اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نامزد جمهوریخواه: ایران، سوریه، روسیه و عراق اتحاد نامقدس تشکیل دادند

«کارلی فیورینا» نامزد جمهوریخواه انتخابات ۲۰۱۶ با هشدار درباره «اتحاد نامقدس» روسیه، ایران، سوریه و عراق گفت که قطعا ولادیمیر پوتین رهبری قویتر از باراک اوباما است.

نامزد جمهوریخواه: ایران، سوریه، روسیه و عراق اتحاد نامقدس تشکیل دادند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  یک نامزد جمهوریخواه با هشدار درباره اقدامات روسیه در سوریه و اتحاد مسکو، دمشق، تهران و بغداد، رئیس‌جمهور آمریکا را رهبری ضعیف‌ خواند.

به گزارش پایگاه آمریکایی «بازفید»، کارلی فیورینا نامزد جمهوریخواه در یک مصاحبه رادیویی گفت که با نظر دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواه خود درباره اینکه ولادیمیر پوتین رهبر قویتری از باراک اوباما است، موافق است.

وی گفت: «پوتین قطعا قویتر از رئیس‌جمهور اوباما است البته من قطعا با دونالد ترامپ مخالفم وقتی که او می‌گوید اجازه بدهید روس‌ها بروند و مراقب داعش باشند. این  وضعیت بسیار خطرناکی است که روسیه، ایران،‌ سوریه و عراق یک ائتلاف نامقدس تشکیل دادند».

خانم کارلی فیورینا ادعا کرد که افزایش دخالت‌های روسیه در سوریه، بخشی از طرح ایران برای تبدیل شدن به هژمون منطقه است.

وی همچنین مدعی شد: «این وضعیت بسیار خطرناکی است وقتی که ژنرال سلیمانی فرمانده نیروی قدس به مسکو سفر می‌کند و به روس‌ها می‌گوید به سوریه آمده و آن را نجات دهند. موضوع واقعا مربوط به تبدیل ایران به هژمون منطقه است، کشوری که متحد آنها روسیه است».

نامزد جمهوریخواه افزود: «روسیه می‌خواهد نفوذ خود را به خاورمیانه گسترش دهد. این موضوع هدف بلندمدت آنها در دوره ولادیمیر پوتین بوده است. او در حال افزایش نفوذ خود به سمت ناتو است. ائتلاف ناتو در حال فروپاشی است چون ما رهبری و جدیت نشان نداده و خاورمیانه به جای بسیار بسیار خطرناکی شده چون ما رهبری و جدیت نشان نمی‌دهیم».

اظهارات این نامزد انتخابات در آمریکا در حالی ایراد شده که به دنبال درخواست رسمی دولت سوریه از روسیه به منظور حمایت از دمشق در مقابله با تروریسم، مسکو حملات هوایی خود را به تروریست‌ها آغاز کرده است.

 انتهای پیام/م


عـــضــویـــت در خــــبـــرنـــامــه ایــــران در جـــهــان

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول