اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان خبر داد

توجه به کاهش آسیب‎پذیری در برابر حوادث طبیعی در سند امنیتی گلستان

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان گفت: در سند امنیتی استان، 29 عنوان مشخص شده که یکی از مهم‎ترین عناوین گنجانده شده در این سند، کاهش آسیب‎پذیری در برابر حوادث طبیعی استان است.

توجه به کاهش آسیب‎پذیری در برابر حوادث طبیعی در سند امنیتی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حیدرعلی احمدی ظهر امروز در جلسه کارگروه امنیت مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: این شاخص از آن جهت اهمیت دارد که هیچ زمان خاصی برای حوادث طبیعی تعیین نشده و با توجه به این ویژگی برنامه‎ریزی در این حوزه نیز شرایط خاصی دارد.  

وی با اشاره به تشکیلات مدیریت بحران  به عنوان مغز متفکر استان در این بخش اذعان کرد: این کارگروه به عنوان یکی از بازوهای مدیریت بحران باید با طراحی یک برنامه اجرایی مناسب به شکل راهبردی اثرگذار باشد.

احمدی تصریح کرد: در این برنامه جامع باید ایمنی مردم، دور کردن آسیب‎های اجتماعی و امنیتی از شهروندان در چهار مرحله مدیریت بحران، «پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی» و جلوگیری از خلل در روند خدمات‎رسانی دستگاه‎های امدادی و عملیاتی لحاظ شود.

*7 مصوبه اجرایی کارگروه امنیت مدیریت بحران در گلستان

وی با اشاره به کارکرد کارگروه امنیت مدیریت بحران در سال گذشته افزود: این کارگروه طبق برنامه توانست، دو جلسه برگزار کند که با توجه به کیفی بودن آن هفت مصوبه جلسات اجرایی شده است.

رئیس کارگروه تخصصی امینت در مدیریت بحران تصریح کرد: تمرکز این مصوبات بر موضوع تغییرات احتمالی جوی در استان متمرکز بود که از سوی وزارت کشور مورد تاکید قرار گرفت.

احمدی ادامه داد: در این جلسات کارشناسی موضوع سرمای احتمالی با عنایت به نامه‎های ارسالی در زمینه «ال نینو» با حضور مدیرکل هواشناسی و دستگاه‎های عملیاتی استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و راهکارهای لازم برای مواجهه با این پدیده احتمالی پیش‎بینی شد.

وی یادآور شد: در برنامه بعدی این کارگروه بحث آشنایی با قانون و آئین‌نامه اجرایی برای اعضا بازنگری خواهد شد تا براساس آن بتوانیم تصویر دقیق‎تری از جایگاه این کارگروه در مجموعه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ترسیم کنیم.

کارگروه امنیت یکی از کارگروه‎های 14 گانه تخصصی مدیریت بحران استان محسوب می‎شود که مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری به عنوان رئیس این کارگروه از سوی استاندار به عنوان رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان منصوب شده است.

انتهای پیام/83002/چ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول