اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روایت اوضاع بد آوارگان در شمال‌شرق سوریه

«نیروهای دموکراتیک سوریه» مانع انتقال آوارگان بیمار به حسکه می‌شوند

آوارگان در اردوگاه السد در شمال شرق سوریه وضعیت نابسامانی دارند، علاوه بر کمبود دارو و چادر، مواد غذایی نیز که با نظارت هلال احمر سوریه وارد می‌شود، توسط نیروهای کُرد تحت‌الحمایه آمریکا، به یغما برده می‌شود.

«نیروهای دموکراتیک سوریه» مانع انتقال آوارگان بیمار به حسکه می‌شوند

به گزارش گره بین‌الملل خبرگزاری فارس، دهها هزار آواره اوضاع رقت باری در اردوگاه «السد» واقع در ریف جنوبی استان حسکه دارند؛ منطقه‌ای که شاهد درگیری‌های گسترده میان نیروهای دموکراتیک سوریه و گروه تروریستی داعش است.

در جریان این درگیریها شمار زیادی از ساکنان این مناطق که از هر طیفی هستند مجبور شده‌اند که به این اردوگاه پناهنده شوند.

این اردوگاه از چهار ماه پیش با نظارت نیروهای موسوم به «امنیت داخلی کرد» (آسایش) و نیروهای دموکراتیک شکل گرفت و 12 هزار نفر به آن پناه آوردند.

به گزارش گروه موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه، این افراد از جهنم درگیریهای دیرالزور و حسکه گریخته‌اند و هیچ گناهی ندارند جز اینکه مقیم این مناطق هستند.

افزون بر این مسئله، نیروهای دموکراتیک که بیشتر عناصر آن کُرد، و مورد حمایت آمریکا هستند، به آوارگان اجازه نمی‌دهند که وارد حسکه شوند.

البته در این میان کُردها از آوارگان میخواهند که برای ورود به حسکه از ساکنان همین منطقه ضامنی معرفی کنند یا اینکه مبالغ مالی برای این مسئله بپردازند که گاهی به 500 دلار نیز می‌رسد.

این تنها مشکل آوارگان نیست، بلکه آنان با کمبود مواد غذایی نیز رو به رو هستند. البته بسته‌های غذایی نیز با نظارت هلال احمر سوریه وارد این اردوگاه می‌شود، ولی فعالان می‌گویند که این بسته‌ها، در دکانهای کوچکی، در انحصار نیروهای مدیریتی این اردوگاه قرار دارد.

این کمک‌ها که باید رایگان در اختیار آوارگان قرار گیرد، با قیمت‌های هنگفتی توسط نیروهای اردوگاه فروخته میشود.

مشکل دیگر نیز کمبود چادر در این اردوگاه است، به گونه‌ای که هر 10 خانوار در یک چادر بزرگ گنجانده میشود.

در خصوص وضعیت بهداشت و درمان، دیدبان می‌گوید که نیروهای کُرد آسایش اجازه نمی‌دهند آوارگانی که وضعیت جسمانی وخیمی دارند، به بیمارستان‌های حسکه منتقل شوند و در نتیجه همین مسئله تا کنون 10 نفر از جمله سه کودک جان باخته اند.

اوضاع اسف بار این اردوگاه، آوارگان را مجبور به برگزاری تظاهرات علیه نیروهای کُرد کرده است که آخرین نمونه آن روز شنبه 21 اکتبر جاری بود. البته نیروهای کُرد با تیراندازی هوایی، تظاهرات کنندگان را متفرق کردند.

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول