اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیأت تجاری سوری در دیدار با سهل‌آبادی:

تأخیر در تأمین نیاز بازار سوریه سبب از دست رفتن بازار می‌شود/ تأسیس شرکت مشترک اصفهان و بازرگانان سوری

رئیس هیأت تجاری سوری گفت: تأخیر در تأمین نیاز بازار سوریه سبب از دست رفتن بازار می‌شود و این در حالی‌ است که چین و اروپا رقیب جدی ایران در بازار سوریه‌اند.

تأخیر در تأمین نیاز بازار سوریه سبب از دست رفتن بازار می‌شود/ تأسیس شرکت مشترک اصفهان و بازرگانان سوری

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در دیدار با هیأت تجاری سوری اظهار داشت: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی به بازار سوریه نگاه جدی و بلندمدت دارد و فعالان اقتصادی استان برای این موضوع با طرف سوری یک شرکت مشترک در سوریه تأسیس خواهند کرد.

وی تأکید کرد: 60 شرکت بزرگ تولیدی استان در بخش‌های مختلف صنعت ساختمان دعوت به همکاری شدند تا پس از مذاکرات اولیه با طرف سوری، شرکت مشترک را در این کشور راه‌اندازی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اعزام چند هیأت تجاری اصفهان طی یک سال اخیر به سوریه گفت: تشکیل شرکت مشترک می‌تواند موانع پیش روی همکاری اقتصادی دو طرف را بردارد.

رئیس هیأت تجاری سوری نیز در این دیدار تصریح کرد: کشور سوریه پس از جنگ وارد مرحله بازسازی می‌شود و با وجود درخواست‌های متعدد از سوی روسیه، چین، هند و کشورهای اروپایی، سوریه خواستار همکاری با جمهوری اسلامی ایران است.

صائب نحاس با تأکید بر این نکته که تجارت با ایران را برای دراز مدت در نظر گرفتیم، افزود: تأخیر در تأمین نیاز بازار سوریه سبب از دست رفتن بازار می‌شود و این در حالی‌ است که چین و اروپا رقیب جدی ایران در بازار سوریه‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از 500 هزار خانه در جنگ داخلی سوریه تخریب شده است، افزود: در فاز نخست 100 هزار خانه در سوریه بازسازی می‌شود که به طور متوسط هر خانه 130 مترمربع ساخت نیاز دارد و برای ساخت آن به 13 میلیون مترمربع مصالح ساختمانی و خدمات شرکت‌های پیمانکاری نیاز داریم.

رئیس هیأت تجاری سوری افزود: در کنار این پروژه هر سال در سوریه به 25 هزار خانه جدید نیاز داریم که استان اصفهان می‌تواند نقش مهمی در تأمین مصالح این پروژه‌ها داشته باشد.

وی پیشنهاد داد که شرکت مشترک بین استان اصفهان و بازرگانان سوری تشکیل شود و مدیریت آن بر عهده نمایندگان دو طرف باشد.

نحاس با بیان اینکه امیدواریم ارزش کالاهای صادراتی استان اصفهان به سوریه در سال اول به 100 میلیون دلار برسد، افزود: برای افزایش حجم مبادلات تجاری دو طرف باید چشم‌انداز بلندمدتی را در نظر گرفت.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول