اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

33 هزار و 800 بازمانده از تحصیل جذب مدارس شدند

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از برنامه‌های این معاونت، پوشش تحصیلی کودکان بازمانده از تحصیل است به طوری که 33 هزار و 800 بازمانده از تحصیل جذب مدارس شده‌اند.

33 هزار و 800 بازمانده از تحصیل جذب مدارس شدند

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ما پوشش تحصیلی کودکان بازمانده از تحصیل است به طوری که 33 هزار و 800 بازمانده از تحصیل جذب مدارس شده‌اند همچنین جذب کودکان فاقد هویت از جمله کارهای بزرگی بود که انجام شد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت دانشکده‌های علوم تربیتی، ادامه تحصیل همکاران با ارائه سازو کارهای مشخص از جمله راهکارهای مطلوبی است که باید به آن توجه کرد.

حکیم‌زاده بیان کرد: به رسمیت شناختن معلمان زمانی رخ می‌دهد که معلمان را جدا از سایر اقشار در نظر بگیریم چرا که معلمی کردن کار هر شخصی نیست.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از موضوعات مهم، آسیب شناسی و اصلاح ارزشیابی کیفی ـ توصیفی است؛ یکی از چالش‌های آموزش و پرورش این است که برخی از تصمیمات مهم بدون پشتوانه کار پژوهشی گرفته می‌شود.

حکیم‌زاده عنوان کرد: یکی از چالش‌های ارزشیابی کیفی ـ توصیفی، برگزاری آزمون‌های مدارس خاص است و در این رابطه از وزارتخانه درخواست کردیم که این مسئله را اصلاح کند.

وی عنوان کرد: در بحث پیش‌دبستانی‌ها و مدیریت یکپارچه نیز جلساتی برگزار شد و آیین‌نامه‌ای باید به صورت مشترک امضا می‌شد که ما اعلام آمادگی کردیم و مجدداً مکاتبه‌ای با وزیر انجام شد و قرار بر این شد جلسه مجددی با رئیس سازمان بهزیستی داشته باشیم و امیدواریم تلاش‌ها به نتیجه برسد.

حکیم‌زاده با اشاره به آموزش و پرورش عشایر تصریح کرد: با برگزاری جشنواره دختران و پسران عشایر بسیار خرسند شدیم که در این جشنواره دانش‌آموزان و معلمان با اشتیاق فراوان حضور پیدا کرده بودند.

وی با بیان اینکه در نظر داریم مدارس شبانه‌روزی را برای دانش‌آموزان عشایر توسعه دهیم، گفت: در این راستا پیگیری‌های لازم را انجام دادیم تا دختران مجبور به ترک تحصیل نشوند.

وی افزود: یکی از اقداماتی که برای دوره ابتدایی انجام داده‌ایم این است که برگزاری آزمون‌های تستی در مدارس ابتدایی ممنوع شده و متولیان امر باید به این موضوع توجه کنند؛ همچنین استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی ممنوع است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح تدبیر گفت: امسال 28 هزار مدرسه مجری طرح تدبیر هستند و همکاران باید این موضوع را باید به رسمیت بشناسند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول