اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

واکنش ایران به ادعای جدید آمریکا

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در ارتباط با تهدیدات اخیر آمریکا مبنی بر متهم کردن ایران در مسئله گروگان گیری در لبنان ضمن نفی هرگونه دخالت ایران در این گونه اتهامات تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران با هرگونه تروریسم مخالف بوده و منشاء اصلی تروریسم را آمریکا و سیاست حمایت از رژیم صهیونیستی می داند.

واکنش ایران به ادعای جدید آمریکا

رخدادهای 13 فروردین 64

چکیده:

  • دبیرکل سازمان ملل سفر به ایران و عراق را مشروط کرد.

 

  • سخنگوی وزارت امورخارجه اتهامات اخیر آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را رد کرد.

 

 شرط دکویار برای سفر به ایران و عراق

در حالی که ایران موکدا اعلام کرده است که در صورت قطع حملات به شهرهای ایران و کشتی های تجاری و نیز عدم استفاده از سلاح های شیمیایی توسط رژیم عراق از انجام عملیات مقابله به مثل در زدن شهرهای عراق خودداری می کند رژیم عراق اصرار می ورزد که شدیدا به یک آتش بس همه جانبه نیاز دارد.

در همین حال پرز دکویار دبیر کل سازمان ملل در یک کنفرانس مطبوعاتی در ریاض آمادگی خود را برای سفر به عراق و ایران اعلام کرد مشروط بر این که ملاقات وی با روسای جمهوری این دو کشور و گفت و گو پیرامون تمام جوانب جنگ تضمین گردد. وی گفت سفرش به ایران و عراق زمانی ارزش خواهد داشت که به تفاهم معینی برسد. وی خاطر نشان کرد برای خاتمه دادن به این جنگ اسف بار تماس های مداومی با دو کشور برقرار خواهد کرد و به این دو کشور سفر خواهد کرد چنانچه این تحرک وی برای یافتن راه حل مسالمت آمیز مفید باشد. وی تاکید کرد مشورت های با ایران تاکنون به یک تفاهم بر سر همه جانبه بودن گفت و گوها منتهی نشده است. واحد مرکزی خبر نیز گزارش داد دبیر کل سازمان ملل با روسای هیئت های نمایندگی ایران و عراق در مسقط ملاقات و گفت و گو کرد. وی بعد از این دیدار اعلام کرد ایران نظرات وی را برای پایان دادن به مناقشه خلیج فارس نپذیرفته است.(1)

 

تکذیب ادعاهای جدید آمریکا از سوی وزارت امور خارجه

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در ارتباط با تهدیدات اخیر آمریکا مبنی بر متهم کردن ایران در مسئله گروگان گیری در لبنان ضمن نفی هر گونه دخالت ایران در این گونه اتهامات تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران با هر گونه تروریسم مخالف بوده و منشاء اصلی تروریسم را آمریکا و سیاست حمایت از رژیم صهیونیستی می داند.

سخنگوی وزارت خارجه در همین رابطه اظهار داشت: تکرار اتهامات ارتباط حوادث در لبنان با جمهوری اسلامی ایران از سوی مقامات آمریکا مبین این نکته است که آمریکا از روشن شدن افکار عمومی جهان نسبت به ریشه های شکست سیاستش در لبنان که ناشی از حمایت بی چون و چرا از تجاوزات و جنایات اسرائیل بوده و واکنش مردم مسلمان لبنان را به دنبال داشته به شدت بیم دارد لذا با تبلیغات گمراه کننده ایران را متهم به ایجاد تنش در لبنان و دیگر نقاط جهان می کند.(2)

منابع:

1. اطلاعات، 17 فروردین 64، ص 3
2. کیهان، 17 فروردین 64، ص 1

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول