اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعلام آمادگی مسکو برای بومی‌سازی تولید سوپرجت «سوخو ۱۰۰» در ایران

معاون نخست‌وزیر روسیه ضمن اعلام آمادگی مسکو برای بومی‌سازی نسبی تولید «سوپرجت سوخو 100» در ایران گفت که مسکو در صدد است ظرف 5 سال، یکصد فروند از این هواپیمای سوپرجت را برای ایران تأمین کند.

اعلام آمادگی مسکو برای بومی‌سازی تولید سوپرجت «سوخو ۱۰۰» در ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری روگوزین» معاون نخست‌وزیر روسیه بعد از تکمیل دیدار دو روزه خود به ایران به شبکه «روسیه 24» اعلام کرد در صورتیکه ایران تصمیم به خرید سوپرجت سوخو داشته باشد، روسیه آمادگی بومی‌سازی نسبی تولید سوخو سوپرجت  100در ایران را دارد.

وی در اینباره گفت: «اگر ایران این تصمیم را درباره سوخو سوپرجت و خرید آتی این هواپیمای آماده ساخت اتخاذ کند، ما بومی‌سازی نسبی تولید آن در قلمرو ایران را بررسی می‌کنیم».

روگوزین تصریح کرد: «من هم‌اکنون کاملاً متقاعد شده‌ام که تمامی منابع لازم به ویژه در بخش هوانوردی وجود دارد و  بسته به تصمیم سیاسی ایران برای ازسرگیری همکاری صنعتی جامع با روسیه، ایران می‌تواند این کار را درون قلمرو خود انجام دهد».

اینترفکس نیز گزارش کرد که روگوزین همچنین اعلام کرده است که مسکو احتمالاً ظرف پنج سال، یکصد سوپرجت سوخو 100 را برای ایران تأمین کند.

انتهای پیام/


عـــضــویـــت در خــــبـــرنـــامــه ایــــران در جـــهــان

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول