اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دبیرکل شانگهای:

281 میلیارد دلار درآمد اعضای شانگهای از توریسم در سال 2016

دبیر کل سازمان همکاری شانگهای گفت: در سال 2016 میلادی از کشورهای شانگهای بیش از 200 میلیون گردشگر خارجی دیدن کرده و کشورهای عضو بیش از 281 میلیارد دلار از این محل درآمد داشته‌اند.

281 میلیارد دلار درآمد اعضای شانگهای از توریسم در سال 2016

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «رشید عالم اف» دبیر کل سازمان همکاری شانگهای در همایش اقتصادی بین المللی در «سن پترزبورگ» روسیه از فضای شانگهای به عنوان فرصت منحصر به فرد برای توسعه مشترک اقتصادی کشورهای عضو این سازمان نام بردم.

عالم‌اف در این همایش سازمان همکاری شانگهای را یکی از بزرگترین سازمان‌های فرامنطقه‌ای عنوان کرد.

وی افزود: در این سازمان بخش‌های پیشرفته تولیدی و انواع مختلف مواد معدنی برای سازمان دهی چرخه تولید وجود دارد.

دبیر کل سازمان شانگهای تصریح کرد: ارتباط متقابل اقتصادی کشورهای عضو شانگهای مبتنی بر قرابت جغرافیایی آنها و توافق‌نامه‌ها، موافقت‌نامه‌ها و برنامه‌های مشترک در زمینه اقتصاد منطقه‌ای موجود در چارچوب این سازمان بررسی می‌شوند.

عالم‌اف گفت: فضای شانگهای امروزه از نظر اجرای پروژه‌های تجاری و ایده‌های جدید، با ثبات، در حال توسعه، پویا و دارای فرصت‌های جدید می‌باشد.

وی گفت: برای مثال در پایان سال 2016 میلادی افزایش متوسط تولید ناخالص داخلی در فضای سازمان همکاری شانگهای 4.84 درصد را تشکیل داد که در مقایسه با شاخص متوسط جهانی تقریبا 2 برابر بیشتر است.

عالم‌اف با اشاره به این مهم که 11 درصد از کل سرمایه گذاری‌های مستقیم خارجی در سال 2016 میلادی مربوط به کشورهای عضو این سازمان بود، گفت: در این دوره در محدوده این سازمان بیش از 587 هزار شرکت جدید ثبت نام شدند.

وی افزود: این در حالی است که آمار چین که در آینده نزدیک آماده می‌شود، در شاخص بالا ذکر نشده است.

عالم‌اف گفت: بر اساس آمار سازمان جهانی توریست در سال 2016 میلادی از کشورهای شانگهای بیش از 200 میلیون گردشگر خارجی دیدن کرده و سهم درآمد توریست‌های خارجی به 8 درصد رسیده که تقریبا 281 میلیارد دلار را تشکیل می‌دهد.

وی در بخش دیگری به طور خاص بر مولفه‌های فرهنگی متمرکز شد که در محدوده سازمان همکاری شانگهای به مسیر سودآور و جذابی تبدیل شده است.

همایش بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ روسیه یک نشست تجاری است که از سال 1997 میلادی همه ساله با مشارکت رئیس جمهور این کشور برگزار می‌شود.

در سال جاری میلادی در این همایش بیش از 15 هزار نفر از 140 کشور مختلف جهان شرکت می‌کنند.

مخاطبان اصلی این همایش، روسای بزرگترین شرکت‌های روسیه، روسای جمهور و نخست وزیران، دیپلمات‌ها، رهبران سیاسی، معاونان نخست وزیران، وزرا، فرمانداران مناطق مختلف آسیای مرکزی حضور داشتند.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی بین دولتی است که در 15 ژوئن سال 2001 میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تأسیس شده است.
در تاریخ 19 تیر ماه سال 1394 برابر با 10 ژوئیه سال 2015 میلادی هندوستان و پاکستان نیز عضو سازمان همکاری شانگهای شدند.
اکنون جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، مغولستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند. ارمنستان، آذربایجان، نپال و کامبوج نیز از تاریخ 19 تیر ماه سال 1394 برابر با 10 ژوئیه سال 2015 میلادی به صف ترکیه و سریلانکا پیوستند و شریک گفت‌وگو با این سازمان شدند.
از تاریخ 11 ژوئیه سال 2015 میلادی برابر با 20 تیر ماه سال 1394 ریاست سازمان همکاری شانگهای به ازبکستان منتقل شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول