اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعتراض مجدد ساکنان حیفا به خشونت نظامیان رژیم صهیونیستی

ساکنان حیفا با تظاهرات مجدد در حمایت از مردم غزه، خواستار آزادی افراد بازداشت شده در تظاهرات روز گذشته شدند.

اعتراض مجدد ساکنان حیفا به خشونت نظامیان رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدها نفر از اعراب ساکن شهر حیفا در فلسطین اشغالی برای دومین روز در اعتراض به کشتار مردم غزه توسط نظامیان صهیونیست، به خیابان‌ها آمده و تظاهرات کردند.

به نوشته وبگاه «یدیعوت آحرونوت» بیش از 200 نفر از ساکنان حیفا با حضور در خیابان‌ها به سیاست‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه و کرانه باختری و همچنین تیراندازی مرگبار به سمت تظاهرات کنندگان فلسطینی در مرز غزه، اعتراض کردند.

این افراد همچنین با اعتراض به رفتار خشن پلیس و نیروهای امنیتی شهر حیفا با تظاهرات کنندگان بامداد شنبه، آزادی افراد بازداشتی در آن اعتراضات را خواستار شدند.

اعراب اسرائیلی علاوه بر حمل پلاکاردهایی با نوشته‌هایی مانند «غزه را آزاد کنید»، «در برابر اشغالگری مقاومت می‌کنیم»، «اشغالگری را پایان دهید» و «شلیک مرگبار را متوقف کنید» پرچم‌های فلسطین را نیز در قلب حیفا به اهتزاز درآوردند.

 

پلیس رژیم صهیونیستی بامداد شنبه با حمله به معترضان، 21 نفر را بازداشت کرده و تعدادی را نیز زخمی کردند. شاهدان می‌گویند نیروهای امنیتی بی‌رحمانه تظاهرات کنندگان را هدف قرار می‌دادند. (جزئیات بیشتر)

روز دوشنبه (دیروز) همزمان با برگزاری جشن صهیونیست‌ها برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، هزاران فلسطینی در نقاط مختلف کرانه باختری و مرز نوار غزه تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کردند که نظامیان صهیونیست نیز به سمت آنها تیراندازی کرده و دستکم 60 نفر را شهید و بیش از 2700 نفر را زخمی کردند.

دسامبر پارسال بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی یکجانبه ضمن به‌رسمیت‌شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که سفارتخانه کشورش را از تل‌آویو به این شهر مقدس منتقل می‌کند.

این اقدام، اعتراض‌ها و مخالفت‌های بین‌المللی را درپی داشته و بسیاری از کشورهای جهان از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان و ژاپن اعلام کردند که از این تصمیم واشنگتن تبعیت نخواهند کرد و تا زمان تأسیس دولت فلسطینی در چارچوب راهکار دو دولتی، سفارتخانه خود را منتقل نمی‌کنند.

انتهای پیام/ص


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول