اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

ابراهیمی‌ترکمان در صربستان:

حفظ اسناد تاریخی برای انتقال صحیح وقایع است

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با رییس مرکز آرشیو صربستان با تاکید بر اهمیت نگهداری اسناد تاریخی برای نسل‌های آینده گفت: حفظ اسناد تاریخی برای انتقال صحیح وقایع است.

حفظ اسناد تاریخی برای انتقال صحیح وقایع است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، صبح امروز (شنبه اول آبان) با میلادین میلوسویچ، رییس مرکز آرشیو صربستان دیدار و در خصوص همکاری‌های مشترک و تبادل تجربیات به بحث و تبادل نظر پرداخت.

 ابراهیمی‌ترکمان در ابتدای این دیدار به اهمیت نگهداری اسناد تاریخی برای نسل‌های آینده اشاره کرد و گفت: باید تلاش کرد تا اسناد و مدارک دوره‌های مختلف را که عامل مهم هویت‌بخشی و آشنایی با تاریخ و هویت هر کشوری محسوب می‌شود، به نحو مناسب برای نسل‌های آینده نگهداری کرد.

وی افزود: ایران و مجموعه کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، در این خصوص اقدامات ارزشمندی را به انجام رسانده‌اند که می‌توان برای تبادل این تجربیات اقدامات، برنامه‌هایی سودمند و با هدف را طراحی و به اجرا درآورد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین به نزدیک شدن هشتادمین سال روابط دو کشور ایران و صربستان اشاره و گفت: روابط ایران و صربستان به ویژه در حوزه‌های فرهنگی، روابط مثبت و سازنده‌ای است و حضور ایران به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد و تبادلات مستمر طرفین، نشانه ارزشمندی از رشد و توسعه این روابط محسوب می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت انتقال اسناد و حقایق تاریخی بر اساس واقعیت‌ها تأکید کرد و گفت: با بررسی بسیاری از اختلافات در میان کشورها و حتی مذاهب مختلف، مشاهده می‌شود که اگر وقایع تاریخی و اسناد مختلف به درستی منتقل می‌شدند، شاید اکنون شاهد بسیاری از این اختلاف نظرها نبودیم.

وی به نمونه این اختلافات در مسیحیت و اسلام اشاره کرد و گفت: امروز حرکت‌های افراطی و تکفیری و تروریسم در منطقه با وارونه جلوه دادن حقایق تاریخی و جعل اسناد، به تغییر دیدگاه‌ها اقدام و به استناد آن به حتی جنایت دست می‌زنند که اگر منطبق با واقعیت‌ها محقق می‌شد، بسیاری از وقایع اتفاق نمی‌افتاد.

ابراهیمی‌ترکمان، با اشاره به همکاری‌های مشترک دو کشور اظهار امیدواری کرد که به زودی شاهد انتشار اسناد مشترک ایران در صربستان باشیم.

در ادامه این دیدار میلادین میلویویچ، رییس مرکز آرشیوی صربستان نیز اظهار کرد: این مرکز، اسناد کشوری که دیگر در نقشه جغرافیایی جهان وجود ندارد (یوگسلاوی سابق) را تا دوره‌های کنونی نگهداری می‌کند. امیدواریم بتوانیم در زمینه تبادل تجربیات و همکاری‌های مشترک فعالیت‌های جدی را برنامه‌ریزی و به اجرا درآوریم.

در ادامه این دیدار، معاونین بخش‌های مختلف مرکز آرشیو یوگسلاوی سابق در صربستان، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این مرکز را ارایه دادند.

در ادامه نیز مجید فهیم‌پور، سفیر کشورمان در صربستان با بیان سخنانی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به یوگسلاوی سابق در زمان ریاست جمهوری معظم‌له، روابط دو کشور را رو به گسترش دانست.

بنا بر اعلام این خبر، جمهوری اسلامی ایران به عنوان میهمان ویژه شصت‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد (2 تا 9 آبان) حضور دارد و رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور افتتاح این نمایشگاه و دیدار با مقامات فرهنگی صربستان، به این کشور سفر کرده است.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول