اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی تهران عنوان کرد

تصویب روز جهانی شهرری در 2019/ صنعت گردشگری کشور کهنه است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از تصویب روز جهانی شهرری در سال 2019 خبر داد.

تصویب روز جهانی شهرری در 2019/ صنعت گردشگری کشور کهنه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، دلاور بزرگ‌نیا ظهر امروز دومین جلسه شورای اداری شهرستان ری که با محوریت تصویب روز جهانی ری در سال ٢٠١٩ برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه از معرفی ظرفیت‌های موجود در شهرری غافل هستیم و چه نعمت‌هایی فراوانی در این شهر وجود دارد که به‌ راحتی از کنار آن می‌گذریم.

وی بیان کرد: باید ظرفیت‌های شهری مانند یک تابلوی نقاشی طوری به نظر آید که فرد را وادار به چند لحظه تأمل کند تا از جاذبه‌ها بهره ببرد، این یک کار هنرمندانه است تا زیبایی این شهر نمایان شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران تصریح کرد: مسئله اصلی ما باید پویایی صنعت گردشگری در بخش فرهنگی باشد؛ ۳۸ درصد سفرهای انجام شده در دنیا مربوط به گردشگری فرهنگی و تاریخی است.

وی ادامه داد: اتفاقاً شهرستان ری از این ویژگی بهره‌مند بوده و ۲۰۱۹ یکی از ویژگی‌هایی که می‌تواند با خود داشته باشد توجه به نقش‌آفرینی شهرری است.

بزرگ‌نیا با اشاره بر اینکه گردشگری باید با نگاه نوین مطرح شود، خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری ما کهنه است، باید این صنعت با طرح‌ریزی‌های نوین احیا شود.

وی ادامه داد: باید برای یکایک فرصت‌های موجود در شهرری حتی کوچک‌ترین آن برنامه‌ریزی شود مانند اروپا که با تخمین عمر درختان کهن‌سال آن را به ناحیه‌ای برای جذب گردشگر تبدیل می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با بیان بر اینکه باید دیدگاه خود را نسبت به گردشگری، صنعتی کنیم، چراکه به‌ عنوان منابع مهم کسب درآمد به شمار می‌رود، گفت: با گذشت دو سال از تدوین قوانین و مقررات صنعت گردشگری توانستیم در تکمیل اهداف این سازمان پویا شویم چون صنعت در این حوزه باعث تولید محصول می‌شود.

وی اظهار کرد: باید بتوانیم حتی از مراسم‌ و اعیاد مذهبی، گردشگری را به صنعت نزدیک کنیم، چراکه ایران وقایع مهمی چون واقعه کربلا در تاریخ دارد و همین‌طور سنت‌های ویژه‌ای همچون نوروز، یلدا و بسیاری از آیین‌های مبتنی بر باورها را می‌توانیم در سطح بین‌الملل مطرح کنیم.

بزرگ‌نیا بیان کرد: 40 درصد از هزینه‌های یک مسافر صرف تأمین اقامت و خوراک او می‌شود، پس باید برای هر نیاز گردشگری برنامه‌ریزی کرد و از این پتانسیل موجود با تعیین سوغات، محل اقامت و ... استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: می‌دانیم در ری همچنین ظرفیتی وجود ندارد ولی وقتی میزبان ری شود قطعاً سعی بر هم‌افزایی و تعامل ادارات می‌شود و قطعاً گرد و غبار از روی آثار باستانی برداشته خواهد شد.

بزرگ‌نیا خاطرنشان کرد: در دنیا به‌ویژه در حوزه گردشگری شهری یکی از اتفاقاتی که می‌تواند مورد توجه قرار گرفته شود گردشگری رویدادهاست، این رویداد می‌تواند در هر زمینه‌ای و به هر شکلی قابل معرفی به گردشگر باشد، به‌طور مثال در دهه فجر یکی از بهترین جشنواره‌های هنری را در فیلم فجر داریم و این ظرفیت تولید یک رویداد را داراست.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول