اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

سرابی:

حضور در کاروان نور آرزوی هر قاری قرآن است/ شما 20 نفر باید کار 100 نفر را انجام دهید

قائم مقام شورای عالی قرآن با اشاره به اعزام 100 قاری در سال های نخست اعزام کاروان نور و کاهش آن به 20 نفر گفت: شما 20 قاری قرآن باید کار 100 نفر را انجام دهید.

حضور در کاروان نور آرزوی هر قاری قرآن است/ شما 20 نفر باید کار 100 نفر را انجام دهید

به گزارش خبرنگار فعالیت های قرآنی خبرگزاری فارس سیدعلی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن در دوره توجیهی کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع طی سخنانی با اشاره به اینکه حضور در کاروان قرآنی کشور آرزوی هر قاری و حافظ است گفت: مسلما یکی از آرمان‌های اهالی قرآن حضور در این جمع است و انشاالله روزی توفیق شود که در کنار امام زمان (عج) به این سفر مشرف شویم.

وی با درخواست از کاروان قرآنی برای دعا به منظور رفع مشکلات جهان اسلام گفت: در این سفر برای جامعه اسلامی و شیعیان دعا کنید تا از شر دسیسه‌های دشمن رهایی یابند. در این ایام ارزشمند از خدا بخواهید با ظهور امام زمان همه این مشکلات حل شود.

سرابی با اشاره به اینکه این سفر یک مأموریت قرآنی برای شما اعضا است گفت: کاروان قرآنی در یک مأموریت باارزش به سرزمین وحی اعزام می‌شود و شاید پرثواب‌ترین کار شما انجام مطلوب و به نحو احسن این مأموریت است.

قائم مقام شورای عالی قرآن اعزام کاروان قرآنی را تبلور ارادت مردم ایران به قرآن دانست و گفت: فعالیت اثرگذار شما می‌تواند راه بازگشت جامعه به قرآن را باز کند . پس باید مراقب باشید که در این سفر نقطه ضعفی از شما مشاهده نشود. زیرا این اتفاق در بین مردم و حتی خود اهالی قرآن بازخورد خوبی ندارد و در اعزام کاروان‌های سال‌های بعد نیز تأثیر می‌گذارد.

وی از کاهش سهمیه کاروان در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: دوره‌های نخست اعزام کاروان‌های قرآنی حدود 100 نفر به حج اعزام‌ می‌شدند اما امسال باید 20 نفر کار این صد نفر را انجام بدهند از این رو ضروری است که اعضای کاروان در اوج آمادگی قرار داشته باشند.

سرابی با اشاره به انتصاب جامعه قرآنی به مقام معظم رهبری و قرآن کریم گفت: ارادت جامعه قرآنی به رهبر معظم انقلاب، ایشان به جامعه قرآنی و انتصاب اهالی قرآن به قرآن کریم اقتضا می‌کند که اهالی قرآن از جهات مختلف در بالاترین شرایط باشند. زیرا شما قرآنیان گویا لباس روحانیت که گویا همان لباس تقوا  است بر تن دارید از این رو باید بسیار از خود مراقبت کنید.

سرابی حفظ ظاهر را برای قاریان قرآن ضروری دانسته و گفت: گاهی ما در شورای عالی قرآن باید به قاریان برای محاسنشان هم تذکر بدهیم و این موضوع به اعتراض برخی از این افراد است. قاری قرآن نمونه یک مسلمان معتقد است و باید شرایط و ظاهر اسلامی را رعایت کنند وقتی می‌گوییم کسی در جامعه الگو است باید همه چیزش الگو باشد و اتفاقا مردم هم همین ظاهر شما را می‌بینند پس در این ایام سعی کنید همه موضوعات از جمله ظواهر را حفظ کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول