اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

فارس از شرایط جوی کشور گزارش می‌دهد

ادامه فعالیت سامانه بارشی در شرق کشور/ هشدار وقوع سیلاب‌ در سیستان‌‌وبلوچستان و یزد

روز چهارشنبه ‌بارش باران گاهی به شکل رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در مناطقی از سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از جنوب یزد پیش‌بینی می‌شود.

ادامه فعالیت سامانه بارشی در شرق کشور/ هشدار وقوع سیلاب‌ در سیستان‌‌وبلوچستان و یزد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی فردا از شدت فعالیت سامانه بارشی کاسته می‌شود، ولی همچنان در برخی مناطق نیمه شرقی، بخش‌هایی از مرکز، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و دامنه‌های زاگرس در غرب و شمال‌غرب کشور در برخی ساعات رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. 

روز چهارشنبه شدت بارش‌ها در مناطقی از سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از جنوب یزد است، بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی استان‌های خراسان شمالی و رضوی به صورت برف و باران خواهد بود. 

روز پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در مناطق شرقی کشور همچنان ادامه دارد و در برخی مناطق شرق کشور موجب رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد می‌شود. 

روز چهارشنبه ‌بارش باران گاهی به شکل رگبار، رعد و برق،وزش باد شدید،آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در مناطقی از سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از جنوب یزد پیش‌بینی می‌شود؛ بارش در  مناطق سردسیر و کوهستانی خراسان‌های شمالی و رضوی به صورت برف و باران است.

توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارت‌های احتمالی‌ از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود. 

با توجه به پیش‌بینی بارش برف، احتمال لغزندگی و اختلال در حمل و نقل در جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی نواحی ذکر شده وجود دارد‌،بنابراین ضمن بکارگیری تجهیزات لازم، با کسب اطلاع از وضعیت جاده نسبت به تردد در این مسیرها اقدام شود.

از روز چهارشنبه تا جمعه در نیمه شمالی کشور روند افزایش دما خواهیم داشت که در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل این افزایش دما بین 8 تا 12 درجه پیش‌بینی می‌شود؛ از اواخر وقت امروز تا روز پنجشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود. 

به سبب وزش باد شدید، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است و ارتفاع موج بین 1.5 تا 2 متر پیش بینی می شود؛‌ توصیه می‌شود در این مدت جهت تردد ایمن قایق‌های تفریحی، شناورهای سبک و نیمه سنگین احتیاط لازم به عمل آید.

آسمان تهران فردا کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و اواخر وقت تهران و روزش پنجشنبه آسمان تهران صاف است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 15 و 5 درجه خواهد بود. 

فردا بندرعباس با بیشینه دمای 33 درجه بالای صفر و بوشهر با بیشینه دمای 32 درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 4 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود. 

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 24 فروردین ماه سال جاری، 104.6 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 182 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری 42.5 درصد کمتر از بارش سال گذشته است؛ بیشترین میزان بارش در هفته بیست و چهارم سال زراعی متعلق به منطقه ایوان در استان ایلام به میزان 73.4 میلی‌متر و سردترین منطقه اردبیل با دمای 5.2 درجه زیر صفر بوده است.

کاربران همچنین می‌توانند جزئیات بیشتری از خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول