اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لندن: تهدید به همه‌پرسی دیگر برای استقلال اسکاتلند، غیرضروری و اختلاف‌افکن است

یک سخنگوی دولت بریتانیا گفت هرگونه سخن گفتن از برگزاری همه‌پرسی دوم استقلال اسکاتلند، شکاف بی‌مورد ایجاد می‌کند.

لندن: تهدید به همه‌پرسی دیگر برای استقلال اسکاتلند، غیرضروری و اختلاف‌افکن است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک سخنگوی دولت بریتانیا گفت تهدید همه‌پرسی دوم استقلال اسکاتلند، تردید و شکاف غیرضروری ایجاد می‌کند.

به نوشته دیلی استار، سخنگوی دولت بریتانیا روز دوشنبه (امروز) در واکنش به سوالی پیرامون اقدام دولت محلی اسکاتلند برای همه‌پرسی دوم استقلال اسکاتلند گفت پاسخ به برگزاری این همه‌پرسی منفی است.

این سخنگوی دولت بریتانیا تصریح کرد، تصمیم مردم اسکاتلند در همه‌پرسی سال 2014 اتخاذ شد که مردم اسکاتلند رای به عدم استقلال از بریتانیا داده بودند.

امروز خبرهایی حاکی از آن بود که به احتمال قوی با شروع فرآیند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، اسکاتلند اقدامات خود برای همه‌پرسی دوم جدایی از بریتانیا را به جریان بیاندازد.

ماه ژوئن سال 2016 میلادی مردم بریتانیا (انگلیس،‌ اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند. از این میان مردم انگلیس و ولز رای اکثریتی به خروج ولی اکثر مردم اسکاتلند و ایرلند شمالی رای به ماندن داده بودند.

ماه سپتامبر سال 2014 میلادی هم اولین همه‌پرسی جدایی اسکاتلند از پادشاهی متحده برگزار شد ولی تنها 45 درصد مردم اسکاتلند رای به جدایی و 55 درصد رای به ماندن داده بودند.

بعد از برگزیت، طی ماه‌های اخیر حزب ملی اسکاتلند بارها تهدید کرد، در صورت اجبار به خروج از اتحادیه اروپا و بازار واحد، بریتانیا را ترک خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول