اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

عباس سلیمی:

فاجعه منا ریشه در بی‌کفایتی آل‌سعود دارد/ اهالی قرآن راه حسن دانش را ادامه دهند

استاد پیشکسوت قرآن کریم با اشاره به اینکه فاجعه منا ریشه در بی‌کفایتی آل‌سعود دارد، گفت: زنده‌یاد حسن دانش در کنار تلاوت قرآن بصیرت قرآنی هم داشت بنابراین اهالی قرآن باید با این نگرش حرکت کرده و راه او را ادامه دهند.

فاجعه منا ریشه در بی‌کفایتی آل‌سعود دارد/ اهالی قرآن راه حسن دانش را ادامه دهند

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، محفل انس با قرآن شب گذشته 19 مهرماه به مناسبت عروج شهادت گونه حسن دانش در امامزاده جعفر یزد با حضور جمعی از مسئولان و اساتید قرآن کریم برگزار شد.

فاجعه منا ریشه در بی‌کفایتی آل‌سعود دارد/ ایران پیگیر مستندات این فاجعه است

در این محفل نورانی عباس سلیمی استاد پیشکسوت قرآن کریم ضمن تسلیت فقدان یکی از سخن‌گویان خدا، طلبه و قاری بین‌المللی شهید حسن دانش، اظهار داشت: فاجعه منا که ریشه در بی‌کفایتی و سرسپردگی آل‌سعود و وابستگی آن‌ها به استکبار از جمله آمریکا و اسرائیل دارد، یکی از صفحات ننگین فعالیت‌های آل‌سعود است.

وی با اشاره به اقدامات مسئولان کشورمان برای پیگیری فاجعه منا افزود: با دستور دولت وزارت اطلاعات ایران مأموریت پیدا کرد مستندات فاجعه منا را جمع‌آوری کند، همچنین قوه قضاییه هم یک شعبه مخصوص شکایت بازماندگان این فاجعه اختصاص داده تا از دو بعد اطلاعاتی و حقوقی بتوان بخشی از حقوق قربانیان این فاجعه که در حرم امن الهی و با لباس احرام با لب تشنه به خاک و خون کشیده شدند، استیفاء کنند.

 فاجعه منا جنایتی نابخشودنی است

سلیمی با بیان اینکه هیچ اقدام حقوقی نمی‌تواند ضایعه فقدان مسلمانان به ویژه جوانان قرآنی کشورمان را جبران کند، خاطر نشان کرد: وقتی پیامبر (ص) در مقابل خانه کعبه قرار گرفتند در توصیف عظمت کعبه بیاناتی داشتند و در پایان فرمودند: احترام یک مومن از خانه خدا و کعبه بالاتر است. اما متاسفانه آل‌سعود هزاران مسلمان را به خاک و خون کشید، مسلمانانی که به اندازه خانه خدا حرمت داشتند. امام حسین(ع) برای حفظ حرمت کعبه مسیر خود را تغییر می‌دهند تا خون مطهر ایشان در کعبه زمین نریزد اما آل‌سعود مرتکب جنایتی نابخشودنی شده است.

دانش در کنار تلاوت قرآن، بصیرت قرآنی داشت/ اهالی قرآن راه او را ادامه دهند

این استاد پیشکسوت قرآن کریم با اشاره به آشنایی خود با زنده‌یاد حسن دانش قاری بین‌المللی کشورمان که در فاجعه منا به دیدار حق شتافت گفت: من آقای دانش را از زمانی که 10 سال داشت می‌شناختم و به وی ارادت داشته و دارم، نکته‌ای را می‌خواهم در رابطه با این عزیز قرآنی بگویم که در ادامه راه او آویزه گوش خود کنید؛ او از آن دسته‌ از قرآنی‌هایی نبود که فقط به قرآن نگاه کند و بخواند، درست است که حتی نگاه کردن به قرآن هم ثواب دارد اما حسن دانش در کنار تلاوت قرآن نگرش و بصیرت قرآنی هم داشت و قرآن کریم را به عنوان کتاب کاربردی زندگی خود می‌شناخت.

وی با بیان اینکه روش و منش حسن دانش باید در بین شاگردان او و این قشر پابرجا بماند، گفت: حسن چون نگاه قرآنی داشت مرگ را برخلاف برداشت برخی که آن نابودی می‌دانند، حیات دوباره می‌دانست؛ او کسی بود که بارها آیات سوره مبارکه ملک را تلاوت می‌کرد به ویژه آیه 2 این سوره را که می‌فرماید: الذی خلق الموت و الحیات. حسن دانش می‌دانست مرگ مقوله عدمی نیست.

ویژگی‌های حاملان قرآن از منظر پیامبر(ص)

این استاد پیشکسوت قرآن با بیان ویژگی‌های قرآنیان از منظر پیامبر(ص)، گفت: کسانی که به قرآن عمل می‌کنند 4 ویژگی دارند؛ مردن آن‌ها مانند رحلت پیامبران است، برانگیخته شدن آن‌ها به همراه پیامبران الهی است و از پل صراط به همراه پیامبران عبور می‌کنند و همچنین پاداش پیامبران را دریافت می‌کنند. ویژگی حاج حسن و کسانی که قرآن را با تدبر و عمل به آن می‌خوانند جایگاهی عرفانی است.

این استاد پیشکسوت قرآن کریم به حدیثی از پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر (ص) می‌فرمایند: در کنار کرسی‌های نورانی مرکب راهور ایستاده است، سپس ندایی از عرش الهی می‌رسد که حاملان قرآن کجایند، بیایید؛ بر این کرسی‌های نورانی بنشینید تا خداوند از رسیدگی به حساب خلایق فارغ شود. ای قرآنیان حقیقی آنگاه بر مرکب‌های بهشتی معطر سوار شوید و به سوی بهشت حرکت کنید. این آخر و عاقبت افراد قرآنی همچون حسن دانش است.

حسن دانش حیات طیبه را تجربه کرد

وی با بیان اینکه اگر چه با رفتن حسن دانش داغی بر ملت ایران و مردم یزد و خانواده او گذاشته شد اما او یک حیات طیبه را تجربه کرد، خاطر نشان کرد: در رابطه با حسن دانش می‌توان به برکت قرآن گفت که سلام بر حسن دانش، آن روز که دیده به جهان گشود و مظلومانه در منا به دیدار حق شتافت و آن روز که قیامت به محضر خداوند شرفیاب می‌‌شود.

مسئولیت سنگین متولیان فرهنگی در قبال بازماندگان فاجعه منا

سلیمی با اشاره به مسئولیت سنگین متولیان فرهنگی در قبال طلاب، حافظان، قاریان و مفسران قرآن کریم، افزود: وظیفه آنها چه دولتی و چه غیردولتی حمایت و پشتیبانی از جامعه قرآنی و در اینگونه موارد حمایت از خانواده‌ها و بازماندگان آن‌ها است. امیدوارم با جمع‌آوری مستندات زمینه مجازات حاکمان آل‌سعود و خلع ید آن‌ها از سلطه بر حرم امن الهی فراهم شود و ما بدانیم در این مسیر باید حقیقتا در مسیر قرآن و عترت حرکت کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول