اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

حسین مسافر آستانه در گفت‌وگو با فارس:

فقر محتوایی بین هنرمندان تئاتر شهرستان‌ها نیست/جوانان تئاتری باید خود را اثبات کنند

داور دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج گفت: اگر هنرمندان معطوف به این شوند که با کار کردن خود را ثابت کنند همه امکانات متوجه آنها خواهد شد. هیچ فقری بین شهرستانی ها نیست مگراینکه ما با کار نکردن گروه ها بخواهیم این فقر را ایجاد کنیم.

فقر محتوایی بین هنرمندان تئاتر شهرستان‌ها نیست/جوانان تئاتری باید خود را اثبات کنند

حسین مسافر آستانه داور جشنواره دوازدهم تئاتر بسیج در گفت وگو با خبرنگار اعزامی تئاتر فارس به بندرعباس عنوان کرد: من تقریبا در همه دوره های برگزاری جشنواره تئاتر بسیج حضور داشتم و در اکثر دوره ها نیز مسئولیت برگزاری داشتم در این دوره حتی اگر حضور فیزیکی هم پیدا نمیکردم مطمئن بودم که کارها به لحاظ کیفی رشد قابل ملاحظه ای پیدا کرده اند.

وی در ادامه افزود: چرا که برنامه ریزی که انجمن تئاتر بسیج برای تولید تئاتر در کل کشور داشته تدوینش در انجمن صورت گرفته و براساس آن جشنواره برنامه ریزی شده و قطعا آن برنامه ریزی کارشناسی شده که تمام اعضا در آن نظر دادند و برنامه ریزی قطعاً می بایست نتیجه مثبتی در تولید آثار به همراه داشته باشد.

مسافر آستانه با اشاره به فعالیت های انجمن تئاتر بسیج برای برپایی این جشنواره گفت: به عنوان نمونه در انجمن تئاتر بسیج قرار بر این شد که گروه ها از بدو نوشتن یک متن استاد ـ مشاور داشته باشند و در مراحل اجرا هم استاد راهنما داشته باشند اینها قطعا نتایج خوبی برای تئاتر بسیج به همراه دارد هرچند اعمال این شیوه و آیین نامه امسال با عجله و شتاب زده صورت گرفت اما با وجود این مطمئنا در دوره های بعدی ما شاهد رشد قابل توجهی در آثار خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تصور میکند همین که ما امکان کار کردن را با حداقل حمایت مالی فراهم کنیم نقطه قوتی است، توضیح داد: اینها هیچ چیز کم ندارند بزرگترین سرمایه برای تئاتر نیروی انسانی است و نیرو هم به اندازه کافی با استعداد ناب در شهرستان ها هستند لازمه این است که خود را در جریان عمل به اثبات برسانند آن زمان خودشان همه امکانات را خواهند گرفت و توجه دیگران را جلب خواهند کرد.

مسافر آستانه اظهار داشت: بنابراین اگر هنرمندان معطوف به این شوند که با کار کردن خود را ثابت کنند همه امکانات متوجه آنها خواهد شد هیچ فقری بین شهرستان ها نیست مگراینکه ما با کار نکردن گروه ها بخواهیم این فقر را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول