اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

اعلام برگزیدگان مسابقه قرآنی «مفازا» در پایان ماه رمضان/ راه‌اندازی شبکه «یاسین تی‌وی» ویژه کودکان

یازدهمین دوره مسابقه بین المللی «ان للمتقین مفازا» از شبکه جهانی الکوثر با حضور شرکت کنندگان از 20 کشور جهان در حال برگزاری است و برگزیدگان این مسابقات در آخرین روز ماه مبارک رمضان مشخص می‌شوند.

اعلام برگزیدگان مسابقه قرآنی «مفازا» در پایان ماه رمضان/ راه‌اندازی شبکه «یاسین تی‌وی» ویژه کودکان

به گزارش خبرگزاری فارس، مدیر تولید و امور هنری شبکه جهانی الکوثر روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی با اعلام این خبر افزود: مسابقه قرآنی مفازا به صورت ترتیل همراه با رعایت قوانین تجوید از ابتدای ماه مبارک رمضان در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی آغاز شد که اکنون در حال برگزاری مرحله نیمه نهایی هستیم.
سیدمحمد حسینی گفت: 450 شرکت کننده از 50 کشور جهان در این مسابقه شرکت کردند که 10 نفر از آنان بانوان بوده اند و از این تعداد 120 نفر وارد مسابقه و 24 نفر وارد مرحله نیمه نهایی شده اند و از این تعداد پنج نفر به مرحله نهایی صعود خواهند کرد.
وی به راه اندازی سایت مفازا به نشانی www.mafazatv.com نیز اشاره کرد و افزود: آشنایی با داوران دوره های مختلف مسابقه و اطلاع از قوانین داوران از جمله امکانات این سایت است.
حسینی گفت: داوران از 5 کشور اسلامی ایران، مصر، سوریه، عراق و لبنان در مراحل مختلف این مسابقه را داوری می کنند. 
وی با اشاره به ویژگی‌های دوره جدید این مسابقه در رمضان امسال ادامه داد: تصویری شدن مسابقه از طریق نرم افزار «اسکایپ» و خروج از حالت تلفنی، ارائه جمع امتیازات شرکت کنندگان به صورت لحظه ای و آنلاین از طریق نرم افزار تعبیه شده در سایت که قبلا به شیوه دستی صورت می گرفت، از جمله این شاخصه هاست.
مدیر تولید و امور هنری شبکه جهانی الکوثر گفت: همچنین برای نخستین بار در این مسابقه رتبه بندی در نظر گرفته شده و متسابقین می توانند در همان لحظه حضور، رتبه خود را ببینند و از سوی دیگر امکان رای دادن مردم به شرکت کنندگان با عنوان «بهترین قاری از نگاه مخاطبان» برای اولین بار از طریق سایت فراهم شده است.
حسینی افزود: این مسابقه به دلیل پوشش بیشترین نقاط جغرافیایی جهان، هر شب از ساعت 11:30 تا 1 بامداد پخش از شبکه جهانی الکوثر پخش می شود.
وی ادامه داد: با توجه به استقبال کشورهای مختلف جهان از مسابقه و با هدف هم افزایی جهان اسلام درصدد ادامه این برنامه با عنوان «نور الهدی» بعد از ماه مبارک رمضان نیز هستیم.

**برگزاری مفازای کودکان و نوجوانان بعد از رمضان
مدیر تولید و امور هنری شبکه جهانی الکوثر همچنین با اشاره به ظرفیت مسابقه مفازا گفت: درصدد توسعه این مسابقه هستیم که برگزاری مفازای کودکان و نوجوانان بعد از ماه مبارک رمضان در این راستا خواهد بود.
حسینی افزود: مفازای کودکان در مرحله فراخوان و ثبت نام است و رویکرد این مسابقات تقلید از قاریان برجسته جهان اسلام است که در جریان آن کودکان و نوجوانان علاقه مند به شرکت در مسابقه می توانند فرازهای ارائه شده در سایت را به صورت ویدئوهای ضبط شده با صوت خود ارسال کنند.

**راه اندازی شبکه اینترنتی کودک و نوجوان 
به گفته حسینی راه اندازی این شبکه با عنوان «یاسین تی وی» از طرح های دیگر شبکه الکوثر است که در آینده نزدیک در صورت تامین بودجه و تصویب ساختار صورت خواهد گرفت.
وی توضیح داد: شبکه اینترنتی کودک و نوجوان، اولین شبکه تخصصی جهان اسلام ویژه کودک و نوجوان است که مراحل تولید و دپوی تولیدات و طراحی فضای شبکه در حال انجام و تا یک ماه آینده آماده راه اندازی می شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول