اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

با امضای دفتر یادبود جانباختگان ایرانی فاجعه منا در سفارت ایران

مقامات سوری: ناتوانی عربستان در اداره مناسک حج عامل اصلی فاجعه منا بود

جمعی از مقامات سوری با حضور در سفارت ایران در دمشق و امضای دفتر یادبود جانباختگان ایرانی فاجعه منا، ناتوانی عربستان در اداره مناسک حج را عامل اصلی فاجعه منا دانسته و بر اهمیت اداره این مراسم توسط کشورهای اسلامی تأکید کردند.

مقامات سوری: ناتوانی عربستان در اداره مناسک حج عامل اصلی فاجعه منا بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق روز گذشته (پنج‌شنبه) مراسم یادبودی به مناسبت جانباختن تعداد زیادی از حجاج ایرانی در ساختمان سفارت در منطقه «المزه» دمشق برگزار کرد که در آن شماری از مسئولان و مقامات سوری حضور یافتند.

«محمد جهاد اللحام» رئیس پارلمان سوریه در مصاحبه‌ای مطبوعاتی ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدای این فاجعه و آرزوی بهبودی عاجل برای مجروحان، بر وظیفه اخلاقی و دینی حکومت عربستان در تعامل انسانی با این فاجعه تاکید کرد.

در همین راستا «بدر الدین حسون» مفتی سوریه نیز تاکید کرد که حکومت عربستان مسئول حفظ جان تمام حجاج طی مناسک حج است و مسئولیت این حادثه برعهده حکومت عربستان است.

بدر الدین حسون همچنین خواستار سپردن اداره حرمین شریفین به کشورهای اسلامی شد.

«ایمن سوسان» معاون وزیر خارجه و امور پناهجویان سوری نیز در سخنانی به اهمیت اداره مناسک حج توسط کشورهای اسلامی جهت جلوگیری از وقوع چنین حوادثی اشاره کرد.

«محمد رضا شیبانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق نیز در این مراسم خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب در خصوص این فاجعه شد.

«عبد الکریم شرقی» رئیس جمعیت دوستی ایران و فلسطین نیز حادثه منا را فاجعه‌ای به تمام معنا توصیف کرد که دلیل آن برنامه‌ریزی نادرست مسئولان عربستان و ناتوانی آنها در اداره مناسک حج بود.

رئیس جمعیت دوستی ایران و فلسطین تاکید کرد: اوج ناتوانی مسئولان عربستان در پس از حادثه و در زمینه امداد و کمک رسانی به حجاج آسیب دیده نمایان شد.

این درحالی است که «ابو حازم»،دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح الانتفاضه نیز از حکومت عربستان خواست مسئولیت خود در این حادثه را برعهده بگیرد و برای کشف دلایل اصلی این حادثه کمیته حقیقت یابی تشکیل دهد.

در این مراسم شمار زیادی از روحانیون و علمای سوری و نمایندگان پارلمان این کشور و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و صنایع و سفرای و دیپلمات‌های برخی از کشورها در دمشق نیز حضور داشتند.

این در حالی است که تاکنون 465 نفر از حجاج ایرانی در فاجعه منا جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول