اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

نگهداری ارز بیش از ۱۰ هزار یورو قاچاق است

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: نگهداری بیش از ۱۰ هزار یورو یا معادل آن از ارزهای خارجی، قاچاق محسوب می‌شود.

نگهداری ارز بیش از ۱۰ هزار یورو قاچاق است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قاسم خورشیدی گفت: در اجرای بند الف ماده هفت قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بانک مرکزی مکلف بود، میزان ارز قابل مبادله و نگهداری در داخل کشور را مشخص و اعلام کند که اخیرا این تکلیف قانونی خود را انجام داد.

سخنگوی مرکزی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: بر این اساس سقف 10 هزار یورو یا معادل آن از ارزهای خارجی برای مبادله و نگهداری در داخل کشور اعلام شده است و هر یک از اشخاص حقیقی یا حقوقی که بیش از این مبلغ را خارج از سیستم بانکی در اختیار داشته باشد، قاچاق تلقی می شود و در صورت مشاهده جمع آوری خواهد شد و فرد نگهداری کننده به مجازات مقرر قانونی محکوم می شود.

وی با بیان اینکه مهلت اجرای این دستورالعمل سه ماه است، گفت: اگر کسی بیش از این ارز را خارج از سیستم بانکی در اختیار دارد، می تواند با مراجعه به سیستم بانکی و افتتاح حساب ارزی، سپرده گذاری کند.

 خورشیدی افزود: همچنین این اشخاص می توانند این مبلغ را به نرخ آزاد به سیستم بانکی یا شبکه صرافی کشور بفروشند و معادل آن ریال در اختیار بگیرند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول