اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و فن آوری جهان

تفاوت ساختار مغز انسان ها بر اساس جایگاه اجتماعی به اثبات رسید

نتایج یک بررسی علمی نشان می دهد مغز افراد بزرگسال نسبت به جایگاه و موقعیت اجتماعی و اقتصادی که دارند بسیار حساس است و همین امر بر ساختار آنها تاثیر می گذارد.

تفاوت ساختار مغز انسان ها بر اساس جایگاه اجتماعی به اثبات رسید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از یاهونیوز، جایگاه اجتماعی و اقتصادی افراد تا بدان حد دارای اهمیت است که می تواند موجب تغییر وضعیت فعالیت مغز و متحول شدن کارکردهای آن شود.

قبلا ثابت شده بود در صورتی که کودکان در محیطی با آموزش ناکافی و با تغذیه نامناسب و دسترسی بد به خدمات بهداشتی بزرگ شوند، مغز آنان متاثر شده و ساختاری متفاوت با ساختار کودکی که در شرایط مناسب بزرگ شده خواهد داشت.

اما حالا مشخص شده که دامنه این تاثیرگذاری ها به سال های آتی زندگی انسان و دوران بزرگسالی نیز کشیده شده و لذا می توان ثابت کرد که بین شرایط اجتماعی و اقتصادی و ساختار مغز رابطه مستقیم و قطعی وجود دارد.

برای بررسی این موضوع از فناوری تصویربرداری پیشرفته مغزی استفاده شد و عکس های متعددی از مغزهای 300  فرد بین 20 تا 90 ساله تهیه شده و وضعیت مغز آنها با شرایط اجتماعی و اقتصادی هر یک تطبیق داده شد.

بر همین اساس آن دسته از افرادی که وضعیت و جایگاه مالی و اقتصادی بهتری دارند، از مغز سازمان دهی شده تر و قدرتمندتری برخوردارند. تلاش ها برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول