اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

اعتراف جالب روزنامه آلمانی

روزنامه آلمانی فرانکفورت الگماتیه: هر کس که از ایران دیدن می کند به این حقیقت پی می برد که که در ایران هیچ کس از سایه مرگ فرار نمی کند.

اعتراف جالب روزنامه آلمانی

رخدادهای 12 مرداد 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: ایران به هیچ وجه حاضر به صلح با رژیم صدام نیست.

 

  • آیت الله صانعی: در مقابل بازداشت قانونی هیچ کس نمی تواند وساطت کند.

 

  • روزنامه آلمانی فرانکفورت الگماتیه: در ایران هیچ کس از سایه مرگ  فرار نمی کند.

 

  • کریستین سایس مانیتور: حکومت بغداد در انتظار یک تصفیه خونین است.

 

آیت الله خامنه ای: بعد سیاسی حج یک رکن اساسی آن است

آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با حضور پرشور مردم در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف آن به امامت آیت الله خامنه ای امام جمعه تهران با شکوه خاصی برگزار شد.

آیت الله خامنه ای در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به هفته حج گفت: کسانی که وانمود می کنند حج جنبه سیاسی ندارد و مسلمانان را مجبور می کند از حج به نفع افکار سیاسی و عمومی مسلمین استفاده نکنند یقینا معنا و مفهوم واقعی حج را نفهیمده اند.

امام جمعه تهران تاکید کرد: تنها مرکزی که مسلمانان می توانند یک شعار واحد بدهند و عظمیت و موجودیت خودشان را به دشمنانشان نشان بدهند مراسم حج در بیت الله الحرام است و قرآن نیز بر مردمی بودن و تبادل نظر مسلمانان برای رفع مشکلاتشان در مراسم حج تاکید دارد. بعد سیاسی حج یک رکن اساسی در کنار بعد عبادی آن است و زائران ایرانی بیت الله الحرام نیز باید پیام اسلام و انقلاب اسلامی را در مراسم حج به مسلمانان جهان برسانند.

آیت الله خامنه ای از حجاج خواست در فرصتی که در ایام حج پیدا خواهند کرد حقایق جمهوری اسلامی را در طول چند سال گذشته و چگونگی شکست توطئه های آمریکا و ایادیش و انگیزه تجاوز رژیم عراق به ایران را برای مردم جهان تشریح کرده و ادعاهای صلح طلبانه صدامیان را برای آنان افشا کنند و به مسلمانان بگویند مسئولین جمهوری اسلامی ایران به هیج وجه حاضر نیستند با  صدام و مزدورانش این جنایتکاران جنگ تحمیلی زبان به صلح بگشایند.(1)

 

هشدار آیت الله صانعی نسبت به حذف فرزندان انقلاب

نماز پرصلابت نماز جمعه این هفته شهر خون و قیام همچون هفته های گذشته با حضور پر شور مردم در مدرسه امام صادق (ع) و خیابان های اطراف به امامت آیت الله صانعی امام جمعه موقت قم برگزار شد.

آیت الله صانعی دادستان کل کشور در خطبه های این هفته نماز جمعه قم گفت: ما به همه ضابطین دادگستری اعلام نموده ایم برای حفظ قانون و مقررات با قاطعیت عمل کنند در مقابل بازداشت قانونی هیچ کس نمی تواند وساطت کند.

آیت الله صانعی در ادامه با هشدار نسبت به کنار کشیدن فرزندان انقلاب گفت: بگذارید استعدادها شکوفا شود جوانان مسلمان را بایکوت نکنید آنچنان نشود که غربی ها بر ما مسلط و بچه های زحمت کش مسلمان قدرت نفس کشیدن نداشته باشند. فرزندان انقلاب را تشویق و ترغیب کنید ایشان را اذیت و بایکوت نکنید. خدای ناخواسته نباید در اثر اعمال و گفتار ما جوانان مومن و مخلص و زحمت کش کنار زده شوند و جوی بوجود بیاید که از استعدادها استفاده نشود بیایید چون شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی باشیم که نیروهای جوان را به میدان می آورد و آنان را تشویق می کرد و اگر خدای ناخواسته اشتباهی هم داشتند از آنان چشم پوشی می کرد.(2)

 

فرانکفورت الگماتیه: ایرانیان آماده شهادت هستند

روزنامه آلمانی فرانکفورت الگماتیه در شماره اخیر خود با انتشار گزارشی درباره ایران با اشاره به آمادگی ایرانیان برای شهادت نوشت: در این که مسیحیان واقعا قادرند مفهوم شهید را بفهمند تردید وجود دارد هر کس که از ایران دیدن می کند به این حقیقت پی می برد که در ایران هیچ کس از سایه مرگ  فرار نمی کند. این روزنامه می افزاید: جنگ علیه رژیم بعث عراق که به زودی 4 ساله می شود شهادت طلبی را افزایش داده است. با چند تن از زنان جنوب تهران مصاحبه کردیم یکی از آنان اظهار داشت یکی از فرزندانش را هفته پیش به خاک سپرده است و اکنون می خواهد یکی دیگر از پسرانش را به جبهه بفرستد. زن دیگری نیز هر 4 فرزندش را در جنگ از دست داده بود و به آن افتخار می کرد زن سومی هم می گفت اگر تمام مردان و پسرها نیز کشته شوند آن وقت ما زن ها  به جنگ صدام خواهیم رفت و اگر امام خمینی بگوید بمیریم ما خواهیم مرد.. ایران سرزمین امام خمینی است.

همزمان هفته نامه کریستین ساینس مانیتور نیز طی مقاله ای راجع به اوضاع عراق و وضعیت صدام نوشت: نیروهای امنیتی عراق کلید اصلی بقای صدام هستند. این هفته نامه با اذعان به سرکوبی شیعیان در عراق توسط صدام نوشت: برخی از دیپلمات های خارجی در بغداد احتمال یک تصفیه در رهبری عراق در قبال جنگ و شاید در کادر رهبری را پیش بینی می کنند.(3)

منابع:

1. کیهان، 13 مرداد 63، ص 22
2. کیهان، 13 مرداد 63، ص 21
3. کیهان، 13 مرداد 63، ص 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول