به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، رضوان حکیمزاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: یکی از برنامههای ما پوشش تحصیلی کودکان بازمانده از تحصیل است به طوری که 33 هزار و 800 بازمانده از تحصیل جذب مدارس شدهاند همچنین جذب کودکان فاقد هویت از جمله کارهای بزرگی بود که انجام شد.
وی افزود: استفاده از ظرفیت دانشکدههای علوم تربیتی، ادامه تحصیل همکاران با ارائه سازو کارهای مشخص از جمله راهکارهای مطلوبی است که باید به آن توجه کرد.
حکیمزاده بیان کرد: به رسمیت شناختن معلمان زمانی رخ میدهد که معلمان را جدا از سایر اقشار در نظر بگیریم چرا که معلمی کردن کار هر شخصی نیست.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از موضوعات مهم، آسیب شناسی و اصلاح ارزشیابی کیفی ـ توصیفی است؛ یکی از چالشهای آموزش و پرورش این است که برخی از تصمیمات مهم بدون پشتوانه کار پژوهشی گرفته میشود.
حکیمزاده عنوان کرد: یکی از چالشهای ارزشیابی کیفی ـ توصیفی، برگزاری آزمونهای مدارس خاص است و در این رابطه از وزارتخانه درخواست کردیم که این مسئله را اصلاح کند.
وی عنوان کرد: در بحث پیشدبستانیها و مدیریت یکپارچه نیز جلساتی برگزار شد و آییننامهای باید به صورت مشترک امضا میشد که ما اعلام آمادگی کردیم و مجدداً مکاتبهای با وزیر انجام شد و قرار بر این شد جلسه مجددی با رئیس سازمان بهزیستی داشته باشیم و امیدواریم تلاشها به نتیجه برسد.
حکیمزاده با اشاره به آموزش و پرورش عشایر تصریح کرد: با برگزاری جشنواره دختران و پسران عشایر بسیار خرسند شدیم که در این جشنواره دانشآموزان و معلمان با اشتیاق فراوان حضور پیدا کرده بودند.
وی با بیان اینکه در نظر داریم مدارس شبانهروزی را برای دانشآموزان عشایر توسعه دهیم، گفت: در این راستا پیگیریهای لازم را انجام دادیم تا دختران مجبور به ترک تحصیل نشوند.
وی افزود: یکی از اقداماتی که برای دوره ابتدایی انجام دادهایم این است که برگزاری آزمونهای تستی در مدارس ابتدایی ممنوع شده و متولیان امر باید به این موضوع توجه کنند؛ همچنین استفاده از کتابهای کمک آموزشی ممنوع است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح تدبیر گفت: امسال 28 هزار مدرسه مجری طرح تدبیر هستند و همکاران باید این موضوع را باید به رسمیت بشناسند.
انتهای پیام/