اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

نفوذ سلطه تحت پوشش کارشناس و مشاور

آیت الله خامنه ای: امروز سلطه های نظامی – اقتصادی جهانی در رویای آنند که روزی شما جوانان راسخ و مصمم دست نیاز به سوی آنان دراز کنید و با خروج خود از صحنه پیکار علمی راه برای تجدید حضور اربابانه آنان تحت عناوین کارشناس ، مشاور و ... باز بگذارید .

نفوذ سلطه تحت پوشش کارشناس و مشاور

رخدادهای 27 آبان 1361

چکیده

  • سپاهیان اسلام ضمن آزاد سازی جاده مهم و استراتژیک پیرانشهر – سردشت در یک عملیات هماهنگ 15 کیلومتر دیگر از محور سردشت – مهاباد و ارتفاعات حمران را پاکسازی کردند.

 

  • آیت الله ری شهری رئیس دادگاه انقلاب ارتش : آقای احمد عباسی  در جلسه ای که مسئله توطئه براندازی با آیت الله شریعتمداری طرح می شد رفت و آمد داشته و هیچ گونه اقدام عملی در این رابطه انجام نداده است.

 

  • حافظ اسد رئیس جمهور سوریه با یک هیئت کنگره آمریکا که اکنون از دمشق دیدن می کند گفت : طرح رئیس جمهور آمریکا یک راه حل کلی برای بحران خاورمیانه ارائه نمی دهد .

 

  • آیت الله هاشمی رفسنجانی : خبرگان کار زیادی ندارد و امیدواریم در صورت نیاز رهبر خود به خود معلوم باشد و مردم نیازی به رای خبرگان نداشته باشند!

 

  • آیت الله خامنه ای رئیس جمهور: امروز سلطه های نظامی – اقتصادی جهانی در رویای آنند که روزی شما جوانان راسخ و مصمم دست نیاز به سوی آنان دراز کنید .

 

  • موسسه بروکینز تسلیم:  گسترش انقلاب اسلامی ایران به سایر بخش های خلیج فارس به نفع آمریکا و سعودی نیست و آمریکا بایستی روشن سازد که چه اقدامی را به عمل خواهد آورد.

15 کیلومتر دیگر از محور مهم سردشت – مهاباد آزاد شد

دلاوران سپاه اسلام با یاری گرفتن از عنایات الهی و رهبری فرمانده کل قوا امام خمینی ضمن آزاد سازی جاده مهم و استراتژیک پیرانشهر – سردشت صبح دیروز موفق شدند در یک عملیات هماهنگ 15 کیلومتر دیگر از محور سردشت – مهاباد و ارتفاعات حمران در این منطقه و نیز 15 روستا در این محور را کاملا از وجود ضد انقلابیون وابسته به استکبار جهانی پاکسازی کنند.(1)

توضیحات آیت الله ری شهری در مورد  رای دادگاه داماد آیت الله شریعتمداری

آیت الله محمدی ری شهری حاکم شرع و رئیس دادگاه های انقلاب ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح دیروز در یک مصاحبه مطبوعاتی به ابهامات موجود در رابطه با احکام صادره برای احمد عباسی و عبدالرضا حجازی و اشکالاتی را که برخی در این ارتباط مطرح ساخته اند پاسخ داد.

وی در این مورد گفت : دادگاه بر اساس ادله موجود حکم صادر می کند و نه بر اساس شایعات و یا توصیه افراد . آقای احمد عباسی در جلسه ای که مسئله توطئه براندازی با آقای شریعتمداری طرح می شد رفت و آمد داشته و هیچ گونه اقدام عملی در این رابطه انجام نداده است و یا چنین اقدامی برای دادگاه اثبات نشده .

رئیس دادگاه انقلاب ارتش ادامه داد :  نکته دیگر این که چرا دادگاه در همان ابتدا و همزمان با صدور رای برای سایر متهمین شرکت در توطئه براندازی به رهبری صادق قطب زاده حکم عباسی و حجازی را صادر نکرده است ؟ علت تاخیر این بود که چون شایعات زیادی علیه این دو فرد رایج بود و از طرف دیگر اتهامات بیشتری از آن چه در کیفر خواست آمده بود نداشتند دادگاه برای احتیاط و انجام تحقیقات بیشتر و بالاخره صدور یک رای دقیق صدور حکم را به تاخیر انداخت . بنابر این تحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام شد و چون مورد اضافه ای بر آن چه قبلا موجود بود به دست نیامد دادگاه بر اساس جرم رای را صادر کرد .

وی در مورد پرونده عبدالرضا حجازی نیز گفت : سوابق نامبرده در دادستانی و در دادگاه مورد بررسی قرار گرفت ولی نکته ای که مشخص کننده یک جرم باشد برای دادگاه مطرح نشده و آن چه ثابت شده این است که نامبرده از نظر اخلاقی صلاحیت پوشیدن لباس روحانیت را ندارد.

وی در مورد محاکمه آیت الله شریعتمداری نیز گفت : در این مورد مراجع ذیصلاح مشغول تحقیقات هستند و بمحض مشخص شدن نتایج تحقیقات مراتب را به آگاهی مردم خواهیم رساند.(2)

رئیس جمهور سوریه به هیئت آمریکایی : طرح شما را قبول نداریم

آسوشیتدپرس و رویترز گزارش دادند : حافظ اسد رئیس جمهور سوریه با یک هیئت کنگره آمریکا که اکنون از دمشق دیدن می کند گفت : طرح رئیس جمهور آمریکا یک راه حل کلی برای بحران خاورمیانه ارائه نمی دهد .

وی ادامه داد : ما خواستار صلح جامع هستیم ولی به شرط آن که تمامی عوامل چنین صلحی موجود باشد ، سوریه در پی یک نقش مهم در مذاکرات صلح آتی برای خاورمیانه است. گفتنی است ریگان پیشنهاد داده است به فلسطینی ها در ساحل غربی رود اردن خودمختاری داده شود .(3)

هاشمی رفسنجانی : ای کاش مردم نیازی به رای خبرنگان نداشته باشند!

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای نظرات خود را در مورد انتخابات مجلس خبرگان بیان داشت و گفت : خبرگان کار زیادی ندارد و در سال چند جلسه بیشتر تشکیل نمی شود و امیدواریم در صورت نیاز رهبر خود به خود معلوم باشد و مردم نیازی به رای خبرگان نداشته باشند!

وی گفت : تشکیل مجلس خبرگان در قانون اساسی پیش بینی شده است ، این مجلس همیشگی نیست چون کار زیادی ندارند و ممکن است در سال چند جلسه داشته باشند وجود خبرگان چون مربوط به مسئله رهبری است لازم می باشد گرچه ممکن است در این مرحله ضرورتی برای کار مجلس خبرگان نداشته باشیم .

وی ادامه داد : چون قانون با صراحت می گوید که اگر کسی از مراجع مثل امام از طرف توده مردم به عنوان رهبری شناخته شد و مورد قبول واقع گردید خود به خود او رهبر است و احتیاج به خبرگان ندارد که آن ها رهبر تعیین کنند .

هاشمی اضافه کرد : در زمان امام که انشاء الله خیلی طولانی خواهد بود و ما به این زودی ها نیاز به رهبر جدیدی نخواهیم داشت و امیدواریم که عمر امام خیلی طولانی شود و بعد از امام هم انشاء الله رهبری مشخص باشد و مردم نیاز به رای خبرگان نداشته باشند ولی این احتیاطی است که مجلس خبرگان باید وجود داشته باشد تا اگر زمانی شرائطی پیش آمد که لازم شد رهبر یا شورای رهبری تعیین شود و احتیاج به رای داشت این خبرگان رای بدهند . البته این خبرگان اگر در زمان امام انتخاب شوند بهتر است .

وی در توضیح این استدلال خود گفت : برای این که طبعا خبرگان وقتی در زمان امام انتخاب شدند و ایشان بر انتخابات صحه گذاشتند انتخابات از یک اعتبار بهتری برخوردار است و خبرگان اعتبار بیشتری خواهند داشت. هاشمی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت : خود بنده هم از تهران نامزد انتخابات خبرگان خواهم شد . (4)

بیگانگان به دنبال حضور تحت عناوینی چون کارشناس و مشاور در ایران هستند

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور در پیامی خطاب به سمینار تکنولوژی و ساخت قطعات نیمه هادی در شیراز که با حضور وزیر دفاع گشایش یافت تاکید کردند : امروز سلطه های نظامی – اقتصادی جهانی در رویای آنند که روزی شما جوانان راسخ و مصمم دست نیاز به سوی آنان دراز کنید و با خروج خود از صحنه پیکار علمی راه برای تجدید حضور اربابانه آنان تحت عناوین کارشناس ، مشاور و ... باز بگذارید .

ایشان افزودند : هر گامی که صنعتگران متعهد ما در مسیر همفکری و تبادل نظر علمی به منظور شناخت دقیق امکانات خودی ، بسیج نیروهای مادی و معنوی و سرمایه های فنی و تکنولوژیک بر می دارند دشمنان جمهوری اسلامی را مایوس تر از پیش می سازند . (5)

گسترش انقلاب اسلامی تهدیدی علیه عربستان و آمریکا

یونایتدپرس از گزارشی خبر داد که دیروز به وزارت انرژی آمریکا تسلیم شده است ، در این گزارش آمده است رژیم عربستان سعودی را خرابکاری های داخلی و نیروهای خارجی تهدید می کند.

در این گزارش که به وسیله موسسه بروکینز تهیه شده آمده است که سعودی بزرگترین صادر کننده نفت جهان در برابر یک رشته روی دادهایی که در اواخر دهه 1980 که به طور عمده خارج از کنترل آن می باشد آسیب پذیر است . میزان صادرات کنونی نفت عربستان روزانه 5 میلیون و 500 هزار بشکه است که 20 درصد نیاز نفت جهان را تامین می کند با این همه این کشور می تواند این میزان را به دو برابر افزایش دهد .

این گزارش ادامه می دهد : تاکنون عربستان سعودی از ثباتی خارق العاده در قرن بیستم برخوردار بوده است و این بدین معنا نیست که می تواند روی یک آینده آرام نیز حساب کند.

در گزارش مزبور خطراتی که رژیم عربستان را تهدید می کند برشمرده شده و آمده است : گسترش انقلاب اسلامی ایران به سایر بخش های خلیج فارس به نفع آمریکا و سعودی نیست و آمریکا بایستی روشن سازد که چه اقدامی را به عمل خواهد آورد.(6)

پی نوشت:

1-اطلاعات ، 27 آبان 1361 ، صفحه 2

2-اطلاعات ، 27 آبان 1361 ، صفحه 2

3-اطلاعات ، 27 آبان 1361 ، صفحه 16

4- جمهوری اسلامی ، 27 آبان 1361 ، صفحه 10

5- .کیهان ، 27 آبان 1361 ، صفحه 3

6-کیهان ، 27 آبان 1361 ، صفحه 4

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول