اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

رئیس سازمان زندان‌های کشور خبر داد

شناسایی 6 هزار محصل بازمانده از تحصیل در خانواده زندانیان

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور از شناسایی 6 هزار محصل بازمانده از تحصیل در خانواده زندانیان خبر داد و گفت: تعداد قابل توجهی از این دانش‌آموزان جذب مراکز آموزشی کشور شده‌اند.

شناسایی 6 هزار محصل بازمانده از تحصیل در خانواده زندانیان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی انجمن حمایت از زندانیان، اصغر جهانگیر در حاشیه مراسم قدردانی از دانش آموزان و دانشجویان کوشای خانواده مددجویان زندان‌های کشور گفت: یکی از وظایف سازمان زندان‌ها در کنار رسیدگی به امور زندانیان و بحث حرفه آموزی آنان، کمک به خانواده های زندانیان است.

وی افزود: خانواده های زندانیان نقشی در ارتکاب جرم نداشته اند بلکه خودشان قربانی جرم دیگری هستند و اگر مورد حمایت قرار نگیرند گرفتار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر آموزش مهارت‌های زندگی، روش‌هایی برای جلوگیری از طلاق و کاهش آسیب‌های اجتماعی این خانواده‌ها طراحی شده است.
جهانگیر تصریح کرد: 6 هزار فرزند زندانی که ترک تحصیل کرده بودند سال گذشته شناسایی و تعداد قابل توجی از آن‌ها با کمک سازمان زندان‌ها و حمایت آموزش پرورش تحت آموزش قرار گرفته و به مدارس بازگردانده شدند.
وی همچنین از توانمندسازی 2500 همسر زندانی در سال گذشته خبر داد و گفت: همسران زندانیان را هم مورد توجه قرار دادیم و آن‌ها را توانمندسازی کردیم تا زندگی‌شان را خود اداره کنند.
جهانگیر ادامه داد: تفاهم نامه‌ای هم با کمیته امداد به همین منظور امضا کردیم، همچنین زندانیان را در کلاس حرفه آموزی شرکت دادیم و تلاش این است زندانی بعد از آزادی به زندگی شرافتمندانه برگردد.
 
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول