اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حمایت مجارستان از لهستان در برابر تهدید اتحادیه اروپا به تحریم ورشو

مجارستان طی اقدامی حمایت خود از لهستان در برابر تهدیدهای اتحادیه اروپا به تحریم ورشو را اعلام کرد.

حمایت مجارستان از لهستان در برابر تهدید اتحادیه اروپا به تحریم ورشو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نخست‌وزیر مجارستان طی اظهاراتی حمایت بوداپست از دولت لهستان در برابر تهدیدهای اتحادیه اروپا به تحریم ورشو به دلیل طرح آن در تقویت کنترل نهادهای قضایی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، لایحه بحث برانگیز اصلاح دیوان عالی لهستان که از سوی حزب محافظه‌کار حاکم «قانون و عدالت» ارائه شده، دیروز شنبه در مجلس سنای لهستان به تصویب رسید و هم‌اکنون باد توسط رئیس‌جمهور این کشور رسما اعلام شود.

کمیسیون اروپا روز چهارشنبه گذشته ضمن هشدار نسبت به احتمال تعلیق حق رأی‌دهی لهستان در اتحادیه اروپا در صورت اصرار بر این طرح، به لهستان یک هفته فرصت داد تا از طرح خود صرفنظر کند.

«ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان اعلام کرد: «تهاجم بازجویانه علیه لهستان هرگز موفق نخواهد شد چرا که مجارستان از تمامی ابزارها و راه‌های قانونی موجود در اتحادیه اروپا برای ابراز همبستگی خود با لهستانی‌ها استفاده خواهد کرد.»

براساس این گزارش، نخست‌وزیر مجارستان با اتحادیه اروپا روابط سردی دارد و موضع‌گیری‌های آن را خلاف آزادی‌های عمومی و دموکراسی ارزیابی می‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول