اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پست وزارتی حزب «المرده» و دولت ترامپ دو مانع تشکیل دولت جدید لبنان

تحولات موجود در عرصه سیاسی لبنان نشان می‌دهد «سعد الحریری» برای ایجاد هم‌گرایی بین گروه‌های مختلف و تشکیل کابینه جدید با موانع داخلی و خارجی روبروست.

پست وزارتی حزب «المرده» و دولت ترامپ دو مانع تشکیل دولت جدید لبنان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علیرغم تأکید مقامات سیاسی لبنان بر تشکیل کابینه در آینده نزدیک، به نظر می‌رسد موانع داخلی و برخی مسائل خارجی که به طور مستقیم بر تحولات لبنان تأثیرگذار هستند، تاکنون مانع از تحقق این وعده شده است.

به نوشته وبگاه خبری «الجمهوریه» با توجه به پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مبهم بودن نحوه تعامل دولت آینده ایالات متحده با مسائل خاورمیانه مهمترین مانع خارجی در تشکیل دولت لبنان است؛ زیرا بیم آن می‌رود که مسائل لبنان در پرتو تشدید نبرد «حلب» در حاشیه قرار گیرد.

اما در عرصه داخلی، اصرار حزب «المرده» به ریاست «سلیمان الفرنجیه» بر یک پست وزارتی «مهم» در شرایط فعلی مهم‌ترین دشواری است که پیش روی مقامات ذیربط بویژه سعد الحریری در تشکیل حکومت قرار دارد.

پست‌های وزارتی کابینه لبنان، بر اساس میزان اهمیت به سه بخش تقسیم می‌شوند که الفرنجیه اصرار دارد یک پست وزارتی «مهم» به حزب متبوع وی اختصاص یابد.

به نوشته الجمهوریه، تاکنون تحرکات زیادی برای حل این مشکل انجام شده است؛ از جمله دیدار «جبران باسیل» رئیس حزب «جریان آزاد ملی» با «الحاج وفیق صفا» مسئول واحد هماهنگی «حزب الله» که برای حل مشکل الفرنجیه و جریان المرده با او مذاکره کرده بود، اما این مذاکرات به جایی نرسید.

همزمان با این دیدار، «علی حسن خلیل» معاون سیاسی «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان نیز با «نادر الحریری» مشاور سعد الحریری دیدار کرد اما این دیدارها تاکنون نتوانسته است در حل و فصل مشکل جریان المرده و پیدا کردن راهکاری برای پایان دادن به این مسأله مؤثر باشند.

با توجه به شرایط موجود، سعد الحریری علیرغم همکاری برخی گروه‌های لبنانی مانند حزب الله برای ایجاد همگرایی بین فراکسیون‌های مختلف پارلمان و ایجاد توازن بین گروه‌های سیاسی با دشواری فراوانی مواجه است و دولت لبنان تا تشکیل کابینه جدید فاصله دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول