اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

محمود پاک نیت در گفت‌وگو با فارس:

تئاتر در شهرستان‌ها غنی اما مظلوم است/ اولویت در هر بخش جامعه باید فرهنگ‌سازی باشد

بازیگر تئاتر و تلویزیون گفت: خیلی از جوانان ما جنگ را ندیده‌اند و شاید از بسیج فقط اسم آن را شنیده باشند اما حرکتی که بسیج در طول انقلاب ما و جنگ داشت بسیار تأثیرگذار بوده و ما هنوز احساس میکنیم حرکت‌هایمان بسیجی است.

تئاتر در شهرستان‌ها غنی اما مظلوم است/ اولویت در هر بخش جامعه باید فرهنگ‌سازی باشد

محمود پاک نیت بازیگر و پیشکسوت تئاتر و تلویزیون در گفت وگو با خبرنگار اعزامی سینما و تئاتر خبرگزاری فارس به جشنواره تئاتر بسیج بندرعباس عنوان کرد: جشنواره تازه شروع شده و هنوز درباره آثار نظری ندارم اما کاری که برای افتتاحیه اجرا شد با اینکه زمان خیلی کوتاهی بود، اما بسیار قوی و تأثیرگذاربه اندازه یک تئاتری با زمان طولانی بود.

وی در ادامه افزود: من بار اولی نیست که کار داوری را قبول میکنم تاکنون چند بار فیلم های کوتاه بسیج را داوری کرده ام این بار هم تئاتر را پذیرفتم با این حال معمولا داوری قبول نمیکنم چون هر چقدر هم که دقت کنیم باز یک عده هستند که ناراضی می شوند بنابراین احساس میکنم دل یک عده می شکند.

پاک نیت اظهار داشت: حقیقتا اینجا هم نمیخواستم بیایم اما اسم بسیج که میان می آید من نمیتوانم تحمل کنم و پیش خود می گویم که این حرکت یادآوری یک سری خاطرات از دوران جنگ است، عزیزانی که باید الان یادی از آنها باشد پس چه بهتر که بتوانیم اینجا حرکتی بکنیم و قدمی برداریم که برای دیگر عزیزان رشته هنر مثمرثمر باشد.

وی با تأکید بر اینکه خیلی از جوانان ما جنگ را ندیده اند و شاید از بسیج فقط اسم آن را شنیده باشند، توضیح داد: اما حرکتی که بسیج در طول انقلاب ما و جنگ داشته بسیار تأثیرگذار بوده است ما هنوز احساس میکنیم حرکت هایمان بسیجی است یعنی تأمل نمیکنیم برای اینکه حرکتی انجام دهیم و اگر میدانیم کاری درست است آن را انجام میدهیم.

این بازیگر تلویزیون اظهار داشت: این حرکتی که الان در سراسر کشور در قالب جشنواره تئاتر بسیج انجام شده و الان چکیده این تئاتر به ما رسیده می تواند کارهای تأثیرگذاری برای کسانی باشد که در این رشته کار میکنند و هم می تواند برای خودشان یک الگو قرار بگیرد بهرحال ما هر کاری که میبینیم عیب هایمان را حس میکنیم و نقص و عیب هایمان را می بینیم و سعی میکنیم آنچه در کار دیگران عیب است در کار خودمان رفع کنیم. این خوبی و چکیده یک جشنواره است که گروه ها از هم یاد بگیرند در جلسات نقد و بررسی بتوانند الگویی برای کل کشور شوند و وقتی به شهر و استان خود برمیگردند آن را توسعه دهند. : من اعتقادم بر این است که جشنواره در هر کجای ایران که برگزار شود می تواند مثمرثمر و آموزنده باشد.

پاک نیت در پاسخ به این سؤال که چقدر حضور هنرمندان شهرستان ها در عرصه تئاتر کشور لازم است، گفت: من خودم بچه شهرستان هستم اهل فارس ام و سالهای سال در شیراز کار تئاتر کردیم و در جشنواره های مختلف شرکت کردیم تصور من این است که شهرستانها خیلی غنی هستند اما حامی ندارند حامی شان اداراتی می شوند که در مراکز استان ها حضور دارند و اینها برخی اوقات بخاطر کمبود منابع مادی گاهی در عرصه هنر کوتاه می آیند، در حالیکه کار فرهنگی و هنری خیلی می تواند در جامعه تأثیرگذار باشد اما برخی مسئولین ما در این فکر نیستند که اگر کار هنری و فرهنگی بشود تأثیرش از ساختن برج و ساختمان و جاده بیشتر است اول باید آنها را فرهنگ سازی کرد مردم باید با یک فرهنگ درست آشنا شوند و بعد سعی در نگهداری آن داشته باشند نه تخریبش. من احساسم این است که کار تئاتر در شهرستان ها خیلی غنی است و اکثر کسانی هم که در تهران الان مطرح هستند کار را از شهرستان شروع کرده اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول