اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

مدیر بالندگی حرفه‌ای منابع انسانی دانشگاه فرهنگیان مطرح کرد

ضرورت تغییر نگرش نسبت به پژوهش در کشور/ فاصله ما با جهان توسعه یافته در حوزه پژوهش زیاد است

مدیر بالندگی حرفه‌ای منابع انسانی دانشگاه فرهنگیان گفت: عدم نگرش درست و واقع بینانه نسبت به پژوهش و باورمندی و اعتقاد راسخ به این مهم از جمله مشکلات جامعه پیش رو است.

ضرورت تغییر نگرش نسبت به پژوهش در کشور/ فاصله ما با جهان توسعه یافته در حوزه پژوهش زیاد است

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اولین همایش ملی یافته‌های روان‌شناسی تربیتی و چالش‌های پیش رو در محل کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران برگزار شد. 

در این همایش رضا کچوئیان مدیر بالندگی حرفه‌ای منابع انسانی دانشگاه فرهنگیان، جامعه پیش رو را مملو از چالش‌ها و مشکلاتی دانست که نسل حاضر خصوصاً دانشجویان باید با تحقیق و پژوهش در صدد شناخت و رفع آنها برآیند.

وی فاصله ما با جهان توسعه یافته در حوزه مهم و با ارزش تحقیق و پژوهش را زیاد دانست و افزود: این فاصله، نشانی از خفگی ما در حجم انبوه و متراکم دنیای تحقیق و پژوهش دارد.

کچوئیان با اشاره به مشکلات آینده پیش رو خاطر نشان کرد: این مشکلات همان مسائلی است که نسبت به آن واقف و آگاه نبوده و باید با به‌کارگیری روش‌های علمی قابل دفاع با کنکاش و تدبیر نسبت به شناخت آنها اقدام کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به تجربیات چند ساله خود به عنوان معلم نظام آموزشی کشور در مدرسه و دانشگاه، کسب موفقیت در مسیر پیش‌رو را به شرط بازمهندسی در حوزه پژوهش و تحقیق ممکن اعلام و تصریح کرد: آشنایی تمام و کمال با روش تحقیق علمی، آمار توصیفی، آمار استنباطی، ورود و استفاده از دانش هرمنوتیک و تفسیر داده‌ها، موفقیت در کاوش دانش موجود در سایر موتورهای پیشرفته، همچنین تنها اکتفا نکردن به موجودی فضای گوگل و مهم‌تر از همه نگرش درست و واقع بینانه نسبت به پژوهش و باورمندی و اعتقاد راسخ به این مهم را از جمله مستندات قابل ارائه بر این ادعا معرفی کرد.

مدیر بالندگی حرفه‌ای منابع انسانی دانشگاه فرهنگیان در ادامه از معلمان و مدرسانی سخن گفت که بدون اطلاع و دانش کافی با ورود به این حوزه و با عناوین اساتید راهنما، مشاور و داور تنها برای تکمیل ظرفیت خالی جدول دانشجوی دوره تکمیلی برای گذراندن پایان‌نامه، اقدام به پذیرش دانشجو برای تألیف و تدوین پایان نامه می‌کنند.

کچوئیان برخوردار نبودن از مرجعیت علمی، تخصص، تعهد و عدم صرف زمان کافی برای مطالعه دست نوشته‌های دانشجویان را اقدامی سریع برای کامل‌تر شدن این سیکل معیوب ذکر کرد.

وی با ابراز تاسف از این حقایق غیر قابل انکار حاکم بر جامعه علمی کشور، تلاش حداکثری در راستای رفع این معضل و ورود به راه‌های نرفته در حوزه تولید علم و پژوهش را فعالیتی ارزشمند و ستودنی برشمرد.

کچوِیان همچنین با اشاره به حرکت سرسام آور دنیای صنعتی امروز با تکیه بر عنصر هوش مصنوعی و عدم توان ما برای تولید آثار مشابه را حقیقت تلخ دیگر دانست و افزود: پرداختن به آثار تولید شده تکراری و تهی از محتوای علمی و قابل دفاع، فعالیتی دور از تدبیر و درایت است.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: تلاش ما باید در راستای هدایت نسل حاضر برای شناخت و پیش‌بینی مشکلات و چالش‌های آینده جامعه و ارائه راه‌حل‌های متناسب باشد.

وی تحقیق و پژوهش برای دانشجوی ایران اسلامی را مهم‌ترین اولویت علمی دانست و گفت: این حق جامعه امروز است که صندلی دانشگاه‌هایش از جویندگان واقعی علم و دانش پر شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول