اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

ادامه عملیات مقابله به مثل ایران

جنگنده های تیزپرواز ارتش جمهوری اسلامی ایران دیروز طی یک عملیات متهورانه موفق شدند تاسیسات نظامی و اقتصادی شهرهای رانیه و العماره را مورد حمله قرار داده و خسارات و ضایعات سنگینی را به دشمن وارد آورند.

ادامه عملیات مقابله به مثل ایران

رخدادهای 13 خرداد 64

چکیده:

  • سمینار بزرگداشت یوم الله 15 خرداد با پیام رئیس جمهور آغاز به کار کرد.

 

  • حجت الاسلام کروبی در لبنان با علامه فضل الله، شیخ مهدی شمس الدین و شیخ حسن خالد مفتی لبنان دیدار کرد.

 

  • ارتفاعات مهمی در منطقه عملیاتی مریوان به تصرف نیروهای اسلام درآمد.

 

  • 12 شهر عراق همچنان زیر آتش توپخانه ایران قرار دارد.

 

  • راهپیمایی دفاع در برابر تجاوز رژیم عراق روز قدس در سراسر کشور برگزار می شود.

 

برگزاری سمینار بزرگداشت 15 خرداد

دومین سمینار بزرگداشت یوم الله 15 خرداد شب گذشته از سوی بنیاد 15 خرداد و بنیاد شهید انقلاب اسلامی و با شرکت حجت الاسلام حاج شیخ حسن صانعی نماینده امام و سرپرست بنیاد 15 خرداد، جمعی از مقامات و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با قرائت پیام رئیس جمهور آغاز به کار کرد.

در بخشی از پیام رئیس جمهور آمده است: امروز روح و مضمون پیام پانزده خرداد را باید در بنای اسلامی جامعه و کشورمان جستجو کنیم. هر حرکت و گرایشی که نشانه ی عدم اعتقاد به اجرای احکام اسلام باشد بی اعتنایی به خون شهیدان پیشرو و پیشاهنگ پانزده خرداد و به نسیان سپردن این حادثه ی تاریخی بی نظیر است.

در ادامه این پیام آمده است: بسیار کسان بودند و شاید امروز نیز هستند که این فراموشی و بی اعتنائی را می خواستند و برای آن می کوشیدند اما حرکت عمومی انقلاب اسلامی و اراده و ایمان راسخ مردم ما این تلاش خائنانه را همواره بی اثر کرده است.(1)

 

ادامه مذاکرات هیئت ایرانی در بیروت

هیئت اعزامی آیت الله منتظری به سرپرستی آقای کروبی عصر دیروز با شیخ مهدی شمس الدین، علامه سید محمد حسین فضل الله و شیخ حسن خالد مفتی لبنان دیدار کرد. در این دیدارها در مورد حوادث اخیر در اردوگاه های فلسطینی در بیروت و همچنین توطئه های استکبار جهانی در جهت ایجاد اختلاف میان مسلمین تبادل نظر به عمل آمد. در این دیدارها همچنین آقای کروبی مواضع جمهوری اسلامی و نگرانی مسئولین ایران از ادامه درگیری ها بین فلسطینی ها و شبه نظامیان امل را به اطلاع شخصیت های لبنانی رساند.(2)

 

ادامه عملیات مقابله به مثل ایران در عراق

جنگنده های تیز پرواز ارتش جمهوری اسلامی ایران دیروز طی یک عملیات متهورانه موفق شدند تاسیسات نظامی و اقتصادی شهرهای رانیه و العماره را مورد حمله قرار داده و خسارات و ضایعات سنگینی را به دشمن وارد آورند.

همچنین توپخانه سنگین سپاه اسلام طی 24 ساعت گذشته اکثر شهرهای جنوبی عراق را زیر آتش شدید خود قرار داده و ضایعاتی را به این مراکز تحمیل کردند. ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی نیز با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد در منطقه مریوان رزمندگان ظفرمند اسلام در یک حرکت طرح ریزی شده با غافلگیری قسمتی از نیروهای صدام موفق به تصرف ارتفاعات مهمی شدند.

یگان های توپخانه ارتش و سپاه دیروز نیز در هفتمین روز از عملیات مقابله به مثل خود و به تلافی حملات کور هواپیماهای ارتش بعثی عراق به مناطق مسکونی میهن اسلامیمان تاسیسات اقتصادی و نظامی شهرهای بصره، الزیبر، ابوخطیب، فاو، سیحان، زیادیه، الحارثه، تنومه، کوت، زین و سیبه واقع در جنوب عراق را هدف آتش موثر و دقیق خود قرار داده و خسارات عمده ای به تاسیسات اقتصادی و نظامی این شهرها وارد ساختند منابع انقلابیون کرد عراقی نیز اعلام کردند به دنبال بمباران تاسیسات نظامی شهر رواندوز ایستگاه استراتژیک راداری عراق در این منطقه به کلی منهدم شده است.

گزارش ها از ادامه حملات به مناطق مسکونی کشورمان نیز حاکیست جنگنده های متجاوز دشمن شب گذشته بار دیگر ضمن تعرض به حریم هوایی تهران چند منطقه مسکونی را بمباران کردند که بر اثر این حمله ددمنشانه 6 تن شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.(3)

 

راهپیمایی حمایت از ادامه جنگ در روز جهانی قدس

در پی اعلام آیت الله هاشمی رفسنجانی مبنی بر راهپیمایی در روز جهانی قدس در حمایت از ادامه نبرد با دشمن صهیونیستی عراق  اطلاعیه ای از سوی ستاد تبلیغات جنگ صادر شد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: امسال چون هر سال و با شکوهتر مراسم روز جهانی قدس را برگزار خواهیم کرد ولی این بار در میدان نبرد و در صحنه تجاوزات مکرر رژیم عراق حماسه مقاومت خود را نشان خواهیم داد. باشد که امیدهای دشمن صهیونیستی عراق به یاس مبدل گردد و آنچه ظلم بر ملت شهیدپرور ایران در این ماه مبارک وارد آمده است. (4)

منابع:

1. کیهان، 13 خرداد 64، ص 1
2. اطلاعات، 13 خرداد 64، ص 3
3. اطلاعات، 13 خرداد 64 ، ص 2
4. کیهان، 13 خرداد 64، ص 1 و 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول