اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پاسخ به فارس:

اعتبار مسکن اجتماعی هنوز ابلاغ نشده است/ تفاهم‌نامه کمک به احداث مسکن ۲۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه هنوز اعتبار ۲۴۰۰ میلیارد تومانی مسکن اجتماعی برای آغاز این طرح از سوی بانک مرکزی ابلاغ نشده است، گفت: سازمان ملی زمین و مسکن، زمین‌های مورد نظر برای ساخت مسکن اجتماعی را تهیه کرده است.

اعتبار مسکن اجتماعی هنوز ابلاغ نشده است/ تفاهم‌نامه کمک به احداث مسکن ۲۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علیرضا تابش در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد مسکن و کمیته امداد در پاسخ به این سؤال که آیا اعتبار در نظر گرفته شده برای آغاز طرح مسکن اجتماعی از سوی بانک مرکزی تأمین و ابلاغ شد، گفت: بر اساس مصوبه قرار بود 2400 میلیارد تومان اعتبار برای آغاز و اجرای طرح مسکن اجتماعی از سوی بانک مرکزی ابلاغ و تأمین شود اما هنوز این اقدام صورت نگرفته است.

وی افزود: به‌هرحال تا زمانی که این اعتبار تخصیص داده نشود طرح مسکن اجتماعی آغاز نمی‌شود.

به گفته تابش سازمان ملی زمین و مسکن، زمین‌های موردنیاز برای تأمین مسکن اجتماعی را تهیه کرده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص امضای تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد مسکن و کمیته امداد گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، همکاری مشترک به‌منظور کمک به احداث 20 هزار واحد مسکونی نیازمندان تحت حمایت کمیته امام خمینی(ره) انجام خواهد شد، یعنی بر اساس این تفاهم‌نامه ساخت مسکن توسط خود مردم انجام خواهد شد و به این افراد وام 18 میلیون تومانی در روستاها و برای نقاط مرزی وام 20 میلیون تومانی تعلق خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه این کمک به افرادی صورت خواهد گرفت که کمیته امداد آنها را معرفی کرده و تأیید می‌کند که این افراد نیازمند توانایی ساخت مسکن ندارند.

تابش با اشاره به اینکه مدت زمان اجرای این تفاهم‌نامه از زمان مبادله به مدت یک سال است، افزود: مشمولین این تفاهم‌نامه، نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) با ارائه معرفی‌نامه از نهاد مزبور هستند. بنابراین افراد مورد اشاره باید بر اساس دستورالعمل‌های اجرایی طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی شرایط دریافت تسهیلات را دارا باشند. بر اساس این تفاهم‌نامه بنیاد مسکن با در اولویت قرار دادن نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد جهت تشکیل پرونده و معرفی افراد حائز شرایط به بانک‌های عامل به‌منظور دریافت تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اقدام خواهد کرد.

به گفته وی حداقل مساحت زیربنای واحدهای احداثی موضوع این تفاهم‌نامه 40 متر است و تسهیلات مسکن روستایی به واحدهای کوچک‌تر تعلق نخواهد گرفت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه به 2 هزار خانوار از مددجویان کمیته امداد امام که از تسهیلات مسکن روستایی موضوع این تفاهم‌نامه جهت احداث واحد مسکونی روستایی استفاده می‌کنند، معادل 50 میلیارد تومان با سقف فردی حداکثر 25 میلیون ریال به‌عنوان کمک بلاعوض از محل حساب 100 امام اختصاص داده می‌شود، یعنی افرادی که کمیته امداد آنها را به‌عنوان مددجو معرفی می‌کند، به هر کدام 2.5 میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت خواهد کرد.

تابش اضافه کرد: معرفی نیازمندان تحت حمایت به سازمان‌ها و ادارات ذی‌ربط از پرداخت هزینه‌های حق انشعاب آب، برق، گاز، و فاضلاب و همچنین عوارض صدور پروانه ساختمانی معاف خواهند بود.

وی همچنین گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه در یکی از تعهدات مشترک آمده است که افرادی که توانایی تکمیل واحد مسکونی خود را ندارند و واحد آنها نیمه‌تمام باقی مانده، مبلغ 30 میلیارد ریال از محل حساب 100 امام و حداقل 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات کمیته امداد امام جهت تأمین کمک بلاعوض برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه‌تمام تعلق خواهد گرفت. بنابراین افرادی که به دلیل عدم توانایی مالی مالک واحد مسکونی آنها به بهره‌برداری نرسیده، تسهیلاتی با تشخیص سقف موردنظر و حداکثر 40 میلیون ریال پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول