اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دمشق: عملیات ارتش سوریه در غوطه شرقی، مطابق با قوانین بین‎المللی است

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌‏ای اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور برای نابودی تروریست‎ها در غوطه شرقی، عملیات نظامی انجام می‎دهند و این عملیات منطبق با قوانین بین‌المللی است.

دمشق: عملیات ارتش سوریه در غوطه شرقی، مطابق با قوانین بین‎المللی است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که عملیات نظامی نیروهای مسلح این کشور در غوطه شرقی در چارچوب حق قانونی دفاع از وطن در برابر تروریسم انجام می‌‏گیرد.

به نوشته سایت شبکه «المیادین»، وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که شورای امنیت سازمان ملل باید به کشورهای حامی تروریسم برای پایبندی به قطعنامه 2401 فشار بیارود.

ارتش سوریه از 9 روز پیش عملیات خود را در غوطه شرقی آغاز کرد تا این منطقه راهبردی را از اشغال تروریست‌ها خارج کند؛ تروریست‌هایی که به افراد غیر نظامی حاضر در این منطقه اجازه خروج نمی‌دهند و از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

روزنامه «الوطن» سوریه نوشته که ارتش سوریه در جریان این عملیات موفق شده بیش از 40% از مساحتی را که در غوطه تحت اشغال تروریست‌ها بود، آزاد کند.

شورای امنیت سازمان ملل هفته گذشته قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواهان برقراری آتش‌بس به مدت 30 روز در سوریه است. این قطعنامه داعش، جبهه النصره و گروه‌های وابسته به القاعده را از آتش‌بس مستثنا کرده است. حضور این گروه‌ها در غوطه شرقی و راکت‌پرانی مداوم آن‌ها، موجب شده تا درگیری‌ها در این منطقه ادامه داشته باشد. با وجود اعلام روزانه 5 ساعت آتش‌بس در غوطه‌ شرقی و باز کردن مسیری امن برای خروج غیرنظامیان توسط ارتش سوریه، تروریست‌ها این مسیر را هدف گلوله‌باران قرار می‌دهند و از خروج غیرنظامیان جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام/ق


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول