اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بی‌اطلاعی «نیروهای دموکراتیک سوریه» از توافق آمریکا و ترکیه درباره «منبج»

مسئول روابط خارجی گروه نیروهای دموکراتیک سوریه در واکنش به اخبار مربوط به توافق واشنگتن و آنکارا بر سر خروج شبه نظامیان کُرد از شهر منبج، از این مسئله اظهار بی اطلاعی کرد.

بی‌اطلاعی «نیروهای دموکراتیک سوریه» از توافق آمریکا و ترکیه درباره «منبج»

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع دیپلماتیک روز گذشته اعلام کردند که آمریکا با تخلیه تدریجی «یگان‌های مدافع خلق» کُرد (YPG) از شهر منبج در شمال سوریه و غرب رودخانه فرات، موافقت کرده است.

این منابع اعلام کردند که موافقت آمریکا با خروج تدریجی کُردها از منبج در جریان جلسات مذاکره با ترکیه در تاریخ‌های 8 و 9 مارس در واشنگتن به دست آمده است.

گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که بیشتر عناصر آن کُرد هستند، از این توافق اظهار بی اطلاعی کرده است.

«ریدور خلیل» مسئول روابط خارجی نیروهای دموکراتیک به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که «هیچ اطلاعی از توافق ترکیه و آمریکا و در این خصوص نداریم».

خلیل اعلام کرد: «آنچه خوب می‌دانیم این است که یگان‌های مدافع خلق و [یگانهای مدافع] زنان پس از عملیات آزادسازی در  آگوست 2015 رسما از منبج خارج شدند و مسائل دفاعی و مدیریتی به شورای نظامی منبج، نیروهای امنیت داخلی و شورای مدنی منبج واگذار شد».

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در جریان عزیمت به مسکو، مدعی شد که در صورت شکست مذاکراتی که آنکارا چند روز دیگر با آمریکا خواهد داشت، ترکیه در شهر منبج دست به عملیات نظامی خواهد زد.

در آغاز سال 2017، یگانهای کُرد روستاهای غرب شهر منبج را که در خطوط تماس با گروههای تروریستی وابسته به ارتش آزاد قرار داشت، به نیروهای وابسته به دولت سوریه تحویل دادند.

«هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در همین راستا گفت که کارگروه‌هایی شامل مقامات ارشد نظامی، سیاسی و امنیتی دو کشور تشکیل خواهد شد تا اختلافات بر سر منبج را حل کنند.

ترکیه به همراه تروریستهای ارتش آزاد از 20 ژانویه در شمال سوریه عملیات موسوم به «شاخه زیتون» را آغاز کرد و در حال پیشروی به سمت مرکز عفرین است.

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول