اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر خارجه ترکیه:

کردها به زودی از منبج خارج می‌شوند/ آمریکا F-35 نفروشد، ترکیه سراغ دیگران می‌رود

وزیر خارجه ترکیه درباره جدیدترین تعاملات با آمریکا گفت که با توافق واشنگتن به زودی شبه‌نظامیان کُرد از منبج خارج می‌شوند و در صورت عدم فروش جنگنده‌های F35، این نیاز از سوی دیگران تامین خواهد شد.

کردها به زودی از منبج خارج می‌شوند/ آمریکا F-35 نفروشد، ترکیه سراغ دیگران می‌رود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که برای خروج شبه‌نظامیان کُرد از شهر منبج، با آمریکا به توافق رسیده‌اند.

چاووش‌اوغلودر مصاحبه با خبرنگاران حین پرواز بازگشت از آلمان، گفت که با توافق آمریکا، یگان‌های مدافع خلق (YPG) از منبج خارج شده و ترکیه علاوه بر نظارت بر آن، امنیت منطقه را نیز برعهده خواهد گرفت.

به نوشته روزنامه «حریّت» وی با اشاره به تلاش‌ها در کنگره آمریکا برای ممانعت از فروش جنگنده‌های F-35‌ به این کشور، گفت ترکیه نیازهایش را از طرق دیگری برطرف خواهد کرد.

ویر خارجه ترکیه گفت اگر شرکت «لاکهید مارتین» علی‌رغم قراردادی که امضا کرده و مبلغی که دریافت کرده، از فروش جنگنده‌های F-35 به ترکیه امتناع کند، آنگاه به سراغ دیگر کشورهای برای تامین نیاز نیروی هوایی خود خواهند رفت.

چاووش‌اوغلو اما ادامه داد: «من از این بابت نگرانی ندارم. زیرا این یک قرارداد قانونی بنیادین برای تولید مشترک یک محصول است. ما سهم خود را پرداخت کرده‌ایم و این قرارداد ارتباطی با خرید سامانه‌های S-400 ندارد».

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از شبکه «سی‌ان‌ان تورک» وی درباره تنش‌های اخیر با رژیم صهیونیستی نیز توضیح داد: «سفیر ترکیه در آمریکا برای مشورت‌هایی درباره کشتار مردم غزه توسط نظامیان صهیونیست فراخوانده شد و به زودی به واشنگتن بازمی‌گردد».

این در حالی است که «هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه تاکید کرده بود که هیچ توافقی با دولت ترکیه بر سر وضعیت منبج ندارد.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول