اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با فارس:

جو کنونی جهان علیه رژیم صهیونیستی است

مشاور وزیر خارجه ایران جو کنونی جهان را علیه رژیم صهیونیستی خواند و گفت: اگر کشورهای فریب‌خورده منطقه حسن‌نیت نشان دهند، کنفرانس تهران می‌تواند کشورهای منطقه را در راستای حمایت از فلسطین و مبارزه با این رژیم اشغالگر متحد کند.

جو کنونی جهان علیه رژیم صهیونیستی است

حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه در حاشیه ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس اظهار داشت: صحبت‌های مقام معظم رهبری ما را غافلگیر کرد و ما که از 6 ماه پیش برای این کنفرانس برنامه ریزی کرده بودیم، از همزمانی این روز با سالروز شهادت «مالکوم ایکس» اطلاع نداشتیم.

وی افزود: «مالکوم ایکس» یک سیاهپوست آزاده و ضدنژادپرست بود که برای احقاق حقوق سیاهپوستان تلاش می‌کرد و این فرد مسلمان و سپس ترور شد و اینکه رهبر معظم انقلاب در چنین روزی برای این فرد درخواست قرائت حمد و سوره کردند، خود حامل پیام است.

مشاور وزیر امور خارجه تعداد شرکت کنندگان و جو کنفرانس را بسیار خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند سازش نتیجه نداده و تنها راه مقاومت است، از سوی تمام حاضران در کنفرانس پذیرفته است.

شیخ‌الاسلام خاطرنشان کرد: این کنفرانس در شرایط حال حاضر جهان اسلام و درگیری‌هایی که در منطقه وجود دارد، کاری بسیار سازنده است به ویژه اینکه زمان برگزاری این کنفرانس بعد از شروع آتش‌بس در سوریه است.

وی عنوان کرد: اگر برخی از کشورهای فریب خورده منطقه از خود حسن‌نیت نشان دهند، این کنفرانس می‌تواند بسیاری از مشکلات منطقه را حل کند و کشورهای منطقه را در راستای حمایت از فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی با یکدیگر متحد سازد.

مشاور وزیر امور خارجه در خصوص سیاست‌های دولت جدید آمریکا و انتقال سفارت این کشور به قدس نیز اظهار داشت: آمریکا نمی‌تواند این کار را انجام دهد و حتی برخی از حاضران در کنفرانس امروز پیشنهاد کردند که در صورت انجام این کار آنها سفارتخانه‌های خود را در آمریکا می‌بندند.

شیخ‌الاسلام در خصوص قطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص پایان دادن به شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی و واکنش‌های کابینه نتانیاهو به آن نیز گفت: در گذشته همه به ویژه اروپایی‌ها تصور می‌کردند که این اسرائیلی‌ها هستند که مظلوم هستند و فلسطینی‌ها تروریست هستند، اما اکنون و بعد از جنگ غزه همه فهمیده‌اند که این اسرائیل است که تجاوزکار، ظالم، تروریست و آدم‌کش است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: جو فعلی جهان علیه رژیم صهیونیستی است و در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای است که حتی خود آمریکا هم نتوانست قطعنامه 2334 را وتو کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول