین ادعا کرد که « به تروریست‌ها اجازه نمی دهیم زندگی فلسطینیان را به خطر بیاندازند».

آماده‌باش گسترده نظامیان صهیونیست در کرانه باختری

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» اراضی اشغالی اعلام کرد که هزاران سرباز اسرائیلی در پی حادثه سوزاندن منزل این فلسطینی در حالت آماده‌باش کامل هستند.

نظامیان صهیونیست در منطقه نابلس واقع در کرانه باختری مستقر شده‌اند.

در همین راستا، فعالان فلسطینی نیز خواستار برگزاری راهپیمایی پس از اقامه نماز جمعه شدند تا بدین وسله این جنایت را محکوم کنند.

حماس: این جنایت، توحش غیر قابل بخشش اسرائیل است

جنبش «حماس» نیز در کرانه باختری اعلام کرده بود که برای یاری رساندن به مسجد الاقصی و حمایت از شهر قدس تظاهرات کنند.

حماس همچنین اعلام کرد: از مردم خود در کرانه باختری می‌خواهیم که برای دفاع از الاقصی و پاسخ به کشته شدن این کودک شیرخواره آماده باشند.

جنبش مقاومت اسلامی همچنین تأکید کرد که به شهادت این کودک پاسخ استثنایی داده خواهد شد و مقاومت می‌داند که به این جنایت درس سختی خواهد داد.

«حسام بدران» سخنگوی رسمی حماس در کرانه باختری گفت که این جنایت توحش غیرقابل بخشش اسرائیلی است و مردم نیز به شیوه خود به آن پاسخ خواهند داد.

وی همچنین از جنبش «فتح» و سرویس‌های امنیتی خواست که فورا زندانیان سیاسی را آزاد و از مردم و آرمان‌های آنها حمایت کنند.

سخنگوی رسمی حماس از همه کسانی که می‌توانند به رژیم اشغالگر ضربه بزنند خواست که انتقام مردم خود را بگیرند.

جنبش «فتح» فلسطین: کابینه نتانیاهو عامل این جنایت است

در همین راستا، جنبش «فتح» فلسطین نیز این جنایات بزدلانه بهودیان را جنایتی علیه بشریت دانست.

«احمد عساف» سخنگوی جنبش فتح کابینه نتانیاهو را مسئول این جنایت دانست.

وی با بیان این مطلب افزود: تحریک مداوم علیه مردم و رهبران فلسطین از سوی سران شهرک‌نشین که از مسئولان بلندپایه کابینه نتانیاهو هستند به این نتیجه فاجعه‌بار منجر شد.

این جنبش در پایان تأکید کرد، جامعه بین‌الملل، سازمان ملل و دادگاه جنایی بین‌الملل در برابر یک آزمایش واقعی قرار دارد؛ یا جانبداری از حق و عدالت و اقدام عملی برای بازخواست جنایتکاران و تلاش برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل یا جانبداری از تروریسم و سکوت در برابر این جنایات.

«محمود عباس»: کابینه اسرائیل عامل اصلی این جنایت است

در همین راستا، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در واکنش به این جنایت گفت: کابینه اسرائیل عامل اصلی است که جنایات زشتی علیه ملت فلسطین انجام می‌دهد.

وی با بیان این مطلب افزود: این [جنایت] به مجموعه جنایاتی افزوده می‌شود که شهرک‌نشینان و کابینه اسرائیل مرتکب می‌شوند... ما هر روز با یک جنایت از جنایات اسرائیلی‌ها از خواب بیدار می‌شویم.

عباش با اشاره به این که این جنایت علیه بشریت است تصریح کرد: ما تا زمانی که این شهرک‌سازی وجود داشته باشد هرگز سکوت نخواهیم کرد و تا زمانی که این اشغالگری وجود داشته باشد چنین اقداماتی نیز وجود خواهد داشت.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین اعلام کرد که پرونده این جنایت را به دادگاه بین‌المللی ارسال خواهند کرد و از همه جهانیان می خواهند که علیه این جنایات بایستند.

از سوی دیگر، رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که وضعیت مادر و برادر این کودک فلسطینی شدیدا وخیم است.

خبرگزاری «آناتولی» در توضیح این جنایت گزارش داد که پس از آتش زدن منزل یک فلسطینی در شهرک «دوام» واقع در جنوب شرق «نابلس» توسط چند یهودی تندرو، کودک شیرخواره فلسطینی به شهادت رسید و والدین این کودک نیز در پی آتش‌سوزی زخمی شدند.

شاهدان عینی نیز اعلام کردند: چند شهرک‌نشین یهودی به شهرک دوما یورش بردند و پس از پرتاب موتولوف به منازل فلسطینیان یک خانه را کاملا سوزاندند.

به گفته این شاهدان، شهرک‌نشینان صهیونیستی پس از ارتکاب این جنایت پا به فرار گذاشتند.

مسئولان بیمارستان دولتی «رفیدیا» در نابلس نیز اعلام کردند که جسد یک کودک شیرخوار از شهرک دوما به این بیمارستان رسیده است و والدین وی نیز دچار سوختگی درجه دو و درجه سه شده‌اند.

این در حالی است که «موشه یعالون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با محکوم کردن ظاهری این جنایت، این مسئله را «یک اقدام تروریستی» عنوان کرد.

جنایت سوزاندن مردم فلسطین از مدتها پیش سابقه دارد و به عنوان نمونه می‌توان به «محمدحسین ابوخضیر» نوجوان فلسطینی اشاره کرد که  در اوایل صبح 2 ژوئیه 2014 (11 تیر 1393) به دست چند شهرک‌نشیین از خیابانی در محله «شعفاط» قدس شرقی ربوده شد و چند ساعت بعد جسد سوزانده‌شده وی در جنگلی نزدیک به قدس پیدا شد.

شواهد پلیس حاکی از آن بود که ابوخضیر توسط ربایندگان، شکنجه و در حالیکه وی هنوز زنده بوده، سوزانده شده است که همین کار نیز علت مرگ وی معرفی شد.

شهادت ابوخضیر که زنده زنده به آتش کشیده شده بود، چنان خشمی در میان فلسطینی‌های کرانه باختری و قدس شرقی برانگیخت که بسیاری از مقامات اسرائیلی و همین‌طور رسانه‌های غربی از جمله روزنامه «نیویورک‌تایمز» نسبت به آغاز انتفاضه سوم فلسطینی‌ها هشدار دادند و حدود یک هفته بعد بود که جنگ تابستان 2014 علیه نوار غزه آغاز شد.

پس از تظاهرات گسترده و اعتراضات بین‌المللی نسبت به این جنایت، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با پدر شهید ابوخضیر تماس تلفنی برقرار کرد و این جنایت شهرک‌نشینان صهیونسیت را محکوم کرد و هیچ اقدام عملی در این زمینه انجام نداد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول