اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

فیصل مقداد: سوریه و عراق قابل تجزیه نیستند/اشغالگری ترکیه با اهداف «آستانه» تناقض دارد

معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به اینکه جبهه النصره و داعش نوع جدیدی از استعمار هستند، خاطر نشان کرد که ملت سوریه اجازه نخواهد داد استعمارگران اهداف خود را در این کشور محقق کنند.

فیصل مقداد: سوریه و عراق قابل تجزیه نیستند/اشغالگری ترکیه با اهداف «آستانه» تناقض دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  سفارت الجزایر در سوریه چهارشنبه (روز گذشته) مراسم شصت و سومین سالگرد آغاز انقلاب آزادیخواهانه این کشور علیه استعمار فرانسه را در دمشق برگزار کرد.

در جریان این مراسم که با حضور «صالح بوشة» سفیر الجزایر در دمشق به همراه شماری از مسئولین سوری برگزار شد، بر تمامیت ارضی سوریه و لزوم همکاری دو جانبه «الجزیره» و دمشق تأکید شد.

فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه که در این مراسم حضور داشت، تأکید کرد که سوریه و الجزایر دو کشور برادر هستند که برای آینده درخشان روابط خود برنامه ریزی می کنند.

خبرگزاری سانا به نقل از مقداد گزارش داد، اراده مردمی است که آینده را برای ایجاد یک واقعیت جدید می سازد؛ واقعیتی که شکست تروریسم را امکان پذیر میکند.

وی با بیان این مطلب افزود: انقلاب الجزایر انقلاب همه عربها بود و ما امروز با همان استعمارگر مبارزه می کنیم.

این مقام سوری ادامه داد: گروههای تروریستی داعش و جبهه النصره نوعی از استعمار هستند، ولی سوریه امروز پیروزی به دست می آورد.

مقداد در ادامه اظهار داشت که سوریه با کمک ارتش و بسیج مردمی عراق میخواهد به دنیا بگوید که کشورهای عربی زمانی که علیه یک دشمن مشترک متحد شوند، می توانند آن را شکست دهند و به پیروزی برسند.

وی با تأکید مجدد بر حمایت سوریه از تمامیت ارضی عراق و مقابله با تلاشهای تجزیه طلبانه این کشور خاطر نشان کرد که عراق و سوریه قابل تجزیه نیستند و هر گونه طرحی برای تسط و تجزیه این کشورها شکست خواهد خورد.

معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به اینکه همه ملت سوریه از جمله کُردهای این کشور اجازه نخواهند که اهداف استعمار در این کشور محقق شود، تأکید کرد که پیروزی در برابر تروریسم به زودی محقق میشود.

مقداد با بیان اینکه رقه جزء جدایی ناپذیر سوریه است، گفت: ادلب نیز به آغوش میهن باز میگردد همان گونه که جولان اشغالی باز خواهد گشت.

وی با تأکید بر اینکه حضور ترکیه در اراضی سوریه غیر قانونی و غیر قابل پذیرش است، این مسئله را اشغالگری دانست که با اهداف نشست آستانه در تناقض است.

این مسئول سوری در پایان تأکید کرد که دمشق از دعوت مسکو برای برگزاری گفتگوی سوری-سوری استقبال میکند؛ زیرا این نشست، «سرآغازی صحیح برای پایان بخشیدن به بحران سوریه است».

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول