اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

جدلی به فارس خبرداد:

حضور برنامه‌ریزی شده انجمن فرهنگی زنان ناشر در فرانکفورت/ 80 عنوان عرضه می‌شود

رییس هیات مدیره انجمن فرهنگی زنان ناشر از عرضه 80 عنوان کتاب‌های این انجمن در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت در مهرماه خبرداد.

حضور برنامه‌ریزی شده انجمن فرهنگی زنان ناشر در فرانکفورت/ 80 عنوان عرضه می‌شود

مریم جدلی، رییس هیات مدیره انجمن فرهنگی زنان ناشر در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس پیرامون حضور انجمن در نمایشگاه کتاب فرانکفورت اظهار داشت: امسال نیز همانند سال گذشته با برنامه‌ریزی در این نمایشگاه حاضر خواهیم شد.

وی ادامه داد: گرچه از آن حمایت‌هایی که از سایر تشکل‌ها می‌شود، استفاده نمی‌کنیم اما با هزینه خود انجمن، به آلمان خواهیم رفت.

جدلی در ادامه از حضور کتاب‌های ناشران این انجمن خبرداد و افزود: در این دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت با حدود 80 عنوان کتاب شرکت می‌کنیم. البته ناشران کتاب‌های فراوانی را به انجمن ارائه کرده بودند ولی در دایره انتخاب در نهایت به این 80 عنوان رسیدیم.

رییس هیات مدیره انجمن فرهنگی زنان ناشر با تاکید بر اینکه این آثار ترجمه شده نبودند، گفت: ما آثار ترجمه نشده را برای عرضه در نمایشگاه فرانکفورت انتخاب کرده ایم، چرا که ما باید قانون کپی رایت را در مورد آثار ترجمه رعایت کنیم از این رو این آثار تالیفی هستند.

به گفته این مسئول در بخش انجمن زنان ناشر، نمایش دستاوردهای جدید نشر در حوزه فعالیت بانوان ایرانی از دیگر برنامه‌های انجمن در بزرگترین نمایشگاه کتاب جهان خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آثار تالیفی به فارسی آیا پیش از نمایشگاه به صورت ترجمه چکیده آماده خواهند شد، بیان کرد: در صدد هستیم بروشورهایی آماده کنیم و در آن به معرفی آثار بپردازیم. گرچه بروشورهای معرفی انجمن همانند سال گذشته آماده عرضه در این نمایشگاه است. از سوی دیگر مختصری از کتاب‌ها به انگلیسی ترجمه خواهد شد، هنوز تکمیل نشده اما مراحل پایانی را سپری می‌کند.

جدی اعلام کرد: لیست کتاب‌های انجمن به موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ارسال شده و به همراه بروشور در این نمایشگاه عرضه می‌شود ضمن اینکه نماینده‌ای از سوی انجمن زنان ناشر در این نمایشگاه حاضر خواهد بود، وی مسلط به زبان و ارتباط‌گیری با ناشران برتر جهان است.

رییس هیات مدیره انجمن فرهنگی زنان ناشر از برنامه‌های سال گذشته و بازخوردهای آن نیر خبرهایی داشت و افزود: سال گذشته ارتباط‌گیری‌های خوبی صورت گرفت و از طریق ایمیل در این مدت ارتباط‌ها مثبت بود بر این اساس روند خوبی طی شده است.

وی هدف حضور انجمن در بزرگترین نمایشگاه کتاب دنیا را تنها موضوع بیزینس و تجارت ندانست و توضیح داد: هدف اصلی انجمن این است که فعالیت بانوان ایرانی در عرصه نشر را معرفی کند، کار تبلیغاتی در دستور کار است  و تلاش داریم در سال‌های آتی آثاری را به زبان انگلیسی ارائه دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول