اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزکوه خبر داد

تقویت انجمن خبرنگاران فیروزکوه/ انجمن فیروزکوه از نوادر استان تهران می‌شود

فرماندار فیروزکوه با تأکید بر اینکه بر تقویت انجمن خبرنگاران در شهرستان فیروزکوه اعتقاد زیادی دارد، گفت: انجمن خبرنگاران شهرستان فیروزکوه از نوادر استان تهران می‌شود.

تقویت انجمن خبرنگاران فیروزکوه/ انجمن فیروزکوه از نوادر استان تهران می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، نورالله طاهری عصر امروز در نشست هم‌اندیشی با رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه انجمن خبرنگاران شهرستان فیروزکوه در محل کار خود، با بیان اینکه بحث رسانه یک موضوع مهم در کشور است، اظهار کرد: حضور رسانه‌ها و مطبوعات در دستگاه‌های مختلف اجرایی برای رساندن خبرهای به‌موقع و باکیفیت به مردم بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان فیروزکوه در همه زمینه‌ها مقداری کوتاهی به چشم می‌خورد، ادامه داد: توجه به رسالت رسانه بسیار مهم است و مردم و مسئولان باید به این موضوع توجه داشته باشند و به این تفکر برسند.

فرماندار فیروزکوه بیان کرد: مسئولان از طریق رسانه‌ها به‌راحتی می‌توانند به حرف دل مردم پی ببرند و بدانند که برای رفع مسائل و مشکلات مردم چه کاری باید انجام دهند و در عین حال،‌ بفهمند که مردم چه می‌خواهند.

طاهری اضافه کرد: شاید اگر مسئولان چندین جلسه هم به صورت حضوری با مردم دیدار کنند، مردم نتوانند آن‌طور که باید حرف دل خود را بزنند؛ اما رسانه‌ها و مطبوعات به‌راحتی می‌توانند آنچه در وجود مردم است، بیرون بیاورند و به مسئولان انتقال دهند.

وی افزود: از سوی دیگر نیز رسانه‌ها می‌توانند سخنان مسئولان را انتقال دهند و کمکی برای مجموعه اداری شهرستان فیروزکوه در تمام زمینه‌ها باشند.

رسانه‌ها در زمینه جذب مخاطب تلاش کنند

فرماندار فیروزکوه گفت: رسانه‌ها می‌توانند هم در زمینه توجیه و روشن کردن مردم نسبت به امور و هم تشریح و تبیین اهدافی که یک مسئول دنبال می‌کند تا در شهرستان به آن برسد، کمک‌کننده باشند.

طاهری ادامه داد: اهدافی که یک مسئول می‌خواهد در یک شهرستان پیاده کند، به پیش‌زمینه نیاز دارد و رسانه‌ها می‌توانند در این بخش راه را هموار کنند و با هم‌فکری و هم‌گرایی می‌توان به این هدف دست یافت و این زمینه را به‌راحتی از طریق رسانه‌ها فراهم کرد که البته در حال حاضر شکل سنتی آن در شهرستان‌های کوچک معمول است و نشست‌هایی با حضور بزرگان روستاها یا شهرها برای بیان عملکرد برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این روش به تدریج در حال منسوخ شدن است و کارها به جایی می‌رسد که مسئول در اتاقش می‌نشیند و هم حرف می‌زند و هم سخنان دیگران را می‌شنود و پاسخ می‌دهد که البته در شهرستان فیروزکوه هنوز این موضوع جا نیفتاده است.

فرماندار فیروزکوه با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید در زمینه جذب مخاطب تلاش کنند، گفت: اگر رسانه‌ای صادقانه نسبت به بیان مسائل اقدام و به خوبی خبررسانی و اطلاع‌رسانی کند و حرف دل مردم را بزند، مخاطبان بیشتری جذب آن رسانه می‌شوند.

طاهری با بیان اینکه در نگارش اخبار رعایت برخی نکات ریز تأثیرگذاری زیادی در جذب مخاطب دارد، گفت: گاهی نوشتن یک صفحه خبر تأثیر زیادی ندارد؛ اما دو کلمه کلیدی تأثیرگذاری بیشتری نسبت به یک خبر طولانی دارد و خبرنگاران باید از این هنر استفاده کنند و در این زمینه آموزش خبرنگاران الزامی است.

انجمن خبرنگاران فضای آموزش خبرنگاران و اصحاب مطبوعات را فراهم کند

فرماندار فیروزکوه ضمن تبریک به اعضای انجمن خبرنگاران شهرستان فیروزکوه برای شکل‌گیری این انجمن تأکید کرد: انجمن خبرنگاران باید فضایی فراهم کند تا خبرنگاران و اصحاب مطبوعات آموزش ببینند و بتوانند اخباری بنویسند که برد خبری داشته باشد و مسئولان هم دنبال این باشند که خبرنگاران به کمکشان بروند.

وی افزود: برای پرورش چنین خبرنگارانی، انجمن خبرنگاران شهرستان فیروزکوه باید وارد عمل شده و آموزش‌های لازم در این زمینه به خبرنگاران داده شود.

طاهری همچنین ضمن تأکید بر شکل‌گیری ارتباط تنگاتنگ بین روابط عمومی ادارات با خبرنگاران گفت: روابط عمومی‌ها، خبرنگاران و مجموعه مطبوعات باید به منزله یک خانواده در مجموعه همه ادارات عمل کنند و در کارها با هم تبادل داشته باشند و از این تبادلات، نتایج خوبی استخراج شود.

فرماندار فیروزکوه بیان کرد: ارتباط روابط عمومی‌ها با خبرنگاران باید تقویت شود و اگر این اقدام صورت گیرد، غوغایی در شهرستان به پا می‌شود.

رسانه‌ها به مسئولان مسیر را نشان دهند

طاهری ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند به مسئولان مسیر را نشان دهند و با وجود روابط عمومی و مطبوعات قوی، کمتر به مسئول فشار وارد می‌شود و برای گفت و شنودها می‌توان از آن‌ها خوراک فکری گرفت و با مطالبی که گفته یا خوانده می‌شود، مسیر پیدا خواهد شد.

وی گفت: زنجیره روابط عمومی‌ها و خبرنگاران باید به هم متصل باشد تا مسئولان شهرستان در مسیر خوبی حرکت کنند.

فرماندار فیروزکوه با بیان اینکه تشکیل انجمن خبرنگاران شهرستان فیروزکوه را به فال نیک می‌گیریم، افزود: با برنامه‌ریزی خوب در انجمن خبرنگاران، مشکلات قابل رفع است.

وی با تأکید بر اینکه بر تقویت انجمن خبرنگاران در شهرستان فیروزکوه اعتقاد زیادی دارد، افزود: برای مسئولان شهرستان فیروزکوه بسیار مهم است که با مجموعه رسانه‌ها ارتباط برقرار کنند و در تمام زمینه‌ها این ارتباط باید بسیار تنگاتنگ باشد و اگر کمکی از دستمان برآید، در خدمت هستیم و کمک‌های شهرستانی را در اختیار خبرنگاران قرار می‌دهیم.

فرماندار فیروزکوه همچنین برای اینکه ادارات فیروزکوه را ملزم به خریداری روزنامه‌ها کند، قول مساعد داد و گفت: در هر زمینه‌ای برای تقویت انجمن خبرنگاران در شهرستان فیروزکوه آمادگی داریم و در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد.

طاهری خاطرنشان کرد: به انجمن خبرنگاران شهرستان فیروزکوه کمک می‌کنیم که جزو نوادر در استان تهران باشد.

وی همچنین از خبرنگاران خواست که مجموعه اداری شهرستان فیروزکوه را رها نکنند و تأکید کرد: در این زمینه به وجود همه خبرنگاران نیازمندیم.

رسانه‌ها به حمایت بیشتری نیاز دارند

نایب رئیس انجمن خبرنگاران شهرستان فیروزکوه نیز در این نشست گفت: رسانه‌های این شهرستان به ویژه در برهه کنونی به حمایت‌های بیشتری نیاز دارند.

محمد مرادپور اضافه کرد: روزنامه‌ها در شهرستان فیروزکوه مشکل فروش دارند و باید کمک کرد تا دستگاه‌های اجرایی شهرستان با خرید جراید، کمک حال آن‌ها باشند.

وی تصریح کرد: خبرنگاران شهرستان فیروزکوه بدون کمترین انتظاری در حال فعالیت خبری هستند و گاهی حتی هزینه شخصی نیز می‌کنند تا کار رسانه در شهرستان به خوبی انجام شود.

در این نشست، همچنین شماری از اصحاب رسانه فعال در شهرستان فیروزکوه نظرات خود را در راستای پیشبرد امور رسانه‌ای در این شهرستان مطرح کردند.

انتهای پیام/2568/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول