اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

اسرائیل می خواهد در لبنان بماند

رژیم صهیونیستی اعلام کرده است لغو قرارداد بیروت –تلاویو را نمی پذیریم و موشه لوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل گفته است که نیروهای این رژیم از لبنان خارج نخواهند شد.

اسرائیل می خواهد در لبنان بماند

رخدادهای 18 اسفند 62

چکیده:

  • آیت الله منتظری: آنچه در انتخابات مهم است آزادی کامل مردم است.

 

  • 80 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی  طی نامه ای خواستار عزل آقای زواره ای از شورای سرپرستی سازمان صدا و  سیما شدند.

 

  • حمله مجدد نیروهای رژیم بعثی برای بازپس گیری جزایر مجنون به شدت توسط رزمندگان جان برکف اسلام سرکوب شد.

 

  • به دنبال پیروزی های گسترده رزمندگان اسلام خروج اتباع خارجی از عراق آغاز شد.

 

  • رژیم اسرائیل: لغو قرارداد را نمی پذیریم و در لبنان می مانیم.

 

دیدار اعضای دفتر تحکیم وحدت با آیت الله منتظری

اعضای ستاد انتخاباتی دفتر تحکیم وحدت انجمن های اسلامی دانشگاه ها با آیت الله منتظری دیدار کردند و گزارشی از جریان کار دفتر تحکیم و  بازتاب گسترده سخنان اخیر امام دردانشگاه ها را به اطلاع ایشان رساندند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت: آنچه در انتخابات مهم است آزادی کامل مردم است و روحانیت و دانشگاه ها باید تنها معیارهای اسلامی و افراد با صلاحیت را به مردم معرفی کنند. دانشگاه و روحانیت نباید خود را قیم مردم بدانند و تنها باید معیارهای اسلامی در انتخابات و کسانی که دارای صلاحیت هستند را به مردم معرفی کنند بدون آنکه تحمیلی در  کار باشد.

آیت الله منتظری افزود: از جمله اموری که باید همه جناح هایی که در فکر معرفی کاندیدا هستند در نظر بگیرند یک دست نبودن مجلس شورای اسلامی است.(1)

 

نمایندگاه مجلس خواستار عزل زواره ای شدند

80 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی  طی نامه ای  به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار عزل آقای سید رضا  زواره ای از سمت عضویت علی البدل در شورای سرپرستی سازمان صدا و  سیما شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: ما امضا کنندگان ذیل خواستار عزل آقای سید رضا زواره ای از سمت عضویت علی البدل در شورای سرپرستی صدا و سیما از طرف قوه مقننه هستیم. خواهشمندیم اقدامات مقتضی در این زمینه به عمل آمده و انتخاب شخص واجد شرایط به جای ایشان در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.

نمایندگان در نامه خود به این اشاره نکرده اند که چرا از نظر آنها آقای زواره ای فاقد صلاحیت لازم برای عضویت علی البدل در شورای سرپرستی سازمان صدا و سیما است.(2)

 

نابودی 60 تانک و نفر بر زرهی دشمن بعثی

گروه های شکار تانک، هلی کوپترهای توپدار و آتش سنگین نیروهای اسلام حمله مجدد دشمن به جزایر مجنون برای باز پس گیری آنها را به شدت درهم شکست.

در این ضد حملات که هفت تیپ دشمن حضور داشتند همگی سرکوب شدند و چندین واحد کماندویی و زرهی دشمن از بین رفت بر اساس گزارش ها بیش از 60 دستگاه تانک و نفر بر و خودروی زرهی دشمن در این حملات به کلی نابود شدند. تلفات دو روزه نیروهای عراقی در هجوم برای بازپس گیری جزایر مجنون به بیش از 2 هزار نفر رسیده است.

 آگاهان نظامی هجوم عراق برای بازپس گیری جزایر مجنون را نوعی خود کشی توصیف کرده اند.(3)

 

خروج اتباع خارجی از عراق شدت گرفت

خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارش داد به دنبال پیرزی های اخیر رزمندگان اسلام در نبرد با نیروهای صدامی خروج اتباع خارجی مقیم عراق از این کشور شدت یافته است. به نوشته نشریه الشهاده ارگان مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق اخیرا گروهی از مشاوران و کارشناسان نظامی فرانسوی و همچنین اکثر اتباع هندی، پاکستانی  و بنگلادشی که در عراق به کارهای تخصصی اشتغال داشتند این کشور را ترک کرده اند این نشریه می افزاید. این مسئله هرج و مرج ادارات دولتی در عراق اوضاعی شبیه آخرین روزهای حکومت شاه معدوم را در  ایران به وجوده آورده است.(4)

 

اسرائیل از لبنان خارج نمی شود

یونایتدپرس گزارش داد تمام جناح های لبنانی با شرکت در اجلاس آشتی ملی که قرار است دو شنبه هفته آینده در سوئیس تشکیل شود موافقت کرده اند.

بر اساس این گزارش یکی از افرادی که دعوت نامه جمیل را پذیرفته ولید جنبلاط رئیس دروزی های لبنان است که پیش از این خواستار استعفا و محاکمه جمیل شده بود. نمایندگان ویژه پاپ ژان پل دوم رهبر کاتولیک های جهان نیز دیروز در بیروت با امین جمیل دیدار کردند و پیام پاپ را که به نگرانی های وی از اوضاع لبنان مربوط می شود را به وی تسلیم کردند این هیئت قرار است امروز به دمشق برود. همزمان رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده است لغو قرارداد بیروت – تلاویو را نمی پذیریم و موشه لوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل گفته است که نیروهای این رژیم از لبنان خارج نخواهند شد.

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 18 اسفند  62، ص 16
2. اطلاعات، 18 اسفند  62، ص 2
3. کیهان،18 اسفند 62، ص 2
4. اطلاعات، 18 اسفند 62، ص16
5. کیهان، 18 اسفند 62، ص 28

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول